Speedtouch 580 R.4.3 probleem icm BBned

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mikeoke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb van speedtouch.net.nz de laatste firmware gedownload voor mijn Speedtouch 580.
Maar na installatie bleek deze niet meer als "Multi-PC router met RFC1483, NAT, DHCP LAN-server en DHCP WAN-client" service ingesteld te kunnen worden.

De modem wil ik niet als bridge gebruiken omdat deze verbonden is met een linksys WAP en een server. Beide heb ik als aparte netwerken ingesteld en wil dat graag zo houden.

Bij vorige versies was dit op te lossen door een andere template te laden, voor de speedtouch 510 R.4.3 heb ik zo een template gevonden van Epias

Ik heb geprobeerd om deze template van Epias te combineren met die van de 580 maar er zitten teveel verschillen in en al zou het al mogelijk zijn is de knop: "Upload van templates" ook uit de nieuwe versie gehaald.

Wie kan mij helpen om deze nieuwe firmware te gebruiken icm met BBned???

Ik heb wel een oplossing voor degene waarvan de speedtouch 580 na upgrade niet meer werkt:
dit is wel op eigen risico!!!
crosslink kabel direct op pc aansluiten,
pc instellen op 192.168.1.1,
modem uitschakelen,
reset knop indrukken en ingedrukt houden,
modem aanzetten en na ongeveer 10sec reset knop loslaten,
ST580 series R4.3.2.6 upgrade wizard opstarten.

Na een aantal pogingen lade de upgrade wizard de firmware en was de modem via 192.168.1.254 te bereiken. Ik heb het ook geprobeerd via TFTP server maar na een paar uur hebben ik dit gestaakt.

Bij terugzetten van vorige firmware versie R.4.2 reageerde de modem bij mij ook niet maar gelukkig hielp een aantal keren resetten en na het uploaden van mijn backup ben ik weer online

[ Voor 1% gewijzigd door mikeoke op 08-09-2005 20:15 . Reden: typefout ]

• mikeoke
schopje

• mikeoke
echt niemand met eenzelfde probleem of een oplossing?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

BHQ

Je weet sowieso dat dit geen officiële firmware was en het stom was het kreng te flashen?

• mikeoke
Yapser schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:46:
Je weet sowieso dat dit geen officiële firmware was en het stom was het kreng te flashen?
Op speedtouch is 4.3 wel een officiële release maar deze release is nog niet op de nederlandse site te downloaden dus helaas nog geen nederlandse support. Hoop dat iemand op tweakers mij wel kan helpen.

Verwijderd

mikeoke schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:34:
[...]

Op speedtouch is 4.3 wel een officiële release maar deze release is nog niet op de nederlandse site te downloaden dus helaas nog geen nederlandse support. Hoop dat iemand op tweakers mij wel kan helpen.
Op de speedtouch.com website staat alleen de handleiding en installatie intructies, er staat ook expliciet bij vermeld dat voor de driver/software zelf je naar je ISP toemoet.

Vraag is waarom je zo nodig naar de nieuwe firmware wilt, of had je enorme problemen met de huidige?

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Op mijn ST 510 heb ik zelf ook de R4.3 geplaatst maar ik vond dat een on ding dus ik hem terug zetten naar de oude firmware.
maar op het einde liep hij vast.
dus ik deed een reset en he de oude firmware(4.2.7.16) staat er weer op.
de tamplate er in gelaten getest en alles werkt weer naar behoren

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• mikeoke
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:38:
[...]

Op de speedtouch.com website staat alleen de handleiding en installatie intructies, er staat ook expliciet bij vermeld dat voor de driver/software zelf je naar je ISP toemoet.

Vraag is waarom je zo nodig naar de nieuwe firmware wilt, of had je enorme problemen met de huidige?
Mijn ISP ondersteund deze modem niet dus zal ook geen nieuwe firmware leveren.

Ik heb geen problemen met de huidige firmware maar de nieuwe versie heeft een hoop verbeteringen waaronder de firewall, nieuwe GUI, Dynamic DNS en Transparant IP Passthru. Daarom zou ik deze firmware graag willen gebruiken. Over de GUI verbeteringen is niet iedereen het eens maar smaken verschillen. Nog een wijziging in deze 580 firmware is dat er een Nederlandse GUI in zit (zelfs een Nederlandse licentieovereenkomst)

Verwijderd

Ik draai hier nog steeds met de KPN versie 4.2.7 dacht ik. Het stomme is dat het apparaat nog nooit een uptime langer dan 20 dagen heeft gehad. Bij het aanzetten van de dhcp server liep dit zelfs terug tot hooguit een dag of twee. Volgens mij een software probleem maar helaas geen nieuwe firmware tot op hedne beschikbaar. Misschien dat de nieuwe(re) firmware dit ook oplost (als je het al geladen krijgt natuurlijk). zie ook Alcatel 580 modem instabiel

Het commentaar van alcatel/thomson laat ik maar voor wat het is.... Die zagen de logfile en riepen toen... gek dat lijkt wel een OS (linux) logfile.....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 21:43 ]

• mikeoke
Ik heb mijn speedtouch 580 modem met firmware 4.3.2 nu een week online zonder problemen.

Epias heeft mij hierbij geholpen door een standaard template om te zetten naar bbned_dhcc_userlan_580 template, hiervoor nogmaals mijn dank.

Ondertussen heeft speedtouch ook een wizard en templates uitgebracht voor BBned maar dan voor de speedtouch 585, deze templates blijken prima te werken met de 580. Hiervoor dien je het wizard bestand uit te pakken en uit de template folder de 5xx templates te gebruiken.

Omdat er nu geen probleem meer is met de speedtouch icm BBned mag dit topic gesloten worden.
Pagina: 1