Toon posts:

[W2003] Users kunnen in TS sessie instaleren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een W2003 Server met SBS 2003 erop draaien,
Naar mijn idee heb ik de Group Policy goed ingesteld. Want alles draait op de manier zoals ik graag heb, op een ding na :P

namerlijk users kunnen nogsteeds progamma's instaleren, en dit wil ik graag uit hebben!
Kan iemand mij vertellen waar ik dit kan vinden? want ik kom er niet meer uit!

ik heb al hierop gegoogled en op got gezocht maar kon er geen oplossing voor vinden :(

Alvast bedankt!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat voor rechten hebben je gebruikers? Want alleen administrators kunnen applicaties installeren. Tevens kan je dit gewoon via de GPO's uitschakelen. Er is een optie om in het control panel "add/remove programs" te verwijderen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:49:
Wat voor rechten hebben je gebruikers? Want alleen administrators kunnen applicaties installeren. Tevens kan je dit gewoon via de GPO's uitschakelen. Er is een optie om in het control panel "add/remove programs" te verwijderen.
naar mijn idee hebben ze de standaard domain user rechten,
en die optie van add/remove programs die heb ik al uitstaan, netzo als elke optie die ze hebben bij configuratie schrem

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hoe krijgen ze het dan voor elkaar om applicaties te installeren? Noem eens een voorbeeld?
Je zegt dat je "naar jouw idee" de GPO goed ingesteld hebt. Heb je de uiteindelijke policy van de gebruiker ook al getest met GPresult?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Of gewoon je settings in GPMC eens uitgedraaid en met de hand overlopen? :)

Verder- veel software hoeft helemaal niet (per se) geinstalleerd te worden om te kunnen uitvoeren? :)

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:23:
Hoe krijgen ze het dan voor elkaar om applicaties te installeren? Noem eens een voorbeeld?
Je zegt dat je "naar jouw idee" de GPO goed ingesteld hebt. Heb je de uiteindelijke policy van de gebruiker ook al getest met GPresult?
B.v. een setup bestand te downloaden en die te draaien, en daarmee instaleren ze een progamma,

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:25:
Of gewoon je settings in GPMC eens uitgedraaid en met de hand overlopen? :)

Verder- veel software hoeft helemaal niet (per se) geinstalleerd te worden om te kunnen uitvoeren? :)
ik ben ze al wel 10keer nagegaan en ik kan er niets over vinden..
nee idd zoveel hoeft er niet geinstalleerd te worden, maar ik vind het toch nietzo leuk als iemand een spel installeerd en die ook direct een snelkoppeling op je bureaublad plaatst (wat bij elke gebruiker dan ook nog es te zien is :P

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In welke security mode (start -> run -> tscc.msc) draait je server? Toevallig in de pre-2000 mode? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:23:
In welke security mode (start -> run -> tscc.msc) draait je server? Toevallig in de pre-2000 mode? :)
sorry ik snap niet precies wat je bedoeld, hoe kan ik dat zien?

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07

CXNeXo

This behavior is by design.

uhh, ik dacht dat Windows 2003 SBS geen TS ondersteunde in Application mode?
2003 SBS heeft TS puur alleen voor wat remote beheer. (=Remote Administration).

Als je echt Terminal Services wilt aanbieden voor de users zal je Windows 2003 SBS moeten downgraden naar 2003 standaard (is een tooltje voor, zie ms site).

[ Voor 42% gewijzigd door CXNeXo op 07-09-2005 15:18 ]

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 16:54
anders maak je een GPO aan waarmee je de windows installer uitschakelt :) dat scheelt voor een hoop programma's

Verwijderd

Topicstarter
Donnie Darko schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:16:
anders maak je een GPO aan waarmee je de windows installer uitschakelt :) dat scheelt voor een hoop programma's
ik zie in de GPO alleen dat je voor installer het kan uitschakelen dat je via Removeable media niks kan installeren, en niet dat je installer helemaal niet kan gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
CXNeXo schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:14:
uhh, ik dacht dat Windows 2003 SBS geen TS ondersteunde in Application mode?
2003 SBS heeft TS puur alleen voor wat remote beheer. (=Remote Administration).

Als je echt Terminal Services wilt aanbieden voor de users zal je Windows 2003 SBS moeten downgraden naar 2003 standaard (is een tooltje voor, zie ms site).
ik dacht dat je wel gewoon terminal sessie kon starten, maar ik zal es op de ms site erop verder zoeken! heb je miss de link ervan nog ergens liggen ? ;)

• CXNeXo

CXNeXo

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:24:
[...]

ik zie in de GPO alleen dat je voor installer het kan uitschakelen dat je via Removeable media niks kan installeren, en niet dat je installer helemaal niet kan gebruiken
Is het misschien al bij je opgekomen dat deze policy's misschien niet doorgevoerd worden omdat Terminal Services niet ondersteund wordt in Application Mode @2003 SBS??

Zie mijn post hierboven

Verwijderd

Topicstarter
CXNeXo schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:27:
[...]

Is het misschien al bij je opgekomen dat deze policy's misschien niet doorgevoerd worden omdat Terminal Services niet ondersteund wordt in Application Mode @2003 SBS??

Zie mijn post hierboven
aangezien de rest allemaal wel werkt lijkt me dat erg onwaarschijnlijk.

• CXNeXo

CXNeXo

Wat bedoel je met de rest?

Is het mogelijk voor de users om programma's te installeren als ze normaal inloggen? Dus niet via TS, maar gewoon op hun werkplek?

Zie hier voor de link waar je om vroeg: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;828056

Terminal Server is available on the Standard, Enterprise, and Datacenter editions of Windows Server 2003. In Windows Small Business Server 2003, only the Remote Desktop for Administration mode is available. Only this mode is available because Windows Small Business Server 2003 always runs on a domain controller, and if you run Terminal Server on a domain controller, you may risk the safety of the server and the safety of your organization's sensitive data.

[ Voor 132% gewijzigd door CXNeXo op 07-09-2005 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
CXNeXo schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:31:
Wat bedoel je met de rest?

Is het mogelijk voor de users om programma's te installeren als ze normaal inloggen? Dus niet via TS, maar gewoon op hun werkplek?

Zie hier voor de link waar je om vroeg: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;828056

Terminal Server is available on the Standard, Enterprise, and Datacenter editions of Windows Server 2003. In Windows Small Business Server 2003, only the Remote Desktop for Administration mode is available. Only this mode is available because Windows Small Business Server 2003 always runs on a domain controller, and if you run Terminal Server on a domain controller, you may risk the safety of the server and the safety of your organization's sensitive data.
b.v. dingen uit het menu start niet zichtbaar maken etc.
en ja dan kunnen ze ook progamma's instaleren,
ik heb 2 hp poliants staan,
Server 1 = DC met SBS
Server 2 = Terminal server (zit dus geen sbs op )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 15:36 ]

• CXNeXo

CXNeXo

Ok, twee servers dus. Ik neem aan dat Server 2 ook Windows 2003 draait?
Je kunt nog even naar de volgende link kijken:

http://www.microsoft.com/...74fd937400&DisplayLang=en

Hier staat precies beschreven hoe je een 2e server met TS kunt koppelen aan Windows 2003 SBS

Pagina: 1