systeem:
: resultaat: mijn data-partitie (de +200GB) heeft dikwijls geen partitie-letter meer(na een reboot). Als ik dan in Partition Magic die partitie weer een drive-letter geef, kan ik gelukkig weer aan die partitie aan vanuit deze computer etc. Maar: ik kan in partition magic die partitie niet verkleinen om alsnog een 40GB grote software partitie te hebben (partition magic geeft een error 1556). Ik denk dat de partitie-tabel niet meer correct is. Een mogelijke oplossing zou zijn: neem een back up van alle data, verwijder die lastige partitie, vergroot de software partitie, en maak de data-partitie opnieuw aan. Nu heb ik weinig zin om het op deze manier op te lossen aangezien ik dan zo'n slordige 94GB moet overzetten en weer terug, met geen garantie dat het wel werkt achteraf. Nu is mijn vraag dus of er gratis tooltjes bestaan om een partitie tabel te herstellen, zodat het probleem opgelost geraakt.
Ik heb op google zitten zoeken naar zulke tooltjes, maar de enige tools die ik vond waren te betalen (de demo-versies kunnen vb enkel de partitie tabel lezen, maar niet herstellen etc)
Wat ik ook zou willen is dat windows de software partitie nu C noemt, ipv F, en mijn data partitie niet C, maar een andere letter (maar dit zou mogelijk zijn via configuratie scherm>systeem beheer>computerbeheer>opslag?)
Ik hoop dus dat er iemand is die mij kan helpen met dit probleem, aangezien ik er weinig voor voel om te wachten tot mijn nieuwe hd er is, windows op die nieuwe hd te instaleren, dan al mijn data over te zetten, en dan heel die 250GB HD te formateren, partities weg te doen etc om er dan nieuwe op te zetten
[edit] Die error 1556 schijnt nog niet oplosbaar te zijn, Symantec heeft powerquest overgenomen schijnbaar (als ik op partition magic zoek, en dan op de meest waarschijnlijke url klik, kom ik toch uit bij symantec). In de support daarvan staat dat ze nog naar een oplossing aan het zoeken zijn
- moederbord: SL-75FRN2-RL (soltek moederbord)
- cpu: AMD Athlon XP 3000+
- geheugen: 2*256MB PC3200 (DDR400) Twinmos dual-channel kit
- grafische kaart: ati radeon 9600 pro, 256MB (powercolor, traag geheugen)
- harde schijven:
- Maxtor Diamond Max 10 250GB sata, 16MB cache
- Maxtor Diamond Max plus 9, 120GB sata, 8MB cache (deze HD is "dood", terug voor garantie)
- Logitech MX518
- Microsoft Multimedia keyboard
Ik heb op google zitten zoeken naar zulke tooltjes, maar de enige tools die ik vond waren te betalen (de demo-versies kunnen vb enkel de partitie tabel lezen, maar niet herstellen etc)
Wat ik ook zou willen is dat windows de software partitie nu C noemt, ipv F, en mijn data partitie niet C, maar een andere letter (maar dit zou mogelijk zijn via configuratie scherm>systeem beheer>computerbeheer>opslag?)
Ik hoop dus dat er iemand is die mij kan helpen met dit probleem, aangezien ik er weinig voor voel om te wachten tot mijn nieuwe hd er is, windows op die nieuwe hd te instaleren, dan al mijn data over te zetten, en dan heel die 250GB HD te formateren, partities weg te doen etc om er dan nieuwe op te zetten
[edit] Die error 1556 schijnt nog niet oplosbaar te zijn, Symantec heeft powerquest overgenomen schijnbaar (als ik op partition magic zoek, en dan op de meest waarschijnlijke url klik, kom ik toch uit bij symantec). In de support daarvan staat dat ze nog naar een oplossing aan het zoeken zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 16:08 ]