Ik heb de opdracht gekregen om een formulier te digitaliseren, bv via een eenvoudige webfunctionaliteit, waarbij de zoekmogelijkheid optimaal is en ook korte informatievragen binnen een minuut kunnen worden genoteerd. Ook voor de kennisdeling tussen collega’s, is het van belang dat vragen zo worden bijgehouden dat het doorzoeken van eerdere antwoorden gemakkelijk is. Uiteindelijk moet digitale registratie een kennisbank opleveren.
Het is nog een beetje vaag voor mij, maar ik vraag mij af wat handiger is, access of gewoon een formulier maken dmv html?
Acces lijkt mij simpeler aangezien je dan al meteen een databank hebt. Maar is dit makkelijk op intranet te zetten zodat mensen kunnen zoeken naar antwoorden? Hoe zit het met beveiliging... kan iemand de gevens wijzigen terwijl dat niet de bedoeling is?
Als ik een formulier maak via html, hoe kan ik dat dan koppelen aan een databank? Ontstaat er zo geen dubbel werk?
Ik zou graag wat voor- en nadelen willen weten.
Het is nog een beetje vaag voor mij, maar ik vraag mij af wat handiger is, access of gewoon een formulier maken dmv html?
Acces lijkt mij simpeler aangezien je dan al meteen een databank hebt. Maar is dit makkelijk op intranet te zetten zodat mensen kunnen zoeken naar antwoorden? Hoe zit het met beveiliging... kan iemand de gevens wijzigen terwijl dat niet de bedoeling is?
Als ik een formulier maak via html, hoe kan ik dat dan koppelen aan een databank? Ontstaat er zo geen dubbel werk?
Ik zou graag wat voor- en nadelen willen weten.