Vandaag lekker een halve dag vrijgenomen om wat met m'n nieuwe Sigma 70-300 lens te fotograferen. Ik begon bij het Wilhelminapark in Rijswijk (ZH) en ben doorgefietst richting 't Woud, een van de kleinste (zoniet hét kleinste) dorpjes in Nederland. In de buurt van 't Woud zijn erg veel koeien te vinden, en ik heb me dan ook uitgeleefd.
Helaas door mijn trillen zijn een flink aantal foto's van een pasgeboren (ik was dus letterlijk 5 minuten te laat om hierbij te zijn) kalfje mislukt, de 3 beste die nodig over waren vind je hier.
De foto's zijn gemaakt met mijn EOS 350D en dus de Sigma 70-300mm lens.
Na alle 252 foto's (niet alleen koeien hoor
) gezien te hebben ben ik tot 2 conclusies gekomen:
- Ik moet minder trillen, 1/3 van de foto's was bewogen. (iemand tips hiervoor, bepaalde houding oid?)
- Ik ben erg blij met de lens, precies wat ik nodig had.

Ik vind zelf #1, #2 en #4 goed gelukt, waarbij ik #2 best grappig vind, een soort kiekeboe deed die koe in mijn zoeker
#3 vind ik erg lief, maar ik had wel wat dichterbij willen zijn (wat achteraf bij navraag bij de boer dus goed was geweest.), maarja, het is niet anders.
#5 en #6 vind ik wel leuk, ben niet helemaal zeker over de compositie. #5 geeft mij een beetje een waakzame/beschermende indruk en #6 een verzorgende
Heb je commentaar? Dan hoor ik het maar al te graag!
Helaas door mijn trillen zijn een flink aantal foto's van een pasgeboren (ik was dus letterlijk 5 minuten te laat om hierbij te zijn) kalfje mislukt, de 3 beste die nodig over waren vind je hier.
De foto's zijn gemaakt met mijn EOS 350D en dus de Sigma 70-300mm lens.
Na alle 252 foto's (niet alleen koeien hoor
- Ik moet minder trillen, 1/3 van de foto's was bewogen. (iemand tips hiervoor, bepaalde houding oid?)
- Ik ben erg blij met de lens, precies wat ik nodig had.

Ik vind zelf #1, #2 en #4 goed gelukt, waarbij ik #2 best grappig vind, een soort kiekeboe deed die koe in mijn zoeker
#3 vind ik erg lief, maar ik had wel wat dichterbij willen zijn (wat achteraf bij navraag bij de boer dus goed was geweest.), maarja, het is niet anders.
#5 en #6 vind ik wel leuk, ben niet helemaal zeker over de compositie. #5 geeft mij een beetje een waakzame/beschermende indruk en #6 een verzorgende
Heb je commentaar? Dan hoor ik het maar al te graag!
[ Voor 53% gewijzigd door Angeloonie op 06-09-2005 21:34 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie