Toon posts:

Kan niet in WinXP na kaart in pci slot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aan alle Tweakers,
Ik heb nieuw een Asrock p4vm8 moederbord met 3gig pentium en 516mb, alles is draaiend behalve als ik mijn Hercules videoaction capturecard in een pci slot doe.
winXP start dan niet en ik kom eerst in het scherm waarin veilige modus e.d staat maar welk ik ook aangeef, :( hij schakeld dan weer naar opstarten en dit blijft zo, ik kom dus niet in Windows.
Kaart doet het prima in mijn andere computer en is ook pas 1,5 jr oud.
Bios is geupdate en van Hercules zelf krijg ik allemaal flauwekul opmerkingen.
Wel heeft MB een onboard videocard maar dit is dacht ik niet echt een zorg toch?
een test met een andere capturekaart(dc10plus) gedaan en deze geeft geen probleem.
Als niet echte wizzard houd het voor mij nu op, iemand die raad weet???

Ik heb deze vraag ook in forum videokaarten gezet omdat ik niet weet waar het probleem zit.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik neem aan dat je ook de andere slots hebt uitgeprobeerd?

Instagram / YouTube

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
offtopic:
516 mb???!! Die is nieuw d8 zelf 512 mb :)

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:41

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

(bordje heeft waarschijnlijk ingebakken vga...)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 12:48
ovhees schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:13:
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 01:05:
Wel heeft MB een onboard videocard maar dit is dacht ik niet echt een zorg toch?
Goh, zou je denken?

Mag niks uitmaken met een capturekaart..

Systeem Specs

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
ovhees schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:13:
Als dit op die 516mb slaat, slaat dat alsnog nergens op, want heb nog NOOIT gehoord dat je meer geheugen zou hebben met een onboard videokaart die het werkgeheugen gebruikt :?.

Probeer het eens met een echte videokaart (evt. pci) en zet zoveel mogelijk onboard dingen van het moederbord uit. Probeer ook eens de instelling Plug&Play OS (dus ja -> nee of nee -> ja). Verder kun je ook proberen handmatig adressen (IRQ's) uit te delen en zorgen dat iig je kaartje een eigen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard andere slots geprobeerd, maakt niets uit, heb wel het gevoel dat tijdens het uittesten (dus bij booten) er op de capturekaart één chip best warm wordt, niet echt heet maar toch en ook de koeling van de chipset op het bord maar ja, je gaat van alles denken en ik kan even niet testen of dat ook bij m'n andere pc zo is (pc even aan m'n dochter uitgeleend)
Ik ben ietwat te weinig bios bekend om zo even irq's uit te zetten ook al omdat dit bios niet zo heel uitgebreid is, laatste keer dat ik iets uitschakelde kon ik even niets meer en gelukkig door van de win cd wat startbestanden te laden had ik toen weer een beweegbare muis.....
wel fijn dat er meegedacht wordt en wellicht komt er nog wat meer helder commentaar
Groet van een ouderejongere met z'n handen in het haar.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens 516mb uit eerste bericht moet natuurlijk 512mb zijn....
André
Pagina: 1