Toon posts:

bootscreen keuze weghalen!

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit hier hoort, ik zou alleen niet weten waar en had al een andere vraag over BIOS gevonden hier dus komtie :P

Ik heb ooit met een programma waarmee je XP kon modden een andere boot screen ingesteld.. met iets van myXP ofzo..

Programma allang gedelete, maar ik krijg nu bij het opstartten steeds zo'n keuze menu of ik met het ene of met het andere bootscreen wil opstartten.

Erg irritant en ik wil het weghebben!

Moet ik hiervoor mn bios opnieuw installeren? Zo nee, wat dan wel?

bedankt!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:26

Zerora

Ik Henk 'm!

In je C: Drive staat een file genaamd Boot.ini.
- zet de eigenschappen van de file van Alleen lezen af.
- Open de file in kladblok
- Haal regels weg die overbodig zijn.
- Sla het bestand op
- Eigenschappen weer terug op Alleen lezen zetten

Klaar ;)

Dit topic was niet nodig geweest als je gewoon had gezocht.
Zowel op GoT als op Google is dit gewoon te vinden.

edit:
Mod gecontact

[ Voor 23% gewijzigd door Zerora op 06-09-2005 23:09 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Klasanova
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Klasanova

MAYDAY

wat staat er in je boot.ini?
is te vinden door rechts te klikken op deze computer
dan naar geavanceerd
dan opstart en herstelinstellingen
dan klikken op bewerken

Gigabyte P35 ds3|C2D 6750|4Gb Kingston|Raptor 36Gb|Spinpoint 320Gb|Sparkle 8800GT 512Mb|2x 19" LG|Logitech S510 Desktopset|

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bios flashen: neen
offtopic:
Een bios wordt geflasht niet geinstalleerd
Hetzelfde programma terugzetten en het ongedaan maken of windows opnieuw installeren.

dit hoort eigenlijk in "Windows Operating Systems" thuis, het heeft totaal niets met hardware te maken

EDIT:
^^Volgens mij heeft hij het niet over verschillende besturingsystemen laden, maar over het opstartscherm van WinXP waar je je inlogt, of het scherm met het blauwe/groene laadbalkje.
Met een programma om XP te modden maak je geen bootloader. Ik dacht eerst eigenlijk ook dat hij het daarover had.

[ Voor 46% gewijzigd door kluyze op 06-09-2005 23:12 ]

• Klasanova
  • Niet online

Klasanova

MAYDAY

kluyze schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:06:
Bios flashen: neen
offtopic:
Een bios wordt geflasht niet geinstalleerd
Hetzelfde programma terugzetten en het ongedaan maken of windows opnieuw installeren.

dit hoort eigenlijk in "Windows Operating Systems" thuis, het heeft totaal niets met hardware te maken
windows installeren lijkt me vooralsnog beetje overbodig, boot.ini schoonmaken lijkt me handiger,
daarna evt registrycleaner nog laten draaien, iets minder drastisch toch

Gigabyte P35 ds3|C2D 6750|4Gb Kingston|Raptor 36Gb|Spinpoint 320Gb|Sparkle 8800GT 512Mb|2x 19" LG|Logitech S510 Desktopset|

Verwijderd

Topicstarter
in dat bestand staat:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (bootscreen)" /fastdetect /KERNEL=kernel1.exe
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

het probleem is dus dat ik als ik de pc aanzet een keuze moet maken tussen de 2 bovenstaande dingen.. het enige verschil is dus zeg maar het windows laad plaatje.. verder inlog scherm en alles is gewoon hetzelfde.. tis alleen vrij irritant.. wat moet ik nou weghalen? :x

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

De volgende regel kan weg dan:
code:
1
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (bootscreen)" /fastdetect /KERNEL=kernel1.exe

Dan is je probleem opgelost.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Haal eens "multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (bootscreen)" /fastdetect /KERNEL=kernel1.exe" weg, waar "/fastdetect" achter staat laten staan.

^^Moet "/fastdetect" niet blijven staan? edit: sorry ik zag niet dat in beide regels "/fastdetect" stond

Ik dacht dat die progs voor te modden van je "Boot.ini" af zouden blijven :? Normaal moet je toch andere bestanden aanpassen?

[ Voor 60% gewijzigd door kluyze op 06-09-2005 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt mensen :)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

kluyze schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:27:
Ik dacht dat die progs voor te modden van je "Boot.ini" af zouden blijven :? Normaal moet je toch andere bestanden aanpassen?
Nee, wat de zogenaamde bootscreen changers doen, is gewoon je xpkernel wijzigen naar de kernel file wat je andere bootscreen bevat.

Je kunt ook gewoon een andere bootscreen gebruiken zonder zo'n "bootscreen changers" te gebruiken.
Je moet dan het volgende doen:
- Zet je nieuwe kernel-file in ../Windows/system32/
(originele file = ntoskrnl.exe [laat deze staan als back-up] )
(let ook op dat je filename niet langer dan 8 letter is met ".exe" erachter bevat.
- Copieer dan de volgende regel in je boot.ini (file eigenschappen moet van alleen-lezen af te zijn)
bv: "multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect"
Plaats deze boven de huidige regel.
- Plaats achter die regel " /KERNEL=filename.exe"
- Save Boot.ini
- Klaar en rebooten maar voor het resultaat

[ Voor 10% gewijzigd door Zerora op 06-09-2005 23:58 ]

• Outerspace
  • Laatst online: 15:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je bootscreen veranderen doe je trouwens met Style XP :)

Wauw, een sig!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik weet niet of dit hier hoort, ik zou alleen niet weten waar en had al een andere vraag over BIOS gevonden hier dus komtie :P
:X :X :X
Als het niet mag, haal dan achteraf maar weg:

We zien regelmatig topics, of posts in topics, waarin iets gepost wordt voorafgegaan of vergezeld met een opmerking in de trant van het volgende:

[Plaatje/link]

Owja modjes als het niet mag haal het dan maar weg en geef me plz geen OW, soz :'(

Dit is een grote denkfout en een probleem met de GoT-mentaliteit in 't algemeen!

We willen even de zaken rechtzetten wat dit betreft:

Als je niet 200% zeker bent dat wat je wilt gaan posten wel mag volgens de policy of gezond verstand: Plaats het dan niet! Het is niet de taak van de crew om voor jou na te denken of je wel slim bezig bent. Het is je eigen verantwoordelijkheid, een dergelijke 'disclaimer' is dan ook totaal betekenisloos en de normaal geldende sancties zullen worden toegepast.

Maar wat moet ik dan wel doen als ik 't niet zeker weet?

Da's een goede vraag. Het antwoord is er ook al: Lees deze mededeling even goed door.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.