[tiger] probleem bestanden overgezet naar xp

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een probleem, ik heb twee mappen met een aantal bestanden (foto's, muziek en office/appleworks bestanden) overgezet van mijn ibook (g4/1.33) naar mijn vaste pc (athlon 64). Alles werkte perfect alleen 1 map (U.S.A., met daarin foto's van de vakantie) die ik per ongeluk naar beide mappen heb gekopieerd, kon ik niet openen. Als ik hem wil verwijderen zegt hij dit:

Kan map u.s.a. niet verwijderen, bestand kan niet gevonden worden.

Alle andere mappen in die map kan ik wel verwijderen, het ziet er nu zo uit:

d:\applezooi\U.S.A.\
d:\naamloze map\U.S.A.\

Die kan ik dus niet verwijderen, ik heb geprobeerd explorer te sluiten en dan in dos te verwijderen, maar dat werkt niet hij verwijderd ze gewoon niet. Wat ik wel zie in dos, is dat er nog twee mappen in zitten respectievelijk:
d:\applezooi\.\
en
d:\applezooi\..\

En die kan ik niet verwijderen omdat hij zegt dat die in gebruik zijn, in windows kan ik ze echter niet eens zien (ik heb verborgen bestanden weergeven aan staan).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

code:
1
2
.
..

kan je zowieso nooit verwijderen; dit zijn resp. de huidige directory en een directory hoger
Heb je al geprobeerd de PC te rebooten en dan te verwijderen ?

[edit] heb je die map niet op je iBook open staan, waardoor ie inderdaad nog in gebruik is ?
Eventueel zou je met Process Explorer via Find -> Find Handle kunnen kijken welke applicatie de directory nog in gebruik heeft

[ Voor 50% gewijzigd door TheRookie op 07-09-2005 14:45 ]

Verwijderd

Met het programma moveonboot kun je alles verwijderen (of verplaatsen, zo je wil). Ik heb het ook eens gehad, dat een map zich niet meer wilde laten deleten. Toen maakte ik een kopie van die map, met als resultaat dat ook die niet meer te verwijderen was... Het bovenstaande programma heeft toen goed geholpen.

EDIT: waarschijnlijk kun je de lege map wél verwijderen als je ze een andere naam kunt geven (F2). Lukt dat niet, dan biedt moveonboot soelaas (zoals bij mij).

Succes!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 14:54 ]

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk stond er nog iets open? Ik heb deze bestanden 2 weken geleden overgezet vanaf mijn ibook, maar ik heb nu mijn pc benaderd vanaf mijn ibook en ik kon ze via de ibook gewoon verwijderen.
Vreemd, maar het werkt, bedankt voor de tip iig!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Dit heeft weinig met Mac OS te maken - je krijgt je bestanden niet van je PC af.

Ik move deze naar SA :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.