Omdat ik alleen nog maar problemen heb gehad met de philips brander (uit 2002)
die ik nu heb, wil ik een andere brander gaan kopen.
Deze brander zal vooral gebruikt worden voor schrijven van dvd's met Pinnacle studio 9
Ik heb zelf uiteraard al goed rongekeken maar hoor constant tegnstrijdige/onduidelijke berichten.
Deze branders leken me wel interessant:
de Plextor PX 740-A - gewoon goed en betrouwbaar merk, heb ik begrepen
De Benq DW-1640 - deze lijkt hetzelfde binnenwerk te hebben maar het schijnt dat deze in tegenstelling tot de plextor geen dvd-r DL kan branden (?)
De Pioneer DVR-110D - deze heeft ook ondersteuning voor dvd-ram
De NEC ND-3540A - heb ik ook veel goede verhalen over gehoord
Het enige verschil wat er verder nog tussen de branders zit is het feit dat de Pioneer en de Benq ondersteuning hebben voor ultra DMA/66 ipv 33.
Ik heb geen idee of dat een probleem kan zijn in een wat oudere pc?
Daar ik over de genoemde branders (ook tov elkaar) zowel goede en slechte verhalen hoor weet ik ik niet meer waar ik goed aan doe..
Ik hoop dat jullie de keuze voor mij iets makkelijker kunnen maken!
BVD!
Deze brander zal vooral gebruikt worden voor schrijven van dvd's met Pinnacle studio 9
Ik heb zelf uiteraard al goed rongekeken maar hoor constant tegnstrijdige/onduidelijke berichten.
Deze branders leken me wel interessant:
de Plextor PX 740-A - gewoon goed en betrouwbaar merk, heb ik begrepen
De Benq DW-1640 - deze lijkt hetzelfde binnenwerk te hebben maar het schijnt dat deze in tegenstelling tot de plextor geen dvd-r DL kan branden (?)
De Pioneer DVR-110D - deze heeft ook ondersteuning voor dvd-ram
De NEC ND-3540A - heb ik ook veel goede verhalen over gehoord
Het enige verschil wat er verder nog tussen de branders zit is het feit dat de Pioneer en de Benq ondersteuning hebben voor ultra DMA/66 ipv 33.
Ik heb geen idee of dat een probleem kan zijn in een wat oudere pc?
Daar ik over de genoemde branders (ook tov elkaar) zowel goede en slechte verhalen hoor weet ik ik niet meer waar ik goed aan doe..
Ik hoop dat jullie de keuze voor mij iets makkelijker kunnen maken!
BVD!