[Powerbook] DVI lijkt dood (na graphics update?)

Pagina: 1
Acties:

• Sammy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 14:43
Ik ben dit weekend teruggekomen van vakantie, waar ik uiteraard mijn Powerbook had meegenomen :) Onderweg braaf alle updates geinstalleerd, waaronder de graphics update (het betreft een 1.67gHz, 128mb Powerbook, nieuwste generatie). Thuisgekomen prikte ik vrolijk mijn DVI-kabeltje in, maar de monitor gaf helaas de melding 'no signal present'...
Zodra ik de connector inprik krijg ik wel de normale blackout (blauw scherm eigenlijk) op het laptopscherm, maar na de blackout krijg ik weer het normale scherm, met menubalk (die anders op het externe scherm zou komen). Het is net alsof hij mijn externe scherm (Sharp TFT) niet meer herkent. Het gekke is dat voor de vakantie alles prima werkte. Er is aan de setup verder niets veranderd, behalve dat ik alle softwareupdates dus heb geinstalleerd.
Overigens, als ik het verloopje DVI-VGA gebruik, komt er wel gewoon signaal (VGA dus) uit de connector. Voor ik Apple support ga stalken zou ik graag weten of anderen ook dit probleem bemerkt hebben.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Kan je die updates de-installeren??
Misschien dat dat werkt en dat je ze stap voor stap installeerd en test...

• Sammy
ShellGhost schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:44:
Kan je die updates de-installeren??
Misschien dat dat werkt en dat je ze stap voor stap installeerd en test...
Had ik me ook bedacht, maar zijnde een overstapper met weinig OSX ervaring weet ik het antwoord op die vraag helaas niet. Anyone? (ok, zal er nu ook even naar googlen)

update: mijn zoektocht lijkt vooralsnog uit te wijzen dat deinstallaties van updates niet mogelijk is...

[ Voor 14% gewijzigd door Sammy op 07-09-2005 10:53 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54
Het antwoord is: nee.

Ik heb daar al een aantal maal over geklaagd bij Apple. Je kan wel updates installeren, maar niet verwijderen. Echt heel idioot, want ongeveer elk ander self-respecting OS kan dat _wel_... Dus een reinstall is aan de orde...

Stuur alsjeblieft een e-mail naar de OS X development group (is een feedback optie op de Apple site) om hier over te klagen... Zodra er meer klachten binnen komen komt er een kans dat ze er wat aan doen.

Nog beter is als je een call aanmaakt bij Apple om dit te onderbouwen, want een van hun updates heeft de boel gesloopt...

Liege, liege, liegebeest!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je de DVI kabel met monitor hebt aangesloten moet hij het doen. In sommige gevallen kan je onder 'Display Preferences' met 'detect monitor' het externe scherm weer herkennen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 07:27

Blaasvis

Cidora \o/

hmmm.... wat je kunt proberen is de ati/nvidia bios updates te downloaden ?
die van ati hebben een opties om oudere biossen terug te zetten, die van nvidia heb ik geen ervaring mee.
Als je op strangedogs.com kijkt zul je zien dat het werkend maken van een geflashde videokaart met dvi best lastig is. Ik raad dus aan om het oude bios terug te zetten en dit zal waarschijnlijk het probleem voor nu verhelpen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Blaasvis op 07-09-2005 12:59 ]

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Sammy
Helaas, ook 'detect displays' levert geen resultaat op. Het heeft dus wel gewerkt, voor mijn vakantie. Vandaar dat ik een hardwarematig probleem eigenlijk uitsluit.. Goed, vanmiddag maar eens even met Apple Support bomen. Zal wel zoiets worden van ga maar een keer bij een service-center langs.

update: en inderdaad... alle trucs faalden, zal er binnenkort mee naar een service center moeten. Welke is beter, HTR (Rhenen) of Card Services (Utrecht)?

[ Voor 25% gewijzigd door Sammy op 07-09-2005 15:19 ]

Pagina: 1