Na lang aarzelen open ik dan toch maar een topic
Ik zit namelijk met een probleem, maar zal daarvoor eerst de situatie beschrijven:
Op een meter of 5 van mij vandaan staat een Asus WL300g Acces Point, ingesteld als Home Gateway (geeft IP adressen uit). Het enige opstakel tussen mij en de WL300g is een vrij simpele muur en de Link Quality (LQ) zit dan ook ruimschoots boven de 75% evenals de Signal Strength (SSt). Dit is verder voor het hele huis van toepassing, zelfs in de tuin op een nog grotere afstand zijn zowel de LQ als de SSt ruim voldoende. Wat dat betreft is de WL300g dus zichtbaar. Zelf zit ik op een Cybermaxx SIM2000 laptop (zelfde model als de MSI S250, maar dat terzijde) en deze beschikt over een TNET1130 802.11G WLAN Adapter. Rondvliegende openbare netwerken zijn te benaderen en dan beschik ik ook over een internet verbinding. Wat dat betreft is er dus niks mis met de WLAN Adapter
Verder beschikken we hier in huis nog over 2 andere computers, welke allebei zonder problemen verbinding hebben met het netwerk. De ene via een PCI WLAN Adapter (de Asus WL138g) en de ander via een (low-budget) USB WLAN Adapter.
Maar nu heb ik het probleem zelf nog niet genoemd
Ik heb op GoT zelf al rond zitten zoeken en ik kom soortgelijke problemen tegen. Vaak zijn deze echter op te lossen door firmware up te daten. In ieder geval oplossingen die bij mij niet werken
Ik zit namelijk met het probleem dat overal in huis, behalve op een meter afstand van de WL300g zelf, ik te maken heb met time-out's. In Network Stumbler zijn ook meerdere momenten zichtbaar waarop het signaal voor even is weggevallen. Het probleem wat zich dus voordoet is dat ik wisselend een verbinding heb. De ene keer valt die al weg zodra ik een site open, de andere keer blijft deze wat langer in leven om vervolgens weg te vallen. Een stabiele verbinding is nog geen enkele keer voorgekomen, ja alleen op 1 meter afstand zittend van de WL300g 
Ik heb zelf al meerdere oplossingen proberen te vinden. Zowel het gebruiken van de standaard Windows WLAN programma als een ander programma (en daarbij WZC uitschakelen) maakt geen verschil uit. De WL300g beschikt over de laatste firmware. Ook zijn zowel WinXP SP1 als SP2 geïnstalleerd en is de laatste drivers voor de WLAN Adapter geïnstalleerd.
Zoals ik al eerder zei: het probleem doet zich niet voor met andere netwerken
Wie heeft er een idee voor wat er mogelijk aan de hand kan zijn?
Op een meter of 5 van mij vandaan staat een Asus WL300g Acces Point, ingesteld als Home Gateway (geeft IP adressen uit). Het enige opstakel tussen mij en de WL300g is een vrij simpele muur en de Link Quality (LQ) zit dan ook ruimschoots boven de 75% evenals de Signal Strength (SSt). Dit is verder voor het hele huis van toepassing, zelfs in de tuin op een nog grotere afstand zijn zowel de LQ als de SSt ruim voldoende. Wat dat betreft is de WL300g dus zichtbaar. Zelf zit ik op een Cybermaxx SIM2000 laptop (zelfde model als de MSI S250, maar dat terzijde) en deze beschikt over een TNET1130 802.11G WLAN Adapter. Rondvliegende openbare netwerken zijn te benaderen en dan beschik ik ook over een internet verbinding. Wat dat betreft is er dus niks mis met de WLAN Adapter
Maar nu heb ik het probleem zelf nog niet genoemd
Ik heb zelf al meerdere oplossingen proberen te vinden. Zowel het gebruiken van de standaard Windows WLAN programma als een ander programma (en daarbij WZC uitschakelen) maakt geen verschil uit. De WL300g beschikt over de laatste firmware. Ook zijn zowel WinXP SP1 als SP2 geïnstalleerd en is de laatste drivers voor de WLAN Adapter geïnstalleerd.
Zoals ik al eerder zei: het probleem doet zich niet voor met andere netwerken