Toon posts:

[2000/CE] Terminal service probleem met thin clients*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen ik heb een klein probleem,
Ik wou graag mijn thin clients laten inloggen op mijn windows 2000 server dit lukt 1 keer daarna krijg ik geen verbinding meer vervolgens krijg ik gelijk een foutmelding, als ik dan in de log file kijk op de server dan zie ik het volgende: The terminal server cannot issue a client license
Nu heb ik het 1 en andere al gezocht en iedereen heeft het over een register sleutel aanpassen of iedereen recht geven op de register sleutel :HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing
maar dit helpt niet ik kan niet meer inloggen dus kan ook niks aan passen
heeft iemand een oplossing hiervoor?
bij voorbaat dank

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heb je officiele licenties?

Daarnaast is het goed te weten dat er een dagen 30 dagen free try op TS zit.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
nee nog geen officiele licenties
eerst kijken hoe alles draait en daarna wordt er beslist of men overgaat op terminal service

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

The Real Falcon schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:44:
Heb je officiele licenties?

Daarnaast is het goed te weten dat er een dagen 30 dagen free try op TS zit.
90 dagen, met win2k zelfs 120 dagen voordat je temporary licenses verlopen zijn.

Maar hoe bedoel je
Nu heb ik het 1 en andere al gezocht en iedereen heeft het over een register sleutel aanpassen of iedereen recht geven op de register sleutel :HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing
maar dit helpt niet.
Ik kan niet meer inloggen dus kan ook niks aan passen.
Je kan niet meer inloggen?
Tuurlijk wel.

Die registry key moet je dus op je clients veranderen, niet op de server.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 07-09-2005 13:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Je kan niet meer inloggen?
Tuurlijk wel.

Die registry key moet je dus op je clients veranderen, niet op de server.

ik kan niet meer inloogen met de THIN clients en ik kan ook niks veranderen want zo ver kom ik niet

Verwijderd

Topicstarter
maar dit helpt niet.
Ik kan niet meer inloggen dus kan ook niks aan passen.

hiermee bedoel ik ik heb op de foutmelding (The terminal server cannot issue a client license) gezocht en kwam tegen als op lossing dat ik in de register van de client die sleutel moest aanpassen maar aangezien dit een thin client is en geen register heeft lukt dit niet

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS draaien die thin clients? :)

Verder - wat bedoel je met 'eerst controleren of alles goed werkt'? Windows geeft je 90 dagen om te testen en daarna zal je licenties moeten gaan kopen :)

Heb je overigens uberhaupt wel een TS licensing server? Als je die opzet krijg je ook weer een tijdje 'bedenktijd' :)

Verder - welk OS draaien je terminal servers? En waarom heb jij (echte) thin clients als je nog niet zeker weet of je wel door wilt gaan met Terminal services? :o

[ Voor 21% gewijzigd door elevator op 07-09-2005 14:33 ]

Verwijderd

Heb je de terminal server geactiveerd bij MS?

Merk op dat dit gewoon kan met imaginaire data...

Verwijderd

Staat je Terminal Server in een werkgroup, of is hij lid van een domein?
Wanneer heb je terminal services geactiveerd op die server?
Indien het een domein lid is, draait er op je DC reeds een TS license service?

Verwijderd

Topicstarter
server heb ik geactiveerd en zou dus ook gewopon voor 90 dagen moeten werken
als ik een gewone pc met win2000 erop probeer lukt dit wel
het gaat om capio boundles 320 clients met windows ce 2.11 erop
TS licensing serverheb ik geinstalleerd en geactiveerd

Verwijderd

Topicstarter
ja de server is ook een domain controller

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-03 06:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

ondersteund CE 2.11 wel RDP5??

En in welke modus probeer je de TS te benaderen?
Console overnemen of aparte sessies....

[ Voor 62% gewijzigd door Coach4All op 07-09-2005 14:41 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen idee of dat wel samenwerkt het vreemdste is dat het de eerste keer wel lukte toen ik ze daarna uit logde kwam ik er niet meer in
apparte sessies

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 14:42 ]

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zie je gekke dingen in de Terminal Server Administrator?

(disconnected sessies, etc )

Verwijderd

Topicstarter
nee geen gekke dingen alles lijkt normaal
het enigste aanwijzing is dat in de event viewer telkens als ik probeer in te loggen de volgende melding krijg : The terminal server cannot issue a client license

• elevator
  • Niet online

elevator

Wanneer heb je die licensing server geactiveerd dan? :)
Als je in je TS LIcensing server kijkt, zie je die clients (die CE machientjes) er dan bij staan? :)

Verwijderd

Topicstarter
gelijk na dat ik niet meer kon inloggen heb ik de server geactiveerd
als ik TS LIcensing server bekijk zie ik dat ze allemaal netjes een tijdelijke licentie hebben gekregen en dat deze pas in december verloopt

• elevator
  • Niet online

elevator

Vermoedelijk houden je thin clients hun licentie dan niet vast bij een reboot - is er geen firmware update te vinden voor die machines? :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zat ook al te denken in die richting ik zal es even kijken of er een update beschikbaar is

Verwijderd

Topicstarter
kan nergens een update vinden iemand enig idee waar of het wel bestaat voor dit model

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

http://www.neoware.com/index.html zijn de gasten die jaren terug al Capio over hebben genomen van boundless....

Verwijderd

Je had hem niet moeten activeren. Zonder een TS license service had je 90 dagen evaluatie gehad, nu niet meer. Activeren betekend direct gebruiken, en zonder ts cals werkt het dus niet meer.
Dat wordt ts cals toevoegen aan je TS license server ben ik bang.

• elevator
  • Niet online

elevator

Een geactiveerde TS server zal toch ook gewoon temporary licenses uitdelen als hij over z'n allocated limiet zit dacht ik? :)

Verwijderd

Misschien dat het met 2k of xp clients dan werkt, maar met tc's volgens mij niet.

(laatste keer dat ik ermee zat te klooien, en de tsls na 30 dagen geactiveerd had, werkte alleen 2k en XP pro clients nog; 9x kon niks zonder geldige cals, dus ik vermoed hetzelfde met de tc's in dit verhaal).

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk zit het in de terminals dat die de licentie niet goed vast houden er schijnt een tooltje te zijn van neoware waarmee je dit kan veranderen ik zal vanmiddag neoware eens bellen misschien dat ik dat tooltje kan bemachtigen

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 03:31:
Misschien dat het met 2k of xp clients dan werkt, maar met tc's volgens mij niet.

(laatste keer dat ik ermee zat te klooien, en de tsls na 30 dagen geactiveerd had, werkte alleen 2k en XP pro clients nog; 9x kon niks zonder geldige cals, dus ik vermoed hetzelfde met de tc's in dit verhaal).
Vreemd - ik had het vorige week nog dat ik een TS licensing server had ingericht maar de licensing mode van de servers stonden verkeerd - de NT4 machines kregen iig gewoon temp. licenses vandaar dat ik er van uit ging dat het met TC's ook wel werkt :P
Pagina: 1