problemen met gamen door router

Pagina: 1
Acties:

• SauSkopje
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-11-2022
allereerst hallo mensjes :)

sinds kort hebben een vriend en ik @thuis (home) abbonoment genomen en hebben 4 pc's aan 1 router gekoppeld, hier onstond het 1ste probleem al. die router liet namelijk maar 1 pc internetten zodra een andere pc online wou kickte die de laatste eruit en zo maar door. na een hoop gerotzooi zijn we maar naar een andere router overgestapt. die router deed alles perfect behalve dat zodra we een spel willen doen (bv CoD) en in dezelfde server willen gooit die ons beide eruit.. gaan we nou met hetzelfde spel gamen maar dan in ieder een aparte server dan doet die het gewoon perfect.. we hebben al onze kennis al gebruikt en zijn ter einde raad.. we doen samen netwerk beheerders opleiding maar dit ging ons te ver...

wij smeken jullie om hulp aub.

met vriendelijke groet Pascal

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het kan zijn dat je niet met meer dan 1 ip kan inloggen op een spel :)
Heb je statische ip's , of vrijgegeven door dhcp :?

Wauw, een sig!

• SauSkopje
vrijgegeven door DHCP maar met 1 ip inloggen moet lukken in die games bij vrienden doet die het wel namelijk zo :? daarom, maar hun weten ook geen raad hiermee

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Waarschijnlijk hebben jullie de router zo ingesteld dat jullie computers via DHCP een lokaal ip-adres krijgen, en de router een ip-adres van @home krijgt. Oftewel voor de gameserver hebben jullie exact het zelf (@home) ip-adres, dus kikt hij jullie ..

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:43

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Aan de buitenkant hebben je beide pc's hetzelfde IP-Adres, de server weet niet welke pc hij moet communiceren als hij een bericht krijgt. Blijkbaar is hij daar tegen beveiligd en gooit hij jullie eruit.

edit:
Spuit 11

[ Voor 8% gewijzigd door Tukk op 07-09-2005 13:51 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Het kan zijn dat je maar met 1 ip kan inloggen op die server...
Dat je alle twee op verschillende servers kan inloggen is logisch...

Verwijderd

ik ken cod niet, maar kan je een portnummer instellen in de game zelf? en zo ja, zet deze op een verschillende port.

• Berretje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 11:45
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:57:
ik ken cod niet, maar kan je een portnummer instellen in de game zelf? en zo ja, zet deze op een verschillende port.
Heeft r toch geen donder mee te maken. Als de server op een bepaalde poort zit kun jij toch niet effe lekker op een poort gaan connecten.

• SauSkopje
nee helaas kan je de poorten niet zelf instellen... anders hadden we namelijk dat al geprobeerd ^^

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

djexplo schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:50:
Waarschijnlijk hebben jullie de router zo ingesteld dat jullie computers via DHCP een lokaal ip-adres krijgen, en de router een ip-adres van @home krijgt. Oftewel voor de gameserver hebben jullie exact het zelf (@home) ip-adres, dus kikt hij jullie ..
Das dan toch wel vreemd
zowel ik als bij mijn virend hebben ook gewoon meerdere pc's met lokaal adres achter router opstelling
en toch zitten we regelmatig met zijn 2en op de dezelde server ingelogd elkaar af te knallen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Das dan toch wel vreemd
zowel ik als bij mijn virend hebben ook gewoon meerdere pc's met lokaal adres achter router opstelling
en toch zitten we regelmatig met zijn 2en op de dezelde server ingelogd elkaar af te knallen
Ik ken zelf Cod niet, maar bij een (klein) aantal spellen connect ik altijd één computer via vpn (om ander ip-adres te krijgen) en één normaal, om te zorgen dat ik met beide op de zelfde server kan spelen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Misschien ligt het niet aan de servers waar jullie op willen spelen, maar aan @home... :?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Cod ken ik ook niet (Niet online iig)
maar met bf1942,BF2,Q2,Q3,Ut2k4,HL1,HL2,Diablo kan het iig wel
En ben nog nooit een spel tegen gekomen wat het niet kan.
dus normaal zou het geen probleem moeten zijn lijkt me........

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• SauSkopje
CoD (Call of Duty (voor de mensen die slapen)) werkt op de Quake 3 engine dus in principe zou als je daarmee dan samen online kan het hierbij ook moeten doen..
maar ditzelfde probleem is niet alleen met CoD maar ook als we bijvoorbeeld Counterstrike willen doen of op Teamspeak samen.. dus in principe met alles....

