Toon posts:

G4 DP Doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen doet mijn G4 DP 1.42 helemaal niks meer. Ik druk de powerknop in aan de voorkant, en het lampje brand, maar zodra ik de knop loslaat dooft de knop weer. Ook als ik de knop ingedrukt houd doet de apple verder niks.

Heb het geheugen al verwisselt, alle kaarten eruit getrokken, hdd losgekoppelt, maar niks werkt.

Iemand tips hoe ik verder aan de boosdoener kan komen? Ik ben door mijn ideen heen.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 14:23

TF

bla bla

voedingsproblemen?

Verwijderd

Topicstarter
Is het erg lastig/duur om aan een nieuwe voeding te komen ?

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
tweedehands kun je waarschijnlijk wel goedkoop/goedkoper aan een voeding komen.

Denk trouwens niet dat je perse een voeding uit een DP 1.42 nodig hebt maar dat je het ook wel met een ander (wel een MDD) model kunt doen.

Valt jou computer trouwens niet in het programma waar de voeding kostenloos wordt vervangen omdat ze zo lawaai maakten?

Tip: Zet een "gevraagd" advertentie op tweedehandsmac.nl

[ Voor 8% gewijzigd door Slagroom op 07-09-2005 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Poe ik heb werkelijk geen idee, heb deze al een aardige tijd, en hoor meestal niks van dat ding door de muziek die ik erodraai if u get my point ;)

Naja ik ga effe rondsnuffen of ik een voeding kan halen. Bedankt!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 21:00
Heel simpel:

- trek stekker uit stopcontact
- trek batterijtje los van je logicboard en wacht 10 minuten
- stop stekker terug
- druk op knop (gaat ie aan? mooi!)
- zet machine uit
- stop batterij terug

Klinkt als een bekend probleem ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Dat had mijn Single G5 1.6 ook, ruim een jaar geleden. Dat bleek echter niet zelf op te lossen te zijn: er was een chip doorgebrand en er moest een nieuwe processor-module geïnstalleerd worden. Binnen de garantieperiode natuurlijk geen probleem, alleen vervelend (duurde bijna 3 weken). Hopelijk is het voor jou met bovenstaande 'reset' al opgelost.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 21:00
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:48:
Dat had mijn Single G5 1.6 ook, ruim een jaar geleden. Dat bleek echter niet zelf op te lossen te zijn: er was een chip doorgebrand en er moest een nieuwe processor-module geïnstalleerd worden. Binnen de garantieperiode natuurlijk geen probleem, alleen vervelend (duurde bijna 3 weken). Hopelijk is het voor jou met bovenstaande 'reset' al opgelost.
Da's een heel ander type machine :)
Bij de G4 DP's laatste serie is dit een semi bekend probleem, kom het regelmatig tegen nl.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Yep, dit had ik ook met de G4 DP's (laatste serie) die ik op m'n werk gebruikte. (tijdelijke) Oplossing is redelijk simpel:
- Open de behuizing
- Zoek naar een klein drukschakelaartje op het moederbord (uit m'n hoofd stond er iets met "Reset ..." bij)
- Houdt deze een paar seconden ingedrukt
- Daarna kast weer dicht en opstarten maar!

Het kwam bij ons vooral voor als de computers ivm transport voor langere tijd van de netspanning af waren. Nieuwe batterijen e.d. hielpen allemaal niet. Uiteindelijk moest er een nieuw moederbord in om van het probleem af te raken.

Update: Het is de "PMU reset switch (S1)", deze zorgt er voor dat het Powermanagement gereset wordt. Succes

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 08:59 . Reden: Even opgezocht hoe het ook alweer precies heet ]

Pagina: 1