Ik heb hier 2 servers staan, elk een PIII 550. Nu draaien op elke server aparte services...
Nu wilde ik graag het volgende voor elkaar krijgen:
de 2 servers koppelen (d.m.v. clustering).
Op Node1 wilde ik dan een aantal services draaien:
- Apache2
- MySQL 4
- FTP
Op Node2:
- POP/SMTP email
Echter heb ik natuurlijk al veel op internet aan informatie gevonden...
Voor een windows cluster moet ik ook een domain controller draaien. Deze wilde ik dan op Node2 erbij zetten. Ik heb GEEN shared storage (dit kan omdat ik gebruik maak van "Majority Node Set")
Nu moet het zo zijn, dat als 1 van de 2 nodes uitvalt, de taken door de ander worden overgenomen.
Alleen vroeg ik me af, is het mogelijk om op een cluster node ook nog een domeincontroller te draaien?
En kan iemand mij een tutorial wijzen hoe ik Windows / Apache2 / MySQL moet configureren om dit voor elkaar te krijgen???
Nu wilde ik graag het volgende voor elkaar krijgen:
de 2 servers koppelen (d.m.v. clustering).
Op Node1 wilde ik dan een aantal services draaien:
- Apache2
- MySQL 4
- FTP
Op Node2:
- POP/SMTP email
Echter heb ik natuurlijk al veel op internet aan informatie gevonden...
Voor een windows cluster moet ik ook een domain controller draaien. Deze wilde ik dan op Node2 erbij zetten. Ik heb GEEN shared storage (dit kan omdat ik gebruik maak van "Majority Node Set")
Nu moet het zo zijn, dat als 1 van de 2 nodes uitvalt, de taken door de ander worden overgenomen.
Alleen vroeg ik me af, is het mogelijk om op een cluster node ook nog een domeincontroller te draaien?
En kan iemand mij een tutorial wijzen hoe ik Windows / Apache2 / MySQL moet configureren om dit voor elkaar te krijgen???