Internet via kabel met 2 pc

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39
ik wil graag overstappen op kabel
maar is het mogelijk om dat op 2 computer te doen
pc van mij en pc van mijn broer

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
yep
in een pc 2 netwerkkaartjes in de andere eentje een proxy draaien (bv winproxy http://winproxy.nl ) en het moet gewoon draaien

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Verwijderd

Zeker weten dat dat kan !! ik draai hier met 3 computers op èèn Chello aansluiting :)
Gewoon I-Share draaien. ECHT WAAR, HOEF JE NIETS MEE TE DOEN. gewoon op beide comps instaleren, instellingen wijzen zich vanzelf, en klaar is kees !!

(je hebt wel 2 netwerk kaarten in de ene computer nodig, die draait dan Server en moet ook aan staan om met de andere op internet te kunnen, en de andere comp. heeft er ook 1 nodig, draai I-share en je bent practisch klaar)

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Yup, kan goed, zelf hep ik Sygate (winproxy ken ik niet) en werkt goed, alleen met ICQ doet ie nog wel eens rare dingen...
(soms offline, de 2e comp dan, en die kan ook niet downloaden over icq.., maar valt wel te fixen, kweet alleen niet hoe)

specs

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

... nu nog ff wachten totdat iemand roept dat een oude 486 met linux ook heel goed werkt als router :)

(kan die gelijk het linkje posten)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Ik heb ook nog ff een vraagje over dit onderwerp, is het ook mogelijk om gebruik te maken van een HUB in plaats van een tweede netwerkkaart. Dus beide pc's op de HUB en de kabelmodem rechtstreeks op de HUB. Twee netwerkkaartjes in 1 pc is voor mij wat een probleem aangezien ik alle pci sloten al vol heb.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:00

vanDaal

-ismeereentje

Laury:
Nee, dat gaat helaas niet, ik heb het geprobeerd.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
let wel op, dit kan wel, maar mag niet :)
met winproxy kunnen ze zien dat er meerdere computers achter zitten (vraag e niet precies hoe, maar het, ken mensen die het eraf moesten gooien of anders waren ze hun abbonoment kwijt, dat was met @home). Dus zorg dat je een goeie firewall er tussen hebt zetten die alle request van buiten deny'ed, hoe dat in win moet weet ik niet, onder linux is het goed te doen. Ik heb zelf ooit een half jaar geleden een linux ipmasq server in elkaar geknutseld, draait al 130 dagen lekker door (zit nog wel een kernel van voor 2.2.11 in maarja, ik woon er niet :P). Probeer es een ouwe 486 of p1 op de kop te tikken (heb er toen 1 gevonden, p75, f50,- voor bak, f50 voor monitortje), lees goed wat faqs en howtos op nl.linux.org en linux-nl.cx en dan kom je er wel uit (ik tenminste wel :)).
Pagina: 1