Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[t-mobile tarieven]mobiel bellen naar canada

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10
Mijn vriendinnetje woont in Canada en ze is daar gister naar teruggegaan :'( dit is zwaar klote. Ik wil haar graag af en toe eens bellen en ik was de tarieven eens aan het bekijken.

Op http://www.t-mobile.nl/pe...tenland/callingabroad.asp kan dat gechecked worden. Ik heb een Relax 150 abbo.

Als ik de tarieven check kan ik het het amper geloven...
starttarief 0,06 + 0,40 p/minuut naar mobiel in Canada.

Voor mijn gevoel is dit (relatief) erg goedkoop. Dit gevoel wordt versterkt wanneer ik naar de tarieven voor bellen naar België bekijk dit is...
starttarief 0,06 + 0,65 p/minuut naar mobiel in Belgie.

Nu mijn vraag...kloppen deze tarieven, wie belt er regelmatig mobiel naar Canada of mis ik ergens de kleine lettertjes of het addertje in het gras?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is niet direct een antwoord op je vraag, maar ik heb wel een goede tip voor je als je goedkoop wilt bellen met je mobiel naar het buitenland.

Via diverse telecombedrijven kan je inbellen op een 'normaal' nummer, niet via 1601, 1602 ervoor te zetten (wat niet werkt), en ook niet via dure 0900-nrs. Bij 0900 nummers heb je het nadeel dat bij TMobile de kosten hiervoor bovenop de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon komt -> duur grapje dus.

Wat ik al een hele tijd doe is via bel1601 bellen naar een 010-nummer (Rotterdam), en vanaf daar via dat bedrijf naar Canada. De kosten zijn dan:

- Bellen naar 010 nummer (gaat van je belminuten af, of kost 14(?) cent)
- Vanaf 010 naar Canada : 3 cent
Totaal : 17 cent.

Nogmaals: er zijn meerdere bedrijven die dit aanbieden, ik heb alleen ervaring met de eerder genoemde. Hopelijk wordt dit dan ook niet beschouwd als spam.
Zie: http://www.bel1601.nl/mobiel.php

Verwijderd

Die 40 cent klopt. Bellen naar de USA is ook 40 cent op mobiel.

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10
Wolly schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:23:
Het is niet direct een antwoord op je vraag, maar ik heb wel een goede tip voor je als je goedkoop wilt bellen met je mobiel naar het buitenland.

Via diverse telecombedrijven kan je inbellen op een 'normaal' nummer, niet via 1601, 1602 ervoor te zetten (wat niet werkt), en ook niet via dure 0900-nrs. Bij 0900 nummers heb je het nadeel dat bij TMobile de kosten hiervoor bovenop de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon komt -> duur grapje dus.

Wat ik al een hele tijd doe is via bel1601 bellen naar een 010-nummer (Rotterdam), en vanaf daar via dat bedrijf naar Canada. De kosten zijn dan:

- Bellen naar 010 nummer (gaat van je belminuten af, of kost 14(?) cent)
- Vanaf 010 naar Canada : 3 cent
Totaal : 17 cent.

Nogmaals: er zijn meerdere bedrijven die dit aanbieden, ik heb alleen ervaring met de eerder genoemde. Hopelijk wordt dit dan ook niet beschouwd als spam.
Zie: http://www.bel1601.nl/mobiel.php
dit is een goeie tip...belminuten heb ik meestal wel over. Dus dan bel ik voor 3 cent naar een mobiele telefoon in Canada? Ik heb even geen zin om alles op die pagina in te vullen...kun je me nog even vertellen hoe ik dat betaal? Is dat 1x per maand? Ik heb geen credit card...kan ik via automatische incasso doen? Acceptgiro? Heeft 1601 een beetje betrouwbare reputatie?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11 21:03
check ook 1609 en 1649 .. alledrie betrouwbaar.

Incassering 1x per maand, automatische incasso. Werkt perfect.. ook voor gewoon bellen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
borgdaville schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:52:
[...]

dit is een goeie tip...belminuten heb ik meestal wel over. Dus dan bel ik voor 3 cent naar een mobiele telefoon in Canada? Ik heb even geen zin om alles op die pagina in te vullen...kun je me nog even vertellen hoe ik dat betaal? Is dat 1x per maand? Ik heb geen credit card...kan ik via automatische incasso doen? Acceptgiro? Heeft 1601 een beetje betrouwbare reputatie?
Als je belminuten over hebt kost het inderdaad maar 3 cent (gevoelsmatig dan, die belminuten heb je natuurlijk ook betaald). Zelf betaal ik via creditcard, maar blijkbaar kan je tegenwoordig ook via de bank of giro betalen (ik vermoed dat dit via een machting werkt). Betaling is achteraf, en aangezien je geen abo kosten hebt heb je als je het niet gebruikt ook geen kosten. Elke maand krijg je een factuur, inclusief gesprek specificatie per mail toegestuurd, deze kan je ook altijd online inzien.

Eén nadeel bij dit bedrijf: Contact met de klantenservice is heel lastig, ze adverteren niet met een telefoonnr oid, alle contact gaat via website/mail. Dit is voor mij echter geen probleem aangezien het altijd werkt zoals het moet werken.
Pagina: 1