Internet op Mac OS X 10.4 Tiger

Pagina: 1
Acties:

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 11:43

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
Wij hebben een aantal Macs staan in een groot windows domein. Deze macs zjin bijna allemaal nog Mac OS 9.2 deze werken perfect in het domein, als je wil surfen moet je wel toegang hebben tot de proxy server. Iedereen heeft dan ook een login/wachtwoord.

Hier lokaal heb ik een TestMac staan met enkele HD's. Eén Met OS 9 werkt perfect op het internet en lokaal, Eén met Ox X 10.3 deze werkt ook perfect in het netwerk en op internet.

Helaas je raadt het al, met Os X 10.4 kan ik alleen nog het intranet bekijken, Safari vraagt geen login/pass maar geeft direct een foumelding:

The gateway could not retreive the requested page.
Isa server: ...

Iemand enig idee, heb al rondgebeld naar verschillende Mac instancies maar die kunnen me helaas niet helpen. De meesten zeggen dat het aan onze proxy zou moeten liggen, alleen vind ik het wel héél verdacht dat het daarvoor op Mac Os 9 & Os X 10.3 wel perfect werkt.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kuch:

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhq.nl/~marco/proxy.png

Was dat nou echt zo moeilijk te vinden?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• CBA

CBA

Topicstarter
Volgens mij begrijp je het probleem niet eens :)

Op Os X 10.3 staat de proxy aan, het vindje staat niet aan bji de proxy server. Safara geeft mooi een login/pass veldje dat je moet invullen als je naar een site surft.

Op Ox 10.4 staan de instellingen net hetzelfde, maar krijg je geen dialoogkader te zien, je krijgt de foutmelding, dat is alles.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Vul nou eens dat login/wachtwoord in in die system preferences.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• CBA

CBA

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:59:
Vul nou eens dat login/wachtwoord in in die system preferences.
Het maakt niet uit of ik het invul of niet, krijg dezelfde melding.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Wat CyBeR zegt werkt gewoon ook hier.

Je definieert een nieuwe locatie, bijvoorbeeld Werk.
Daar geef je het proxy adres op, poort invullen, vink je datgeen aan wat CyBeR zegt, en Safari vraagt om een username en password. Invullen en internetten :)

Als test kun je het even proberen met Firefox, die werkt niet op basis van de locations in Tiger. Die je moet je in de preferences opgeven van Firefox.

[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 07-09-2005 15:17 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• CBA

CBA

Topicstarter
1. Ik duid Web Proxy aan.
2. Ik vul de proxy server in & poort in.
3. Ik ga surfen, krijg een foutmelding, geen login passwoord dialoogvenster

Andere methode

1. Ik duid Web Proxy aan.
2. Ik vul de proxy server in & poort in.
3. Ik vul m'n login passwoord in
4. Ik ga surfen maar krijg zelfde foutmelding.

Het probleem moet em ergens anders liggen maar waar, aangezien de instellingen net hetzelfde staan als 10.3 en het daar fijn werkt.

• CBA

CBA

Topicstarter
*update*

Met firefox geraak ik het internet op, maar niet het intranet, natuurlijk met m'n zelfde instellingen als in 10.3

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
CBA schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:53:
*update*

Met firefox geraak ik het internet op, maar niet het intranet, natuurlijk met m'n zelfde instellingen als in 10.3
Ik neem aan de intranet server in de interne range valt, moet je dan geen exclusion aanmaken voor deze site? :)

• CBA

CBA

Topicstarter
ja inderdaad, er is een exclusion voor die sites. Kan die sites ook pingen en resolven, maar er naar server krijg ik een "The ISA Server denies the specified Uniform Resource Locator (URL). (12202)

• leon1e
CBA schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:04:
ja inderdaad, er is een exclusion voor die sites. Kan die sites ook pingen en resolven, maar er naar server krijg ik een "The ISA Server denies the specified Uniform Resource Locator (URL). (12202)
Die melding krijg je normaal alleen maar als je op de console van de Isa server gaat browsen, weet je zeker dat deze melding door de mac komt? Kun je trouwens verder ook niks terug vinden in de Isa security logs, access denied of iets dergelijks?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.clicksmilies.com/s0105/teufel/devil-smiley-006.gif Gaat het een beetje mannen?
Of moet 'Obiwan' MM zich ermee bemoeien... :*)

Modbreak:Zeg dan niks.

