[XP64] geen netwerkverbinding met 32-bit applicaties

Pagina: 1
Acties:

• dualband
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05-2020

dualband

Phantasy

Topicstarter
Probleem: Alle 32-bit applicaties kunnen geen netwerkverbinding maken en dus ook niet met internet.
Hierbij zit oa ook Messenger, Windows Update, Internet Explorer 32-bit dat standaard van de installatie-CD zelf is geïnstalleerd.
Met 64-bit programma's heb ik geen problemen.
Ik heb alle instellingen getripplechecked en alles lijkt juist ingesteld te zijn.
Als ik Windows vraag wat het probleem is zegt hij dat het mogenlijk aan de firewall ligt , DNS-server of key-poorten. Maar als ik vb naar http://127.0.0.1 of naar de webserver van mijn router wil surfen geeft hij dezelfde foutmelding (the Page cannot be displayed.....) dus ik denk niet dat het daar aan ligt (ook al weet ik niet wat key-poorten zijn). Alles gaat trouwens wel met een 64-bit browser.

Ik heb op het windows xp 64 forum en driver forum voor windows xp x64 gekeken en daar werd de vraag 2 maal gesteld maar er is niet op geantwoord en op andere plaatsen vind ik er niets over.

Heeft er iemand ook dit probleem gehad of weet hoe dit op te lossen is of waar ik nog naar kan kijken?

Ik gebruik een MSI K8N Neo, NVIDIA nForce 3 250Gb met AMD Athlon 64 3000+ processor.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je dit probleem altijd al gehad, of is het pas vrij recent? :)

Het klinkt mij een beetje in de ogen als de standaard variant van dat je Winsock corrupt is? :)

• dualband
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05-2020

dualband

Phantasy

Topicstarter
Eindelijk, toch iemand die reageert.

Het probleem is intussen opgelost door Windows te herinstalleren (iemand anders op dit forum heeft dit ook gedaan heb ik gelezen).
Het probleem deed zich voor sinds de installatie en is er dus altijd geweest.

Nu werkt het dus wel, ik heb nochtans op dezelfde manier geïnstalleerd. Het enige wat ik verschillend heb gedaan is bij Unicode taalinstellingen (laatste tablad bij installatie en configuratie taalinstellingen) Engels - Verenigde Staten (US) of iets dergelijks gekozen (standaard). Maar achteraf (na de installatie) heb ik dit naar Dutch gezet.
Ik betwijfel wel zeer sterk dat het hiermee te maken heeft. Onmiddellijk Dutch kiezen zou ook gewerkt hebben denk ik.
Ik zou dus niet weten waaraan het zou gelegen hebben.

Bedankt voor je reactie :*)

[ Voor 3% gewijzigd door dualband op 07-09-2005 15:53 ]