Toon posts:

[XP] kan niet bij 'Documents and settings'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord heeft het recentelijk begegeven om een of andere duistere reden. Ik dacht eerst dat het de processor of de voeding was, maar daar blijkt niks mis mee. Toen heb ik er een ander moederbord in gestopt in de hoop dat ik een keer kon opstarten zonder windows op nieuw te moeten installeren om mijn documenten en e-mailarchieven te kunnen overhalen naar een andere schijf. Het plan was om daarna Windows opnieuw te installeren en dan de bestanden terug te zetten.

De computer wilde echter niet opstarten, of liever gezegd, Windows vertikte het. Het geheel begon telkens opnieuw: POST, boot sequence af, windows opstarten vanaf de harde schijf, fout, POST, boot sequence, etc. Nou goed, ik had nog ergens een externe harde schijf liggen van Maxtor waar ik de schijf uit mijn computer instopte. Vervolgens aangesloten op een andere computer en ik kon zo alle documenten er af halen.

Eén probleem echter: de e-mailarchieven kan ik niet bijkomen. Die staan in de archiefmap van Outlook Express, in een aacount-map in Documents and Settings. Alleen heb ik ooit die bestanden gepersonaliseerd en aan een bepaalde account verbonden. Nu ik niet via die account de bestanden benader, kan ik er ook niet bij. De foutmelding die ik krijg is: toegang geweigerd.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan omzeilen? Hoe ik toch toegang krijg tot de betreffende map? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

De FAQ al bekeken? Daar staat het namelijk mooi in uitgelegd:
Windows Operating Systems - FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, die had ik toch echt doorgelezen, maar heb het blijkbaar ik gemist. Mijn excuses!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben naar de betreffende site van Microsoft gegaan en probeer te volgen wat ze zeggen. Het loopt echter al spoedig spaak. Rechtsklikken op de betreffende map, eigenschappen, en vervolgens zou ik naar het tabblad beveiliging moeten gaan. Dat tabblad is er helaas niet bij. Wat doe ik verkeerd?

edit: uiteraard heb ik beheerdersrechten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 22:11 ]

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:23
Je moet dan easy file sharing (eenvoudig delen van bestanden) uit zetten onder je explorer>extra>map opties>weergave. daar kan je dat uit zetten, en dan krijg je bij de eigenschappen het tabje beveiliging

Hallo!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb je alleen bij XP professional, als ik me niet vergis. Ik had dat al geprobeerd uit te zetten, mar die optie staat bij mij niet in het lijstje.

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:23
Oh okej, aangezien je niet erg veel beheerders dingen ensow met home kan doen. Zou ik overwegen om het op een pc te probeeren met XPpro. Er zal vast wel een mogelijk heid zijn om het met home te doen, maar die is dan heel om slachtig denk ik.

Hallo!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een manier gevonden, heb het in de veilige modus opgestart, aangemeld als administrator en toen werkte het!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit staat toch letterlijk 1 zin onder het artkel naar de knowledgebase in de FAQ? :)
Pagina: 1