Tot dusverre heb ik altijd met Delphi 7 gewerkt. Zojuist heb ik in Delphi 2005 even een paar regels code ingeklopt om een Win32 VCL applicatie te maken. Die compileerde prima. Toen ik er als testje even een zelfgeschreven unit aan toevoegde, ging het echter mis. Wat bleek? In plaats van Win32 bleek ik een .NET applicatie te hebben geschreven.
Op zich is het mooi nieuws dat dat in eerste instante volledig ongemerkt gaat. Daar staat tegenover dat ik niet weet hoe ik die zelfgeschreven unit moet omzetten naar .NET-compatible code. Die unit bevat wat code om een tray icon te laten zien. Waar het voor het eerst fout gaat is hier:
Wat zijn jullie ervaringen met het omzetten van een Win32 VCL applicatie naar .NET? Hoe gaan jullie om met al die legacy code?
Op zich is het mooi nieuws dat dat in eerste instante volledig ongemerkt gaat. Daar staat tegenover dat ik niet weet hoe ik die zelfgeschreven unit moet omzetten naar .NET-compatible code. Die unit bevat wat code om een tray icon te laten zien. Waar het voor het eerst fout gaat is hier:
Delphi:
Succes, zie dat maar eens om te zetten naar een .NET app. Ik ga fijn een nieuwe start maken, maar nu weer als vanouds in Win32. 1
2
| FMsgTaskbarCreated := RegisterWindowMessage(PChar('TaskbarCreated')); FHandle := AllocateHWnd(WndProc); |
Wat zijn jullie ervaringen met het omzetten van een Win32 VCL applicatie naar .NET? Hoe gaan jullie om met al die legacy code?
Een goede grap mag vrienden kosten.