Asus A8N en A8V Form factor ATX, Waarmee compatible?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• WTFox
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb een korte vraag:

Ik zie bij de specs van verschillende ASUS mainboards (In dit geval A8N en A8V) staan dat de form factor ATX is. Ik heb nog steeds wat bigtowerkasten staan met ATX standaarden van de P3 en Athlon 1000.

Houdt dit in dat ik deze mainboards ook in mijn 'oude' kasten kan gebruiken. Ik denk dan aan voedingsconnectoren, eventueel vermogen van de voeding. Waar moet ik aan denken.

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 08:45

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Hiiiii,

Ik heb laats een a8n-e moederbord gehaald en in mijn ouwe bigtower gedaan een aopen HQ8 ofzo en geen problemen gehad. Alleen mobo heeft een 24 pins aansluiting en mijn voeding een 20 pins.Dit heeft tot nu toe geen problemen bezorgd en na onderzoek op de GOT gezien, :) dat dit ook geen probleem geeft.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je kan ze er zo inhangen...
Om te kijken welke voeding je nodig hebt:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het mooie van ATX is dat het een standaard is... Dus dat past sowieso...

Voeding is een volgende, maar daar kun je verloopjes voor krijgen... Let ook op het vermogen van de voeding trouwens...

Verwijderd

WTFox schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:53:
Ik heb een korte vraag:

Ik zie bij de specs van verschillende ASUS mainboards (In dit geval A8N en A8V) staan dat de form factor ATX is. Ik heb nog steeds wat bigtowerkasten staan met ATX standaarden van de P3 en Athlon 1000.

Houdt dit in dat ik deze mainboards ook in mijn 'oude' kasten kan gebruiken. Ik denk dan aan voedingsconnectoren, eventueel vermogen van de voeding. Waar moet ik aan denken.
Een ATX moederbord past in iedere kast die ATX compatible is, let wel op dat er ook mATX is dat vooral word gebruikt voor de kleinere desktops.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Let op: waarschijnlijk zal je voeding het niet trekken en mist deze ook een stekker (de P4-stekker). Het is dus zeker aanbevolen om minimaal een 400 watt A-MERK (!!!!) voeding te kopen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een oude in-win tower staan en daar draait nu een Asus P5GDC in. 5 harde schijven. Alleen de luchtkoeling is niet top maar ok. Het kan zonder problemen. Ik heb er wel een 350w antec voeding in.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Tja die ATX standaard is er dus niet voor niks 8)7

Let wel op dat de voeding voldoende sap kan leveren om je moederbord en andere componenten te voeden. Verder zit de P4 stekker aansluiting niet zomaar op een moederbord ;)

Al met al is dit makkelijk op te zoeken en dat heb je niet gedaan, dus gaat dit topic dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.