[ Voor 21% gewijzigd door chem op 08-09-2005 10:38 ]

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Vul je wel uitzonderingen in voor je intranet site?
Normaal is het zo dat je *.local;*.intra enzo niet door je ISA laat lopen, dit moet je bij IE ook opgeven.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

ik zou de instellingen van je isa server maar eens goed gaan zetten.
want dit soort meldingen [The ISA Server denies the specified Uniform Resource Locator (URL). (12202)]
heeft te maken met niet goed ingestelde rules.
dat de vorige versies het deden heeft mischien wel te maken met slechtere beveiling van de oudere os'sen.
zodra ik me aanmeld op mijn domein, hoef ik geen proxy adress en pas meer op te geven, want ik als gebruiker heb gewoon rechten tot surfen enzo.
en ik gebruik de secure client, maar ik heb dan ook linux/windows bakken en geen mac.

• CBA

CBA

Topicstarter
Ja in tegenstelling tot windows kan je je op een mac niet aanmelden tot het domein, dus zoiezo moet je je pass & login invullen bij het surfen, m'n locale pagina's voor het intra staan dus ook in m'n uitzonderingen ingesteld.

Helaas heb ik zelf geen toegang tot de ISA server en zeggen ze hier bij systeembeheer dat daar alles goed staat ingesteld ...

• leon1e
CBA schreef op donderdag 08 september 2005 @ 07:43:
Ja in tegenstelling tot windows kan je je op een mac niet aanmelden tot het domein, dus zoiezo moet je je pass & login invullen bij het surfen, m'n locale pagina's voor het intra staan dus ook in m'n uitzonderingen ingesteld.

Helaas heb ik zelf geen toegang tot de ISA server en zeggen ze hier bij systeembeheer dat daar alles goed staat ingesteld ...
Op een mac kun je je ook gewoon aanmelden op het domein hoor. Dit kan met de active directoy plugin, deze kun je configuren via de 'Adreslijsttoegang' in de map 'Hulpprogramma's' in de map 'Programma's'.

• CBA

CBA

Topicstarter
Eventjes zitten prutsen met die Plugin in Adreslijsttoegang, maar waarschijnlijk kan je niet inzetten op de Mac dat je een inlogscherm krijgt bij het opstarten zoals in windows om in het domein in te loggen.

• leon1e
CBA schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:50:
Eventjes zitten prutsen met die Plugin in Adreslijsttoegang, maar waarschijnlijk kan je niet inzetten op de Mac dat je een inlogscherm krijgt bij het opstarten zoals in windows om in het domein in te loggen.
Jawel hoor, je moet bij "Authentication" het domein toevoegen. Bij het inlog scherm van de mac log je dan in met user@domain, dan log je in op het domein.

• CBA

CBA

Topicstarter
Op deze manier werkt het dus met Firefox allemaal, nu nog zien dat ik die plugin aan de praat krijg.
Wel raar dat met safari en dezelfde instellingen helemaal niks lukt.

• leon1e
CBA schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:47:
Op deze manier werkt het dus met Firefox allemaal, nu nog zien dat ik die plugin aan de praat krijg.
Wel raar dat met safari en dezelfde instellingen helemaal niks lukt.
Ja, dat is zeker raar. Kun je niks uit de logs files naar boven halen? En heb je het password ding in de voorkeuren wel leeggemaakt als je op het domein inlogt?

• CBA

CBA

Topicstarter
OK, wat meer info, na hier en daar wat rond te mailen, heb ik naar de 10.4.1 update wat meer geluk. Ik geraak door de proxy op het internet. Heb eveneens 10.4.2 geinstalleerd en de Safari 2.0.1 Update. Helaas is het intranet nog niet bereikbaar met Safari.

*edit*:

Blijkbaar werkt het intranet nu ook niet in Firefox, ik blijf puzzelen.

[ Voor 15% gewijzigd door CBA op 09-09-2005 16:00 ]

• leon1e
Mischien voor het intranet eens lokaal een exclusion aanmaken?
Pagina: 1