Ik hoop dus dat ik zo'n post hier mag plaatsen (het leek me de beste categorie), lijkt me wel want ik vraag eigenlijk gewoon om enkele verbeteringen/opmerkingen. Geen spam ofzo
Hallo,
ik ben afgelopen paar dagen bezig geweest met een uitgebreide php/mysql kalender. Nu is ie eigenlijk bijna af en daarom vraag ik beetje jullie reacties: wat mist er nog. Ik laat voorlopig nog geen demo op internet zien omdat het in een systeem (eigen cms) is gemaakt welke nog niet op internet staat wegens beveiliging etc.
Ik heb bijgevolg dus enkele screenshots gemaakt welke je hieronder vind.
Kalender 2.0:
Features:
Voor bezoekers:
- kalender view: maandview met daarop evenementen welke je kunt aanklikken voor een grotere beschrijving. (inclusief start-eind uur/datum). Je kunt tussen de verschillende maanden/jaren gemakkelijk 'browsen'.
- event view: je kunt gemakkelijk de verschillende evenementen zien en je kunt deze ook dag per dag bekijken en er tussen 'browsen'.
- week view: under construction
Voor admin:
Toevoegen van evenenementen:
- toevoegen van evenement op aanpasbare datum, startuur, einduur, titel, omschrijving,...
- herhalingsopties:
- éénmalig
- dagelijks, wekelijks, tweewekelijks, maandelijks, halfjaarlijks, jaarlijks
- iedere 1ste/2de/3de/4de zo/ma/di/woe.... van de/het maand/jaar
Evenementen wijzigen:
Je kunt evenementen wijzigen 1 voor 1 of je kunt een reeks evenementen (met dezelfde herhaling) ineens wijzigen (dus een dagelijsk evenement met een schrijffout in hoef je niet 365keer aan te passen).
Je kunt ook een evenenement uit een herhaling halen, bv als je iets maandelijks wil maar niet in februari kun je enkel de maand februari aanpassen. De rest blijft behouden
Verwijderen van evenementen:
Je kunt gemakkelijk een evenement verwijderen.
Bij evenement herhaling kun je ze allemaal verwijderen of enkel degene welke je selecteerd hebt.
Duidelijke overzichtslijsten:
Er zijn duidelijke overzichtslijsten van:
- huidige evenementen
- evenementen met dezelfde herhaling
- lijst met evenementen
- pdf overzicht
Lijst met voorgedefineerde evenementen:
Je kunt evenementen (titel, omschrijving,...) toevoegen aan een bepaalde lijst. Deze lijst dient om gemakkelijker een evenement toe te voegen (bv als je vaak hetzelfde wilt toevoegen kun je deze uit een lijst selecteren ipv alles altijd in te typen). Deze evenementen kun je toevoegen, wijzigen of verwijderen uit de lijst.
Bij het toevoegen van een evenement kun je dmv een checkbox deze automatisch ook toevoegen aan de lijst.
Exporteren naar PDF:
Je kunt maandoverzicht (week & dag zijn nog under construction) exporteren naar een PDF document in landscape formaat. Dit document kun je dan later makkelijk afprinten.
Op alle forms zit formvalidatie
Goed, dat was dus de lap functies
Hier de foto's: Klik op de afbeeldingen voor een groter formaat
P.S: niet letten op de site layout, dat is maar simpel test layout.

maandoverzicht voor bezoekers op de site

dit krijg je dus wanneer je een evenement aanklikt

PDF output van maandoverzicht
Administratie opties:

