Toon posts:

Apache onder Mac OSX 10.4

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onder instellingen mijn Webserver aangezet. Toen ik vervolgens naar 127.0.0.1 ging kreeg ik een html pagina te zien. Nu heb ik hierna deze pagina vervangen door een html bestand dat ik zelf had gemaakt. Het enige wat dit bestandje doet is een plaatje weergeven. Maar nu wil het geval dat alleen de code wat in dit bestand staat wordt weergegeven en niet het plaatje.
Ik heb al geprobeerd de rechten op de directory te veranderen. Heb in httpd.conf gekeken, maar kom er niet uit wat er nu fout is.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Heb je er wel voor gezorgd dat de verwijzing naar het plaatje een relatieve verwijzing is ipv een absolute? Staat het plaatje tevens in de juiste dir? Dus niet buiten de scope van je webserver (in Pictures ofzo..)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Het enige wat dit bestandje doet is een platje weergeven.
Eww! Waarom een website over kruisluis? :X

Maar serieus: waar bevind het plaatje zich ten opzichte van de HTML file? Wat zijn de ownership en permissie instellingen? Enzovoorts...

Liege, liege, liegebeest!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Kijk anders even in /var/log/httpd/error_log, en vertel ons het resultaat :)

Mogelijk ligt het niet aan Apache, maar aan je code zelf :)

Vertel ook meteen even waar je het bestand hebt neergezet.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de inhoud van mijn error_log:
[Sat Sep 3 03:18:59 2005] [notice] Apache/1.3.33 (Darwin) configured -- resuming normal operations
[Sat Sep 3 03:18:59 2005] [notice] Accept mutex: flock (Default: flock)
[Wed Sep 7 12:55:55 2005] [error] [client 127.0.0.1] File does not exist: /Library/WebServer/Documents/favicon.ico
[Wed Sep 7 13:16:22 2005] [error] [client 127.0.0.1] File does not exist: /Library/WebServer/Documents/favicon.ico
[Wed Sep 7 13:17:18 2005] [error] [client 127.0.0.1] File does not exist: /Library/WebServer/Documents/favicon.ico
[Wed Sep 7 13:17:45 2005] [error] [client 127.0.0.1] File does not exist: /Library/WebServer/Documents/favicon.ico

Ik weet niet wat de favicon.ico doet, maar die roept ik dus niet aan in mijn code.

Dit is mijn code:
<HTML>
<HEAD><TITLE>Test Pagina van de mac van Pieter</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<P align=center>
Dit is de test pagina van Pieter's iBook
[img]"oranje.bmp"> </P> </BODY> </HTML[/img]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Het is misschien een stomme vraag, maar je hebt toch wel .html achteraan de filename gezet?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:18
Die favicon.ico wordt door FF of Safari automagisch aangeroepen. Is dat logo'tje voor de URL in je browser.

Bij de weg. BMP, lukt dat wel in een webpagina? .JPG, Gif, PNG allemaal ok. Maar die BMP's heb ik nooit gebruikt. Mss een fout in de mime-type?

[ Voor 43% gewijzigd door iworx op 07-09-2005 14:10 ]

This space intentionally left blank.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Als je het bestand handmatig opent met Safari, dus niet via de webserver maar gewoon door er op te dubbelklikken in je Finder, wat zie je dan?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Topicstarter
Hertog schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:10:
Als je het bestand handmatig opent met Safari, dus niet via de webserver maar gewoon door er op te dubbelklikken in je Finder, wat zie je dan?
Dan zie ik ook gewoon de code zoals hier boven.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:18:
[...]

Dan zie ik ook gewoon de code zoals hier boven.
Dan heb je dus, zoals hierboven al werd aangegeven, waarschijnlijk een foutje gemaakt met de extensie. Is het bestand opgeslagen als 'index.html' en niet als index.txt of index.html.txt of zo?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Topicstarter
Nope het is toch hij heet toch echt index.html

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Zoals Hertog zegt, als je het bestandje gewoon handmatig opent met Safari of Firefox, en je ziet tekst staan, dan is je extensie niet goed.

Je kan wel zien staan dat het index.html heet, maar je kan beter even CTRL+ Klikken en dan bij Get Info kijken wat voor extensie het bestandje heeft.

Zet eens voor de gein een leeg bestandje genaamd favicon.ico in de locatie waar hij om miept?

[ Voor 15% gewijzigd door Nitai op 07-09-2005 15:21 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:18
Waarschijnlijk index.html.txt ;)

@Nital: Miepen?

[ Voor 35% gewijzigd door iworx op 07-09-2005 15:37 ]

This space intentionally left blank.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:07

franssie

Save the albatross

met welk programma heb je dat bestandje eigenlijk gemaakt?
En als je tekst ziet, zie je dan de tekst met een rood kruisje waar je je plaatje verwacht of de html code?
tekst editor vindt ik zelf geen leuke html editor, je moet een soort notepad zien te vinden haha.

probeer deze eens in je root te zetten :) http://www.tweakers.net/favicon.ico
offtopic:
Miepen: Zeurderig vragen

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 07-09-2005 15:54 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

die favicon.ico fouten zijn niet erg interessant: die krijg je omdat de browser probeert een favorites icoon op te vragen dat er niet is, maar dat heeft niets met je fout te maken.

In ieder geval lijkt het niets met Apache, noch Mac OS X te maken te hebben, dus heb je niet zo veel aan een topic hier.

Ik zou zeggen: lees jezelf eens in in de wondere wereld der HTML, want dat heb je simpelweg nog onvoldoende onder de knie. Verder: BMP is geen web-vriendelijk formaat. Kijk eens naar PNG of zo.

Succes! :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.