Toon posts:

Lacie problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.076 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels al aan mijn 3e Externe Lacie HD van de winkel bezig, maar ze blijven hetzelfde probleem geven.

Na een bepaalde periode krijg ik een tik, valt de schijf eventjes uit en start hij weer op. Opzich geen probleem, maar vervolgens moet ik de HD uit en aan zetten om hem weer te laten werken.

Ik heb hem NET nieuw, dus er moet echt iets anders zijn als een crash (problemen met de kop dacht ik bij vorige 2, maar 3 schijven achter elkaar lijkt me sterk).

Het is een 'Lacie Big Disk 500 GB' en ik heb m nu via USB2 aangesloten (met firewire heeft hij hetzelfde) aan mn laptop.

Weet er iemand wat er mis kan zijn???
thanks!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 15:53 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40
Bij mijn LaCie schijf was het de warmte, het ding werd gewoon te heet omdat er 2 schijven in zo'n kleine behuizing zitten, probeer het eens met externe cooling?

Verwijderd

Topicstarter
Warmte? hmm dat zou vreemd zijn.... hij is niet echt warm als ik er aan voel....waarom verkopen ze het dan zo?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:01:
Warmte? hmm dat zou vreemd zijn.... hij is niet echt warm als ik er aan voel....waarom verkopen ze het dan zo?
Ik zeg dat ik er last van had ;) Bij mij stond het ding 24x7 voor een paar maanden aan. Dit was de enige tip die ik voor je had..

Verwijderd

Topicstarter
Ach zo 24/7... das inderdaad ander verhaal.... bedankt, hoop dat iemand anders oplossing heeft.

• Tjelle
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 11:21
Ook hier op het werk hebben we een Lacie Bigdisk van 500 GB die het helaas na 1,5 jaar heeft begeven. Althans 1 van de 2 schijven van 250GB (maxtor maxline plus II, uit jan 2005) welke dankzij raid0 tezamen 500GB vormen.

Nu hadden wij hier nog een andere schijf (zelfde type) van 250 GB liggen, dus ik denk: rotte schijf eruit, goede schijf erin en we hebben weer 500GB tot onze beschikking..

Niet dus, wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar om de schijven in raid0 te laten draaien. Wel zie ik zowel in windows als op de Mac 2 losse firewire schijven van 250GB (verschil van een paar MB tussen de schijven), welke prima werken, maar 1x 500GB zou handiger zijn, aangezien deze externe HD gebruikt werd voor het backuppen van een andere interne 500GB schijf.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik vermoed dat ik een speciale jumperstand moet hebben, maar bij de helpdesk van Lacie kwam men niet verder als "breng maar terug naar de winkel voor een rma procedure" :/

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-01 15:26
Mijn externe Lacie 160GB krijg ik niet meer aan de praat. Ik zet m aan, hij probeert op gang te komen, dan een tikje, nog een tikje, en dan is het over. Het apparaat wordt nog wel herkend door XP maar kan verder niet bij mijn data komen.

Verloren zaak?

• bastian.hoen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
gebruiken deze een externe voeding?
zo niet wat vreten ze aan amps kan zijn dat je usb poort het niet trekt
dit is volgens mij maxs 500 miliamps

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:41

lier

MikroTik nerd

Tjelle schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:10:
Ook hier op het werk hebben we een Lacie Bigdisk van 500 GB die het helaas na 1,5 jaar heeft begeven. Althans 1 van de 2 schijven van 250GB (maxtor maxline plus II, uit jan 2005) welke dankzij raid0 tezamen 500GB vormen.

Nu hadden wij hier nog een andere schijf (zelfde type) van 250 GB liggen, dus ik denk: rotte schijf eruit, goede schijf erin en we hebben weer 500GB tot onze beschikking..

Niet dus, wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar om de schijven in raid0 te laten draaien. Wel zie ik zowel in windows als op de Mac 2 losse firewire schijven van 250GB (verschil van een paar MB tussen de schijven), welke prima werken, maar 1x 500GB zou handiger zijn, aangezien deze externe HD gebruikt werd voor het backuppen van een andere interne 500GB schijf.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik vermoed dat ik een speciale jumperstand moet hebben, maar bij de helpdesk van Lacie kwam men niet verder als "breng maar terug naar de winkel voor een rma procedure" :/
Misschien inderdaad maar beter om voor een RMA te gaan...
Back-up, echt waar (op RAID0...) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Tjelle
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 11:21
lier schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:33:
[...]

Misschien inderdaad maar beter om voor een RMA te gaan...
Back-up, echt waar (op RAID0...) ?
Ik ben pas sinds enkele maanden werkzaam bij mijn huidige werkgever, deze oplossing is voor mijn komst bedacht. Ik heb inderdaad al tegen mijn collega's verteld dat het niet de meest slimme oplossing is. (Die 500Gb is overigens geen overkill, aangezien we een ontwerpburo zijn)

Ik zal Lacie eens vragen wat opnieuw formatteren gaat kosten.
Als ik de gelijkwaardige berichten op diverse andere fora moet geloven, dan is dit een terminaaltje...

[ Voor 19% gewijzigd door Tjelle op 17-05-2006 12:48 ]

Pagina: 1