Toevoegen van een evenement

herhalingsopties 1

herhalingsopties 2

aanmaken van PDF documenten

'main' overzicht

overzicht van alle evenementen met dezelfde herhaling

ovezicht van voorgedefineerd evenementen lijstje
Nu is mijn vraag: Welke functies/handigheden/opmerkingen mist hier nog?
De uiteindelijke bedoeling is dat deze kalender voor een sportcentrum gebruikt wordt, maar met een kleine aanpassing kun je het zowat op iedere site gebruiken.
Give me your thoughts!
Hallo,
ik ben afgelopen paar dagen bezig geweest met een uitgebreide php/mysql kalender. Nu is ie eigenlijk bijna af en daarom vraag ik beetje jullie reacties: wat mist er nog. Ik laat voorlopig nog geen demo op internet zien omdat het in een systeem (eigen cms) is gemaakt welke nog niet op internet staat wegens beveiliging etc.
Ik heb bijgevolg dus enkele screenshots gemaakt welke je hieronder vind.
Kalender 2.0:
Features:
Voor bezoekers:
- kalender view: maandview met daarop evenementen welke je kunt aanklikken voor een grotere beschrijving. (inclusief start-eind uur/datum). Je kunt tussen de verschillende maanden/jaren gemakkelijk 'browsen'.
- event view: je kunt gemakkelijk de verschillende evenementen zien en je kunt deze ook dag per dag bekijken en er tussen 'browsen'.
- week view: under construction
Voor admin:
Toevoegen van evenenementen:
- toevoegen van evenement op aanpasbare datum, startuur, einduur, titel, omschrijving,...
- herhalingsopties:
- éénmalig
- dagelijks, wekelijks, tweewekelijks, maandelijks, halfjaarlijks, jaarlijks
- iedere 1ste/2de/3de/4de zo/ma/di/woe.... van de/het maand/jaar
Evenementen wijzigen:
Je kunt evenementen wijzigen 1 voor 1 of je kunt een reeks evenementen (met dezelfde herhaling) ineens wijzigen (dus een dagelijsk evenement met een schrijffout in hoef je niet 365keer aan te passen).
Je kunt ook een evenenement uit een herhaling halen, bv als je iets maandelijks wil maar niet in februari kun je enkel de maand februari aanpassen. De rest blijft behouden
Verwijderen van evenementen:
Je kunt gemakkelijk een evenement verwijderen.
Bij evenement herhaling kun je ze allemaal verwijderen of enkel degene welke je selecteerd hebt.
Duidelijke overzichtslijsten:
Er zijn duidelijke overzichtslijsten van:
- huidige evenementen
- evenementen met dezelfde herhaling
- lijst met evenementen
- pdf overzicht
Lijst met voorgedefineerde evenementen:
Je kunt evenementen (titel, omschrijving,...) toevoegen aan een bepaalde lijst. Deze lijst dient om gemakkelijker een evenement toe te voegen (bv als je vaak hetzelfde wilt toevoegen kun je deze uit een lijst selecteren ipv alles altijd in te typen). Deze evenementen kun je toevoegen, wijzigen of verwijderen uit de lijst.
Bij het toevoegen van een evenement kun je dmv een checkbox deze automatisch ook toevoegen aan de lijst.
Exporteren naar PDF:
Je kunt maandoverzicht (week & dag zijn nog under construction) exporteren naar een PDF document in landscape formaat. Dit document kun je dan later makkelijk afprinten.
Op alle forms zit formvalidatie
Goed, dat was dus de lap functies
Hier de foto's: Klik op de afbeeldingen voor een groter formaat
P.S: niet letten op de site layout, dat is maar simpel test layout.

maandoverzicht voor bezoekers op de site

dit krijg je dus wanneer je een evenement aanklikt

PDF output van maandoverzicht
Administratie opties:

Toevoegen van een evenement

herhalingsopties 1

herhalingsopties 2

aanmaken van PDF documenten

'main' overzicht

overzicht van alle evenementen met dezelfde herhaling

ovezicht van voorgedefineerd evenementen lijstje
Nu is mijn vraag: Welke functies/handigheden/opmerkingen mist hier nog?
De uiteindelijke bedoeling is dat deze kalender voor een sportcentrum gebruikt wordt, maar met een kleine aanpassing kun je het zowat op iedere site gebruiken.
Give me your thoughts!