welke dvd brander kan ik hiervan het best nemen?

Pagina: 1
Acties:

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 13:15
Omdat ik alleen nog maar problemen heb gehad met de philips brander (uit 2002) :r die ik nu heb, wil ik een andere brander gaan kopen.

Deze brander zal vooral gebruikt worden voor schrijven van dvd's met Pinnacle studio 9

Ik heb zelf uiteraard al goed rongekeken maar hoor constant tegnstrijdige/onduidelijke berichten.

Deze branders leken me wel interessant:
de Plextor PX 740-A - gewoon goed en betrouwbaar merk, heb ik begrepen

De Benq DW-1640 - deze lijkt hetzelfde binnenwerk te hebben maar het schijnt dat deze in tegenstelling tot de plextor geen dvd-r DL kan branden (?)

De Pioneer DVR-110D - deze heeft ook ondersteuning voor dvd-ram

De NEC ND-3540A - heb ik ook veel goede verhalen over gehoord

Het enige verschil wat er verder nog tussen de branders zit is het feit dat de Pioneer en de Benq ondersteuning hebben voor ultra DMA/66 ipv 33.
Ik heb geen idee of dat een probleem kan zijn in een wat oudere pc?

Daar ik over de genoemde branders (ook tov elkaar) zowel goede en slechte verhalen hoor weet ik ik niet meer waar ik goed aan doe..
Ik hoop dat jullie de keuze voor mij iets makkelijker kunnen maken!

BVD!

Verwijderd

kheb zelf de nec 3540A, gewoon omdat die erg goedkoop was en (iig toen ik em kocht) zo'n beetje alle snelheden kon branden en lezen. Dus ik zou zeggen, kijk gewoon welke je goedkoop kan krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 14:09 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
De nec 3540 komt heel goed uit de test in de laatste C'T omdat die praktisch alle media lust... :)

[ Voor 29% gewijzigd door ShellGhost op 07-09-2005 14:10 ]

Verwijderd

Pioneer maakt het minste fouten (lees: minder error correctie nodig bij het teruglezen).

• NeORay
Het belangrijkste is dat ie gewoon doet wat ie moet doen, branden dus, en dat zonder problemen. Hoe snel maakt me eigenlijk niet echt uit. Ook vind ik het belangrijk dat de kwaliteit van de gebakken cd's dvd's uiteindelijk goed is, en goed blijft.

Verwijderd

Op www.cdrlabs.com staan een aantal recente tests van de Nec en de BenQ.

Ik heb momenteel de Benq 1640, heb nog nooit zo'n goede brander gehad.
Firmware support van BenQ is erg goed te noemen, bijna elke maand een betere firmware

Kwaliteit is natuurlijk ook sterk afhankelijk van het type discs die je gebruikt.

• NeORay
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:27:
Kwaliteit is natuurlijk ook sterk afhankelijk van het type discs die je gebruikt.
Ik gebruik nu voor zowel cds als dvds Taiyo Yuden. Volgens mij is dat wel behoorlijk goed.

• NeORay
De kosten boeien me alleen echt helemaal niets. Is er dan nog eentje die er enigzsinds uitspringt?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:18

EXX

EXtended eXchange

Ik heb pas geleden een NEC 3540A gekocht. Werkt super, zelfs op mijn oude 440BX doos. Tot nu toe Maxell en Verbatim 8 speed DVD+R's gebrand.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De Plextor PX-740A is een BenQ DW1640. De firmware van de BenQ is echter een pak beter waardoor de drive veel meer mogelijkheden heeft dan de Plextor (en hij is ook bijna 2x goedkoper ;))
De Pioneer DVR-110D kan enkel DVD-RAM lezen.
Ik heb zowel de BenQ als de NEC en ben over beide heel tevreden.
Pagina: 1