Toon posts:

Access of website maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de opdracht gekregen om een formulier te digitaliseren, bv via een eenvoudige webfunctionaliteit, waarbij de zoekmogelijkheid optimaal is en ook korte informatievragen binnen een minuut kunnen worden genoteerd. Ook voor de kennisdeling tussen collega’s, is het van belang dat vragen zo worden bijgehouden dat het doorzoeken van eerdere antwoorden gemakkelijk is. Uiteindelijk moet digitale registratie een kennisbank opleveren.

Het is nog een beetje vaag voor mij, maar ik vraag mij af wat handiger is, access of gewoon een formulier maken dmv html?
Acces lijkt mij simpeler aangezien je dan al meteen een databank hebt. Maar is dit makkelijk op intranet te zetten zodat mensen kunnen zoeken naar antwoorden? Hoe zit het met beveiliging... kan iemand de gevens wijzigen terwijl dat niet de bedoeling is?

Als ik een formulier maak via html, hoe kan ik dat dan koppelen aan een databank? Ontstaat er zo geen dubbel werk?

Ik zou graag wat voor- en nadelen willen weten.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 15:31
Hmmm, ik denk dat je de opdracht beter overlaat aan iemand die er toch al wat kennis van heeft.

Je kan idd een web-applicatie maken (in ASP/ASP.NET bv), die een Access databank benaderd.

Hoe je dat moet doen ? Zoek eens een aantal tutorials op ivm ASP.NET

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Gezien je vragen heb je die kennis zelf helemaal niet. Je kunt het dus beter uitbesteden.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 12:52 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou dit is mijn stage-opdracht, weet meer dan je denkt, heb wel automatisering gedaan. En wat betreft acces is heel makkelijk, database is in principe af. Ik wilde alleen wat info mbt website koppelen aan database. Vorige berichtje is heel mooi, waarom reageren als je toch geen info geeft!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 12:52 ]

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 10:34
Acces voordelen:
- Je hebt snel wat in elkaar gedraaid
- Ook zonder programmeren is het vaak mogelijk je doel te bereiken
- Geen zorgen maken over de databasekoppeling

Acces nadelen:
- Met meerdere users kan deze problemen opleveren
- Beveiliging is niet goed met meerdere gebruikers
- Er zitten bugs in...
- Bij een bewerking in de GUI zullen anderen niet kunnen doorwerken in de database door het slechte rechtensysteem wat erin zit

Webbased voordelen:
- Goeie beveiliging is makkelijk te realiseren
- Bij een bewerking aan je GUI zal iedereen rustig door kunnen werken
- Meerdere opties bij het kiezen van je database/programmeertaal
- Doordat je alles zelf ontwikkelt heb je meer controle over je formulieren, beveiliging e.d.

Webbased nadelen:
- Bij weinig kennis kan het moeilijk zijn
- Alles zelf doen; database aansturing, rechtensysteem opzetten...

Het lijkt er idd op dat je er nog niet zoveel van weet, maar je vroeg om voor- en nadelen en ik heb geprobeerd er een aantal voor je verzinnen, wat je er verder mee doet is aan jou, SUC6 iig!

sensei_d.fpv channel

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[google=asp.net access tutorial]
[google=asp access tutorial]
[google=php access tutorial]
Heb je daar al eens rondgekeken?

Cheatah heeft trouwens wel degelijk een punt; als je totaal geen ervaring hiermee hebt, dan ga je er best een harde dobber aan krijgen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Mijn antwoord is beter dan je denkt. Aangezien je zelf de kennis niet hebt, en onvoldoende vooronderzoek hebt gedaan, weet je op dit moment niet eens hoeveel tijd het je zou gaan kosten om het te maken (met een database, een server-side scripting taal en een fasoenlijke gebruikersinterface). Daar kun je dus ook niet mee aankomen bij je werkgever, en al helemaal niet bij een klant.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 18:15

Tomatoman

Fulltime prutser

Als je weet hoeveel bougies er in een motor zitten, wat de functie van de carrosserie is en hoe een versnellingsbak werkt, heb je nog steeds geen idee hoe je een auto moet bouwen. Het punt is dat je door een paar vragen te stellen nog geen volledig beeld hebt van wat voor jouw situatie het beste is.

Jij moet een webbased interface maken voor een Access database, maar je hebt geen idee of je dat in Access moet doen, met html of anderszins. Voor je vragen gaat stellen over het aantal bougies zul je eerst eens wat kennis moeten vergaren over auto's - in jouw geval webbased interfaces voor databases. Het is tijd om in de boeken te duiken. :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 10:49

NBK

Weercam-Avatar

Kun je voor dit doel niet gewoon forum software ala phpBB misbruiken?

Een volledig webbased systeem heeft trouwens de beste groeimogelijkheden. Kijk maar naar GoT, eigenlijk is dit 1 grote kennisbank...

[ Voor 54% gewijzigd door NBK op 07-09-2005 13:02 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 18:15

Tomatoman

Fulltime prutser

NBK schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:59:
Kun je voor dit doel niet gewoon forum software ala phpBB misbruiken?

Een volledig webbased systeem heeft trouwens de beste groeimogelijkheden. Kijk maar naar GoT, eigenlijk is dit 1 grote kennisbank...
We hebben het hier over het maken van een database front-end in een webpagina, waarbij de database reeds bestaat. Ik vrees vrees dat je de topicstarter met een algemene verwijzing naar forumsoftware meer verwart dan op weg helpt.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:06

curry684

left part of the evil twins

Ik weet niet hoe groot het bedrijf en het verwachte gebruik is, maar zodra het enigszins intensief gebruikt gaat worden zou ik Access hard vergeten en gewoon met PHP+MySQL in 1 dag deze hele opdracht bouwen. Sterker nog, ik heb een maandje geleden exact de opdracht die je hebt in 3 verschillende vormen in 2 dagen gebouwd in PHP+MySQL: dat platform is namelijk bedoeld om domme HTML formpjes af te nemen en in een of twee tables te frotten waarna je er vervolgens wat basale analytische queries op af kunt vuren :)

Pak 2 weken omdat je de omgeving nog moet leren kennen en je hebt alsnog de kortste stageopdracht ever gehad.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sommigen van jullie kan ik bedanken.... en het gaat mij lukken haha.... ik heb nog genoeg weken om het uit te zoeken! :P
Pagina: 1