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 16:20
Welke router gebruiken jullie nu eigenlijk?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• SauSkopje
kobishi, type kan ik helaas niet vinden..

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:10

lordsnow

I know nothing

Zitten deze vrienden achter een router of achter een hub?

Met een hub kan je op 1 verbinding 2 (of meer) externe ip-adressen gebruiken. Vroeger gaf @home ook meerdere IP adressen uit aan haar klanten.

Verwijderd

lordsnow schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:21:
Zitten deze vrienden achter een router of achter een hub?

Met een hub kan je op 1 verbinding 2 (of meer) externe ip-adressen gebruiken. Vroeger gaf @home ook meerdere IP adressen uit aan haar klanten.
CoD heeft geen problemen met spelers die op hetzelfde ip zitten. Waarschijnlijk gebruiken jullie beide dezelfde cd's / serienummer en dat mag dus niet. Er is wel een legale oplossing voor, maar dat moet serverside geregeld worden. De admin kan instellen dat Punkbuster niet kontroleert op dubbele GUID's.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 14:29 ]

• SauSkopje
nope alle 2 orginele serial... duh echte gamers KOPEN spellen O-)

Verwijderd

SauSkopje schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:28:
nope alle 2 orginele serial... duh echte gamers KOPEN spellen O-)
wordt de verbinding gewoon verbroken of is het Punkbuster die jullie kickt?

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 16:20
Misschien kan CoD er wel tegen dat meerdere mensen op hetzelfde IP zitten, maar niet als de router er een potje van maakt. Ik ken kobishi niet, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen...

Heb je geen andere router die je kunt lenen om mee te testen?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• SauSkopje
die wat al ingame is krijgt een timeout de ander krijgt tijdens connecten het bericht "server disconnected"

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Wat voor Router heb je er tussen hangen?

Verwijderd

SauSkopje schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:32:
die wat al ingame is krijgt een timeout de ander krijgt tijdens connecten het bericht "server disconnected"
En dit gebeurt bij alle servers?

Verwijderd

Mischien eens een proxy gebruiken op de 1 computer en op de andere normaal laten staan,

• SauSkopje
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:33:
[...]

En dit gebeurt bij alle servers?
als we opdezelfde server connecten wel ja ieder appart niet.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Berretje schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:00:
[...]

Heeft r toch geen donder mee te maken. Als de server op een bepaalde poort zit kun jij toch niet effe lekker op een poort gaan connecten.
Je snapt 't niet. Je kan voor je client een poort instellen (welke die gebruikt om te verbinden). In Quake3 zet je bijvoorbeeld op de ene PC net_port op 27960 en op de andere PC net_port op 27961. Als je vervolgens allebei verbinding maakt met de server die ook op een bepaalde poort zit (wat verder niet uitmaakt), ziet de server dus 2 clients (ervanuitgaande dat je public IP 1.2.3.4 is):
1.2.3.4:27960 en 1.2.3.4:27961. Dan hoort het gewoon goed te gaan. Als je net_port niet aanpast op 1 van de systemen, ziet de server 2 keer 1.2.3.4:27960 en daardoor kan het wel eens mis gaan inderdaad.

Nu weet ik niet of het ook zo in te stellen valt in CoD. CoD is wel gebasseerd op Quake3, er zit vast wel ergens een .cfg bestand die je kan editten of anders via de console. Check of net_port een bestaande variabele is voor CoD en pas deze op 1 van de PC's even aan.

Als je een server runt, zet je met net_port inderdaad de poort van de server. Maar als client kan je 'm (in Quake3 tenminste) ook gewoon aanpassen.

[ Voor 25% gewijzigd door woekele op 07-09-2005 14:44 ]

• SauSkopje
zover ik in alle cfg's heb gekeken kan dat alleen als je zelf bv een server zou opzetten niet als je tot een server connect

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Jawel, dat kan wel. Eventueel kun je zelfs de shortcut naar CoD op 1 van de PC's aanpassen door 'Target' aan te vullen met +set net_port insert_default_cod_port_+1 .

Voor quake3 zou het bijvoorbeeld zijn: D:\games\Quake3\quake3.exe +set net_port 27961

• SauSkopje
Aarsbuds0r schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:57:
Jawel, dat kan wel. Eventueel kun je zelfs de shortcut naar CoD op 1 van de PC's aanpassen door 'Target' aan te vullen met +set net_port insert_default_cod_port_+1 .

Voor quake3 zou het bijvoorbeeld zijn: D:\games\Quake3\quake3.exe +set net_port 27961
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ jij krijgt van mij een plek in de hemel _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ zoooo bedankt _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1