LG DVD Writer brandt langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02-2025
Ik heb al een tijdje een LG GSA-4163B, alleen sinds kort brand ik ook andere DVD's (voorheen eigenlijk alleen vanaf HDD) en merk dat het wel ERG lang duurt met branden. Hij hoort op 16X te branden, maar het duurt ~25 minuten voor een complete DVD. Ik snap hier niks van. Met het beginnen van branden geeft hij aan dat het 5 minuten duurt. Na 1 minuut springen de buffers naar 49%, en de onderste buffer gaat heen en weer van 10% en 98%, maar staat nooit stil.
Mijn vader (heeft al oudere DVD brander, weet niet welk merk) heeft precies dit zelfde probleem.

System specs:

AMD Sempron 2600+
1GB DDR
LG GSA-4163B 16X
LG DVD Rom

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Zit het misschien in de IDE kabels?
Alvast bedankt voor de hulp...

Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat UDMA modus wel aan op je opticals? of draai je op PIO?

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 07-09-2005 00:02 ]

• Kiwitje
Kun jij me misschien uitleggen hoe ik dat kan zien/instellen? Heel erg bedankt!

Specs

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Kiwitje schreef op woensdag 07 september 2005 @ 07:46:
Kun jij me misschien uitleggen hoe ik dat kan zien/instellen? Heel erg bedankt!
In je opstart scherm/in je bios

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Kiwitje
Ik heb nu UDMA en PIO op Auto staan. Kan bij UDMA kiezen uit Mode 2/4/6/8. En bij PIO kon ik ook nog kiezen tussen 0/2/4/6/8. Of uit natuurlijk. Heb nu geen tijd om een dvd'tje te branden, dat doe ik vanmiddag wel even. Staat het zo wel goed ?

Specs

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Heb je al andere lege DVDs geprobeerd? Als in: ander merk?

Mischien dat je brander de lege media niet zo graag accepteert.

• Kiwitje
Hann1BaL schreef op woensdag 07 september 2005 @ 08:12:
Heb je al andere lege DVDs geprobeerd? Als in: ander merk?

Mischien dat je brander de lege media niet zo graag accepteert.
Nee, nog niet geprobeerd.
Alleen met vanaf mijn hdd branden heeft ie nergens last van en brandt ie wel gewoon op 16X.

Specs

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Van welke dvdtjes maak je gebruik?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kiwitje schreef op woensdag 07 september 2005 @ 08:13:
[...]

Nee, nog niet geprobeerd.
Alleen met vanaf mijn hdd branden heeft ie nergens last van en brandt ie wel gewoon op 16X.
On the fly branden moet je eigenlijk sowieso nooit doen!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met stom. Het is inderdaad niet aangeraden om met een dvd-brander (die doorgaans maar 2 MB cache heeft) on the fly te branden. Het belast je systeem meer en is minder betrouwbaar dan branden van de harde schijf (je haalt er slechtere resultaten mee).

[ Voor 33% gewijzigd door Borromini op 07-09-2005 08:47 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• StarWing
  • Laatst online: 06:26

StarWing

Huh ?!?

stomme vraag, maar kan je media wel 16x aan ?

Page intentionally left blank.

• Kiwitje
Ik gebruik Verbatim 16X DVD's, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb nu niet on-the-fly gebrand, dan gaat het branden opzich wel snel, alleen die image maken duurt dan wel lang... Als het echt niet anders is, moet het maar zo, als iemand nog tips heeft om het wel sneller te laten gaan, HEEEL graag ;)

Specs

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kiwitje schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:59:
Ik gebruik Verbatim 16X DVD's, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb nu niet on-the-fly gebrand, dan gaat het branden opzich wel snel, alleen die image maken duurt dan wel lang... Als het echt niet anders is, moet het maar zo, als iemand nog tips heeft om het wel sneller te laten gaan, HEEEL graag ;)
Het is niet omdat je dvd 16x aankan dat je brander net die dvd slikt :). Als de firmware hem niet herkent, of geprogrammeerd is om die media met een lagere snelheid te branden, dan haalt je dvd-brander geen 16x :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:20:
[...]

Het is niet omdat je dvd 16x aankan dat je brander net die dvd slikt :). Als de firmware hem niet herkent, of geprogrammeerd is om die media met een lagere snelheid te branden, dan haalt je dvd-brander geen 16x :).
Op zich waar, maar Verbatim is nu net een code die elke brander aankan, omdat het tot de topmerken behoort.
Overigens is het geen absolute garantie voor kwaliteit meer, want ik heb nu net een spindel Verbatim MCC004 16x dvd+r die op 16x snelheid heel slechte burns maakt, zowel op de LG als op BenQ 1620. Het ligt er aan waar je Verbatim is geproduceerd en welke batch je treft. Voor meer zekerheid is Taiyo Yuden voorlopig een betere optie.

Verwijderd

is een bekend probleem met deze brander....
ik heb er ook een dus ik kan het weten.....
16x media op 16x= KUT
16x media op 8x=Primo

ik kreeg ook veel fixation error's etc..
alleen bepaalde media (Tayo Yuden werdt al genoemd) doen het zonder hikken.

• Kiwitje
Maargoed, zelfs als ik 16X niet haal... ik haal nu (gezien in Alcohol 120%) een gemiddelde snelheid van 2.4X.. dat vind ik eerlijk gezegd wel heeeeel beroerd. Ik doe over een complete DVD een minuut of 25. Op 8X werkt ook niet, helaas.

Specs

Pagina: 1