Twijfel keuze videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:50

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Yu mensjes, het werd voor mij eens tijd geld te stoppen in een betere videokaart dan die ik nu heb (9800 XT). Nu zul je misschien denken dat ik gek ben ofzo. Maar ik wil natuurlijk wel een kaart gericht op de toekomst. Natuurlijk kan ik nog alles heerlijk draaien maar daar gaat het mij niet om.

Nu zou ik graag willen weten welke kaart het beste bij mij past. Ik ben een verwende gamer, al zeg ik het zelf. Ik draai dan ook echt alles maximaal, af, aa, alles moet bij mij aanstaan.
Helaas verloopt met alles op max niet zonder en horten en stoten en daarom zou ik graag een kaartje willen dat goed aansluit bij mij.

Ik twijfel heel erg. Moet ik nou een 6600GT en dan deze de pipelines later unlocken?
Of kan ik beter gaan voor een 6800 GT of zelfs een ultra?
Verder heb ik ook een ATI X800 XT gezien voor een schappelijk prijsje (geloof iets van 250 euro).
Mijn budget is ongeveer 250 euro.

Voor verdere specs en info: kijk in sig :)

Alvast bedankt :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:51

Outerspace

Admin General Chat
Sja.
Zo'n 6800GT is natuurlijk behoorlijk vlot.
Deze is een leuke: pricewatch: Leadtek GeForce 6800 256MB DDR3 (PCI-e, DVI), WinFast PX6800 TDH

Daarnaast is de 6800 Ultra te duur (over jouw budget heen met 70 euro).

loer anders zelf ook nog even voor de prijzen: http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/top?Landfilter=Benelux

[ Voor 25% gewijzigd door Outerspace op 07-09-2005 14:52 ]

Wauw, een sig!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zou zeggen:

1. op dit moment die 9800XT houden, gaat nog prima mee.
2. een 6600GT is niet te unlocken schat ;)
3. een 6800GT/Ultra is niet aan te raden wegens exhorbitant hoog stroomverbruik. De PS3.0/SM3.0-features kan je wegstrepen omdat ook een 6800Ultra niet in staat is games te trekken op een normale resolutie met álle oogsnoep aan, dat gaat gewoon niet.
4. doorsparen en dan later gaan voor een budgetversie van de R520 of van de 7800-serie
(5. of als je eigenwijs bent koop je nu lekker een X8x0-kaart, lekker goedkoop nu :*) )

It's your call, so... good luck!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Een upgrade van 9800XT naar 6800GT is maar een kleine, dus ik zou het het extra geld niet waard vinden... ik denk ook dat je CPU wat meer bottleneck gaat vormen...
Volgens Tom's hardware geeft de 6600GT nauwelijks snelheidswinst en zelfs verlies bij gebruik AA/AF t.o.v. de 9800XT. De 6800GT heeft gemiddeld zo'n 50% snelheidswinst.

[ Voor 11% gewijzigd door MeMoRy op 07-09-2005 15:13 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:09
Ik neem aan dat het een agp versie moet zijn.

Koop dan een v9999 GE van asus kosten nu 200 euro. ( loopt al een draadje op got )
Asus V9999GE deel 2
Met rivatuner kan je als je mazzel hebt alle 16 pipeline unlocken en dan hebt een 6800 ultra voor maar 200 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door chrisborst op 07-09-2005 15:17 ]

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:10

DropjesLover

Dit dus ->

voor welke kaart je wilt moet je echt in de pricewatch kijken, maar ik denk dat je beter eventjes kan doorsparen voor een 7800GT ofzoiets (en dan is die ook weer goedkoper ;))
maar wat je ook voor een kaart kiest ik denk dat je een nieuwe voeding nodig gaat hebben, 300 Watt geeft niet echt veel marge tegenwoordig (met de nieuwe videokaarten & proc's enzo)

typo

[ Voor 6% gewijzigd door DropjesLover op 07-09-2005 15:20 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Jejking schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:55:
3. een 6800GT/Ultra is niet aan te raden wegens exhorbitant hoog stroomverbruik. De PS3.0/SM3.0-features kan je wegstrepen omdat ook een 6800Ultra niet in staat is games te trekken op een normale resolutie met álle oogsnoep aan, dat gaat gewoon niet.
Onzin...
Een 6800GT trekt niet zoveel stroom als je beweert, een ultra trekt meer stroom...
Ik heb zelf een 6800GT gehad en kon alles hoog zetten met alle eyecandy aan...
En wat noem je een normale resolutie??

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 16:01

ThunderNet

Flits!

DropjesLover schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:18:
voor welke kaart je wilt moet je echt in de pricewatch kijken, maar ik denk dat je beter eventjes kan doorspaten voor een 7800GT ofzoiets (en dan is die ook weer goedkoper ;))
maar wat je ook voor een kaart kiest ik denk dat je een nieuwe voeding nodig gaat hebben, 300 Watt geeft niet echt veel marge tegenwoordig (met de nieuwe videokaarten & proc's enzo)
Helaas is de 7800 er alleen in PCI-e ;) en zou de TS een nieuw mobo + (mogelijk nieuwe proc etc, etc) moeten aanschaffen

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Van de kaarten die je noemt zijn vele reviews te vinden. Lees er een paar en je kan zelf deze vraag beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.