Toon posts:

ISA 2004 in WIN 2000 netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

ik heb hier een ISA 2004 op WIN 2003 in een WIN 2000 netwerk geplaatst. De ISA 2004 is enkel en alleen ISA server, dus geen dns, dhcp of whatever ... IK kan perfect aanmelden op het toestel zelf, mijn clients kunnen perfect surfen en mailen ...

Nu komt de shit van het verhaal ... Als ik een rule wil maken met daarin een DOMEIN USER kan ik via de wizard perfect door mijn AD browsen, een usertje kiezen (zelfs knopje 'namen controleren' werkt) en op ok klikken, maar dan krijg ik de foutmelding "RPC server niet beschikbaar".

Een gelijkaardig probleem heb ik als ik een domein user wil toevoegen aan een lokale groep. RPC server niet beschikbaar.

Zet ik ISA gewoon uit dan heb ik die foutmelding niet meer en alles gaat prima.

In mijn SYSTEM policy heb ik onder authentication, Active Directory enabled .. Eerst voor beperkte kring maar als een mens wanhopig wordt ... nu voor heel de wereld maar NO CAN DO. :(

Als je echt wanhopig wordt begin je dan je server te publishen als RPC server maar ook dat helpt niet.

Wie heeft nog ideetjes?

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Heb je onder het tabje network services bij DNS een vinkje staan in je system policy?
Dit vinkje zorgt er namelijk voor dat je ISA server je interne DNS servers kan gebruiken.

Eventueel zou je ook nog kunnen spelen met de knopjes onder Diagnostic servises en dan met name Windows networking (voor NetBIOS)

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Verwijderd

Hallo,

wij hebben hier hetzelfe probleem.... Zodra we domain users of groups gaan toevoegen in isa 2004 dan werkt er niets meer; de rpc server is unavailable.

Heeft iemand van jullie het euvel al opgelost of tips.
GoT is een forum, dat msn-adres is nergens voor nodig ;)

[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 24-10-2005 14:30 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je de reply van Pyrowired geprobeerd?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd Gothika? Is je ISA helemaal up-to-date, en krijg je errors te zien in het dashboard? Of anders in de Windows Event-viewer?
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;224370 bekeken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters