Hallo,
Allereerst wil ik zeggen dat ik totaal nieuw ben op het gebied van "doehetzelf" speakers. Ik heb een beetje rondgekeken op diyaudio en HTforum. Daarbij kwam ik terecht op de Seas Odin MK3 speaker. Het ontwerp van deze speaker spreekt me erg aan.
Aangezien ik niet €300,- per luidspreker van Seas wil uitgeven dacht ik deze te gaan vervangen voor Scanspeak luidsprekers.
Nu kwam ik op de volgende speakers bij Speakerland:
Tweeters:
D2905/9500 28 mm geweven dome, dynamisch lineair € 104,-
of
D2905/9900 Revelator 28 mm geweven dome, de absolute referentie € 168,-
Woofers:
18W/8544P 18 cm black kevlar konus + phasekegel € 190,-
of
18W/8546(-01) 18 cm extreem goede kevlar konus (met zwarte coating) € 159,-
Misschien weten jullie een beter/goedkoper merk?
Maar dan zijn we er nog niet.
Dit is een gebied waar ik echt geen verstand van heb helaas, maar ik weet niet wat voor filter ik moet gebruiken/maken. Hoe en waar kan ik hier meer informatie over vinden? Misschien dat jullie een ontwerp klaar hebben liggen?
Wat ik wil is een goede centerspeaker met een superstrak geluidje, mooie vormgeving voor een niet al te hoge prijs.
Alvast bedankt voor je hulp!
Allereerst wil ik zeggen dat ik totaal nieuw ben op het gebied van "doehetzelf" speakers. Ik heb een beetje rondgekeken op diyaudio en HTforum. Daarbij kwam ik terecht op de Seas Odin MK3 speaker. Het ontwerp van deze speaker spreekt me erg aan.
Aangezien ik niet €300,- per luidspreker van Seas wil uitgeven dacht ik deze te gaan vervangen voor Scanspeak luidsprekers.
Nu kwam ik op de volgende speakers bij Speakerland:
Tweeters:
D2905/9500 28 mm geweven dome, dynamisch lineair € 104,-
of
D2905/9900 Revelator 28 mm geweven dome, de absolute referentie € 168,-
Woofers:
18W/8544P 18 cm black kevlar konus + phasekegel € 190,-
of
18W/8546(-01) 18 cm extreem goede kevlar konus (met zwarte coating) € 159,-
Misschien weten jullie een beter/goedkoper merk?
Maar dan zijn we er nog niet.
Dit is een gebied waar ik echt geen verstand van heb helaas, maar ik weet niet wat voor filter ik moet gebruiken/maken. Hoe en waar kan ik hier meer informatie over vinden? Misschien dat jullie een ontwerp klaar hebben liggen?
Wat ik wil is een goede centerspeaker met een superstrak geluidje, mooie vormgeving voor een niet al te hoge prijs.
Alvast bedankt voor je hulp!