Sitecom DC-202(v5) router loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 1.099 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RMU
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-03 01:52
Hallo,

Ik heb hier thuis een Sitecom DC-202(v5) ism @Home Breedband, en de internetverbinding valt soms op verschillede momenten weg (soms 3x per week en soms gaat het ook weer 2maand goed), dan haal je de stroom er even 2sec. af, en daarna werkt het weer.

Nou heb ik al wat andere topics gelezen, die waren alleen allemaal oud dus open ik maar een nieuwe ik heb echt geen idee waar het aan ligt, nieuwste firmware hielp iig niks. Warmte lijkt me ook sterk, aangezien router het weer prima doet als de stroom eraf geweest is, en het lijkt me niet dat zo'n ding in 2sec kan afkoelen.

Nou dacht mijn vader dat het misschien wel iets met het versturen van de router logs te maken kon hebben. (dat hij bijv. vastloopt als de @home mailserver even onbereikbaar is ofzo)

is er iemand die enig idee heeft waar het aan zou kunnen liggen?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Geen idee, maar ik heb precies dezelfde ervaring met die router, bij mij helpt een reboot van de router trouwens ook gewoon..

Download my music on SoundCloud

• RMU
dominic schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:25:
Geen idee, maar ik heb precies dezelfde ervaring met die router, bij mij helpt een reboot van de router trouwens ook gewoon..
heb jij toevallig ook aangezet dat hij de logfiles van de router moet mailen?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

RMU schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:26:
[...]

heb jij toevallig ook aangezet dat hij de logfiles van de router moet mailen?
Nope, daar heeft het dus wellicht niets mee te maken..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

sjah (niet lullig bedoelt hoor), maar sitecom is natuurlijk geen topmerk en kan je ook niet echt kwaliteit van verwachten. Wat het probleem is zou ik niet kunnen zeggen. Misschien even contact opnemen met de service desk van sitecom?

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-04 00:23
Garantie? :P

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12

tozzke

aka tozzert

mijn ervaring bij die dingen is dat ze snel te warm worden. Het kastje op z'n zijkant zetten volstond bij mij

• RMU
Ik heb al 2 verschillende geprobeerd ;) allebei hetzelfde probleem... (Sitecom DC-202 v1 en v5)
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:11:
sjah (niet lullig bedoelt hoor), maar sitecom is natuurlijk geen topmerk en kan je ook niet echt kwaliteit van verwachten. Wat het probleem is zou ik niet kunnen zeggen. Misschien even contact opnemen met de service desk van sitecom?
Tsja ik weet het, wat raad jij aan dan? :P (kom aub niet aanzetten met een router van 100euro ofzo :D) Contact met sitecom opnemen heeft mijn vader al gedaan. Alleen die konden ons ook niet echt verder helpen volgens mij.
tozzke schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:16:
mijn ervaring bij die dingen is dat ze snel te warm worden. Het kastje op z'n zijkant zetten volstond bij mij
Lees mijn startpost even, lijkt me sterk dat het aan de warmte ligt aangezien het soms nadat de stroom er 2sec af is geweest het wel weer een hele tijd goed gaat...

[ Voor 88% gewijzigd door RMU op 07-09-2005 19:22 ]

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12

tozzke

aka tozzert

RMU schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:18:
[...]

Lees mijn startpost even, lijkt me sterk dat het aan de warmte ligt aangezien het soms nadat de stroom er 2sec af is geweest het wel weer een hele tijd goed gaat...
het is niet zo dat ze te warm worden van het aanstaan, maar van een grote hoeveelheid packets/verbindingen ofzo, vaak wil dat gebeuren bij veel gelijktijdige verbindingen met progsels als torrent enz

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wij hadden m ook, stond op z'n zijkant, nieuwste firmware en alles. Mocht niet baten. Is dus denk ik wel bekend probleem. Oplossing was bij verkeerde flash maar een ander merk gekocht ;) Toendertijd ook het leplazerus gezocht maar niks gevonden...

• RMU
*schopje* niemand meer ideeen?

• RMU
Mja zou kunnen, maar in de tijd dat ik op vakantie was is de router er ook een aantal dagen mee gestopt, en toen was er toch echt geen 1 van die programma's actief (alleen mijn webserver stond nog aan, maar daar komen nou ook weer niet zo ziek veel bezoekers tegelijk op)

Verwijderd

Mjah, als je het niet kan oplossen zou ik zeggen: probeer eens een andere router. Ik heb zelf behoorlijk slechte ervaringen met Sitecom, je kan eventueel ook je webserver router laten spelen natuurlijk of een oude pc :) Maar dit is al heel wat vaker behandeld, kijk eens rond hier in de NT :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:51 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm ben je niet toevallig bezig met torrent client als die uitvalt?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• RMU
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:50:
je kan eventueel ook je webserver router laten spelen natuurlijk of een oude pc :)
Ja dat ken ik, mijn vader wil er alleen niks van weten... :P (Geen idee waarom eigenlijk)
SithWarrior schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:03:
Hmm ben je niet toevallig bezig met torrent client als die uitvalt?
Nee, gebeurd ook als ik geen enkel P2P programma aan heb.

[ Voor 30% gewijzigd door RMU op 09-09-2005 17:37 ]

Verwijderd

Van de Sitecom website:
In-store omruilgarantie
Mocht een klant een probleem hebben met een product van Sitecom, dan kan hij het terugbrengen naar de winkel. De klant hoeft in dat geval echter niet te wachten totdat het product aan een technisch onderzoek is onderworpen. De retailer kan het product zonder problemen omruilen. Het retourexemplaar wordt door Sitecom teruggenomen. Niets is immers zo vervelend als de klant (onnodig) te laten wachten!
Pagina: 1