Als ik mijn computer wil opstarten krijg ik het scherm te zien met verschillende mogelijkheden hoe ik kan opstrarten, normaal, in veilige modus etc. Wat ik ook probeer, de computer laat even het logo van Windows XP zien en start zich opnieuw op. Dit gebeurt iedere keer. Wat moet ik doen? Ik gebruikte windows XP professional. CD heb ik niet in mijn bezit. Wel hebben wij een nieuwe computer met daarop Windows XP Home edition. Hier heb ik wel een CD van. Wie kan mij helpen?
specs?
Heb je zelf al gezocht naar een oplossing??
Heb je zelf al gezocht naar een oplossing??
Is er iets veranderd waarna je dit probleem kreeg? Veilige modus doet het dus ook niet meer?
public void ik()
Welkom op GoT
Lees alsjeblieft de PMG Beleid en Hangen en Opstarten Troubleshooter door, dan kan je een stuk beter geholpen worden met je probleem.
Lees alsjeblieft de PMG Beleid en Hangen en Opstarten Troubleshooter door, dan kan je een stuk beter geholpen worden met je probleem.
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"
Verwijderd
zoek even iemand met een xp pro cd, doe deze in de drive en start hiervan automatisch op.
wacht tot het blauwe scherm verschijnt "welkom bij setup" en kies voor R herstellen of repareren.
de schijf wordt onderzocht, er verschijnt; bij welke windows installatie wilt U zich aanmelden?
en boven deze tekst verschijnt of verschijnen het aantal systemen op uw harde schijf, bv;
1: c:\windows
2: d:\win
kies 1 of 2, meestal 1en druk op enter
geef nu het administrator wachtwoord op:(als je dat weet, indien geen wachtwoord ingegeven druk gewoon op enter)
nu verschijnt c:\windows>_
type help en dan enter, nu volgen verschillende commando's die voor een oplossing kunnen zorgen, enkele zijn; bootcfg, fixboot en fixmbr.
Type "help bootcfg" of fixboot of fixmbr voor uitleg van de commando's, hiermee zou het moeten lukken.
ik denk dat je moet kiezen voor; bootcfg /rebuild.
je verliest hiermee GEEN data en alles blijft bij het oude.
wat ook kan is dit;
rechtsklik op "deze computer", kies "eigenschappen" en "geavanceerd" en bij opstart en herstel instellingen kies je instellingen.
bij standaardbesturingssysteem zou moeten staan;
"Microsoft Windows XP Professional"/fastdetect /NoExecute=OptIn
indien dit niet klopt, of wel kun je ook nog even controleren hoe je boot.ini is ingesteld door op het scherm wat je ziet op "bewerken" te drukken.
als het goed is verschijnt er een scherm met boot-kladblok waar het volgende in staat;
[boot loader]
;timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional"
pas het eventueel aan en klik op opslaan.
succes er mee.
voor mij heeft dit al verschillende keren gewerkt.
wacht tot het blauwe scherm verschijnt "welkom bij setup" en kies voor R herstellen of repareren.
de schijf wordt onderzocht, er verschijnt; bij welke windows installatie wilt U zich aanmelden?
en boven deze tekst verschijnt of verschijnen het aantal systemen op uw harde schijf, bv;
1: c:\windows
2: d:\win
kies 1 of 2, meestal 1en druk op enter
geef nu het administrator wachtwoord op:(als je dat weet, indien geen wachtwoord ingegeven druk gewoon op enter)
nu verschijnt c:\windows>_
type help en dan enter, nu volgen verschillende commando's die voor een oplossing kunnen zorgen, enkele zijn; bootcfg, fixboot en fixmbr.
Type "help bootcfg" of fixboot of fixmbr voor uitleg van de commando's, hiermee zou het moeten lukken.
ik denk dat je moet kiezen voor; bootcfg /rebuild.
je verliest hiermee GEEN data en alles blijft bij het oude.
wat ook kan is dit;
rechtsklik op "deze computer", kies "eigenschappen" en "geavanceerd" en bij opstart en herstel instellingen kies je instellingen.
bij standaardbesturingssysteem zou moeten staan;
"Microsoft Windows XP Professional"/fastdetect /NoExecute=OptIn
indien dit niet klopt, of wel kun je ook nog even controleren hoe je boot.ini is ingesteld door op het scherm wat je ziet op "bewerken" te drukken.
als het goed is verschijnt er een scherm met boot-kladblok waar het volgende in staat;
[boot loader]
;timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional"
pas het eventueel aan en klik op opslaan.
succes er mee.
voor mij heeft dit al verschillende keren gewerkt.
Zie hierboven, lees dit eens door en start dan op de goede manier eventueel een nieuw topictkorstanje schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:30:
Welkom op GoT![]()
het is dus ook niet de bedoeling dat je gelijk in een ander subforum een topic start voor hetzelfde probleem: Computer wil niet goed opstarten
[ Voor 5% gewijzigd door Turkish op 07-09-2005 13:01 ]
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()