Hallo,
Voor mijn stage opdracht ben ik bezig om een aantal berekeningen in een excel sheet te zetten.
De formules er in zetten is best aardig gelukt, maar de afwerking geeft flink problemen.
Er zijn een aantal variabellen.
Buis materiaal
Buis diameter
Labda van de buis.
Dikte isolatiemateriaal
Type isolatiemateriaal
Labda isolatiemateriaal
Wat ik graag zou willen maken is het volgende
Eerst selecteer je het buis materiaal, hiermee sluit je de andere mogelijk heden uit.
Vervolgens kun je alleen de buisdiameters kiezen zijn bij het gekozen materiaal horen.
Dit laatste is al gedeeltelijk gelukt door een combobox te maken.
Maar als ik dan ook nog de buis diameters er in wil zetten gaat het mis.
Op het moment kan ik het buis materiaal samen met de labda kiezen van het materiaal.
Ook kan ik de isolatie dikte kiezen, alleen het ik dit zo gedaan dat alle mogelijke optie’s meteen in het selectie vak staan.
Wat ik graag zou willen is dat er eerst het materiaal gekozen moet worden en dan vervolgens de diameters die mogelijk zijn voor dit materiaal.
Hopelijk was het een beetje duidelijk
Heeft hier misschien iemand de verlossen de tip ?
Voor mijn stage opdracht ben ik bezig om een aantal berekeningen in een excel sheet te zetten.
De formules er in zetten is best aardig gelukt, maar de afwerking geeft flink problemen.
Er zijn een aantal variabellen.
Buis materiaal
Buis diameter
Labda van de buis.
Dikte isolatiemateriaal
Type isolatiemateriaal
Labda isolatiemateriaal
Wat ik graag zou willen maken is het volgende
Eerst selecteer je het buis materiaal, hiermee sluit je de andere mogelijk heden uit.
Vervolgens kun je alleen de buisdiameters kiezen zijn bij het gekozen materiaal horen.
Dit laatste is al gedeeltelijk gelukt door een combobox te maken.
Maar als ik dan ook nog de buis diameters er in wil zetten gaat het mis.
Op het moment kan ik het buis materiaal samen met de labda kiezen van het materiaal.
Ook kan ik de isolatie dikte kiezen, alleen het ik dit zo gedaan dat alle mogelijke optie’s meteen in het selectie vak staan.
Wat ik graag zou willen is dat er eerst het materiaal gekozen moet worden en dan vervolgens de diameters die mogelijk zijn voor dit materiaal.
Hopelijk was het een beetje duidelijk
Heeft hier misschien iemand de verlossen de tip ?