[SUSE] Suse 9.3 installeert niet op Nforce4...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 12:18
Ik ben een totale beginner op linux gebied. Nu heb ik Suse 9.3 32+64bit op dvd en wou deze graag op mijn pc installeren.
Hij boot mooi vanaf dvd en kom in het installatie scherm, als ik op installation klik en drup op esc voor more information dan zie ik dat ie voorbij de yast komt en dan krijg ik een zwart scherm en hangt hij vast. Nu heb ik al wat research op het net gedaan maar kom er maar niet uit, het blijkt dat er nogal problemen zijn icm een nforce4 mobo en suse 9.3.
Ik zou dus een andere nforce4 driver via F5 moeten installeren tijdens de installatie. Dus heb ik de nforce4 64bit linux driver gedownload en op usb stick gezet, vervolgens de 64bit installatie geselecteerd en op F5 voor driver gedruk. Maar als hij dan om een lokatie van de driver vraagt en ik selecteer de usb stick dan zegt hij dat ie geen nieuwe drivers kan vinden :S
Ik snap er echt niks van... Heb ook al geprobeert om zonder sata aan op een pata schijf te installeren
maar dan krijg ik weer een zwart scherm. De dvd is wel in orde want als ik het op mijn andere pc (nforce2) probeer dan komt hij wel verder...
Wie kan mij helpen over hoe ik op de juiste manier een goeie nforce4 driver in de installatie toevoeg??

Als ik trouwens de 32bit installatie probeer heb ik hetzelfde probleem.
Zijn hier mensen die Suse 9.3 wel op een nforce4 aan de praat hebben gekregen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Fraggler schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:52:
Hij boot mooi vanaf dvd en kom in het installatie scherm, als ik op installation klik en drup op esc voor more information dan zie ik dat ie voorbij de yast komt en dan krijg ik een zwart scherm en hangt hij vast.
Zwart op wat voor manier? Schakelt je scherm van resolutie (als je dat kunt merken), en is het dan zwart? Of gaat je scherm uit?

Wat voor videokaart zit er in je systeem?
Nu heb ik al wat research op het net gedaan maar kom er maar niet uit, het blijkt dat er nogal problemen zijn icm een nforce4 mobo en suse 9.3.
Waar heb je dat precies gevonden?
Ik zou dus een andere nforce4 driver via F5 moeten installeren tijdens de installatie. Dus heb ik de nforce4 64bit linux driver gedownload en op usb stick gezet, vervolgens de 64bit installatie geselecteerd en op F5 voor driver gedruk. Maar als hij dan om een lokatie van de driver vraagt en ik selecteer de usb stick dan zegt hij dat ie geen nieuwe drivers kan vinden
Welke driver heb je gedownload? Ik vermoed dat je de het driverpakket van NVidia hebt gedownload, maar deze is bij mijn weten alleen bedoeld voor installatie op al geinstalleerde systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zelfde soort probleem gehad, ook bij Suse 9.3. Maar dit was na de installatie als de desktop omgeving werd gestart. Dan werd mijn hele scherm zwart. Het enige wat ik vervolgens kon doen was overschakelen naar een andere sessie met bijvoorbeeld ctrl-alt-f1. Wat ik heb gedaan om dit te verhelpen is bij Yast de grafische kaart uitgeschakeld en vervolgens zelf geconfigureerd via de het commando "sax2 -l" hiermee wordt een configuratieprogrammatje gestart voor de grafische omgeving in een resolutie van 640x480. Na dit te hebben gedaan en eerst nog even een commando reboot te geven (mijn X server was al gestart maar gaf nog geen beeld en ben nog niet zover gevorder om dit handmatig te kunnen sluiten ;)). Kon in na het inloggen met het commando xdm de grafische omgeving zonder problemen opstarten. Ik weet niet of je hier iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mharnk.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 20:39
Mogelijke oplossing, op F2 drukken bij het eerste scherm en dan Text selecteren.
Kijken of je daar verder mee komt.

Gamertag WalnutCartoon

Verwijderd

srry.. ik kan je niet helpen.. ik heb zelf ook een nforce 4.. maar heb nergens last van.. dus vind het maar vaag.. (heb het al meerdere keren opnieuw geinstalleerd zonder problemen.. ) :)

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
SuSE heeft een hele goede helpdesk.. Registreer je eigen op de website, vul je pakket code in. En je kunt alle vragen kwijt.

Ik heb ze 1x nodige gehad. En had super snel een reactie!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 12:18
Ik krijg dus na de hardware initialisatie een zwart scherm met een niet knipperent wit streepje rechts bovenaan. Als ik dezelfde dvd op een nforce2 systeem boot kom ik wel voorbij dat scherm, dat is de eerste keer dat je cursur zo'n klokje wordt en dan kom je in het configuratie scherm. Maar dus niet op de nforce4, daar kom ik nog niet eens tot dat cursur klokje.
Die text mode installatie heb ik ook al geprobeert, dan komt ie wel tot dat configuratie scherm waarbij ik de taal enzo kan kiezen en dat scherm erna, maar als ik dan op accept druk zegt ie error in proposal ofzoiets, als ik dan kijk waar error bij staat dan is dat bij software... ik kan daar ook helemaal niks aanklikken, venster is gewoon leeg... De dvd is wel goed want op een andere pc doet ie het wel goed :S
Ik denk dus dat ik gewoon een nforce4 driver tijdens de installatie moet installeren ofzo.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33
Kijk eens in de boeken, of in de help functie van Suse, daar wordt een optie gegeven met noacp oid, ga eens met die opties klooien. Heeft mij een keer geholpen met een dwars liggende controller (weet het niet zeker meer)
Pagina: 1