[Outlook 2000] Outlook wil geen attachments openen

Pagina: 1
Acties:

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik heb hier een naar mijn mening vaag probleem met een Win NT 4 werkstation. De gebruiker kwam vanmorgen met de melding dat hij geen attachments meer kon openen in Outlook 2000. Hij heeft dat altijd wel gekunt maar nu ineens werkt het niet meer. Dus ik loop naar de betreffende werkstation en zie daar inderdaad de volgende melding verschijnen bij het openen van elke willekeurige attachment “The system cannot find the file specified”. Ergens in het verleden (en dat is echt al lang geleden zo ongeveer een jaar of 2 geleden) ben ik die zelfde melding ook al een keer tegengekomen maar ben vergeten hoe ik dat toen heb opgelost.

Wat heb ik tot nu toe gedaan om het probleem op te lossen? Ik heb op de support site van microsoft gekeken en kwam daar dit tegen. Stap voor stap heb ik alles doorgelopen maar dat mocht niet helpen. Ik heb de windows update even laten draaien en dus een zooi updates gedownload en geinstalleerd maar dit zorgde er niet voor dat het probleem opgelost werd. Ik heb het Office 2000 pakket opnieuw geinstalleerd maar ook dit mocht niet baten. Ik heb ook de Office Updates geinstalleerd en ook dit zorgde er niet voor dat het probleem verdween. Oh ja… de bijlage opslaan en daarna openen in Word, Excel werkt wel. Dit werkstation is virus vrij en bevat ook geen adware of spyware.

En nu ben ik dus zo ver dat ik het zo even niet meer weet en om hulp vraag. Wie weet waardoor het probleem word veroorzaakt en wie weet een eventuele oplossing cq workaround? :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

shoet, heb dit bij een klant ooit gezien, maar weet niet meer waar het aan lag :/

Heeft het niks te maken met het feit dat de tmp dir vol / niet schrijfbaar is? Kan je wel attachments saven en vervolgens openen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Qui-Gon Jinn
Wat betreft die tmp dir dat kan ik nog wel even nakijken of die inderdaad niet vol zit... En ja ik kan de attachments wel saven en daarna ook gewoon openen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:02:
Wat betreft die tmp dir dat kan ik nog wel even nakijken of die inderdaad niet vol zit... En ja ik kan de attachments wel saven en daarna ook gewoon openen.
Het had idd te maken met de (tijdelijke) directory waar Outlook de attachments probeert te saven. Daar waren volgens mij geen write-rechten ingesteld :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Qui-Gon Jinn
oke.. ik zal dat dan nog even gaan nakijken..

Ik zou het wel vreemd vinden trouwens want die temp dir staat gewoon lokaal op de harde schijf. En daar heeft de betreffende gebruiker volgens mij gewoon alle rechten. Maar daarom ga ik het wel even nakijken. Thanks for the tip! :)

Okay.. ik heb even gekeken en die Temp dir is helemaal leeg. Ook staan de read-write rechten goed. Dus dat was niet de oplossing.

[ Voor 20% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 07-09-2005 11:11 ]