[Exchange 2k] Nieuwe groups niet direct zichtbaar in GAL?

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
ik ben hier wat aan het prutsen met een win2k exchange server. Als ik op de domain controler een nieuwe security group aanmaak dan is die niet direct zichtbaar in de GAL (Global Address List). als ik gewoon een nieuwe gebruiker aanmaak dan is die wel direct (nouhja bijna direct) zichtbaar.

ik heb mijn outlook 2003 al uit de cached mode gehaald (maar in outlook 2000 zijn ze ook niet zichtbaar) en de Recipient Update Service staat op Always run.

hoe kan het dat een nieuwe user wel direct zichtbaar is maar een nieuwe group niet? de group is overigens wel in de Active Directory zichtbaar enkel in de GAL niet.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

In ieder geval verplaats ik je topic even naar software algemeen, want daar hoort Exchange thuis.
Bekijk verder http://support.microsoft....aspx?scid=KB;EN-US;288807 eens. Trouwens always run betekent elke 15 minuten als ik me niet vergis. Als je een update now doet wordt de security group dan wel gelijk gestampt?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
thnx ga dat artikel zo ff bekijken,

groepen die ik vanmiddag ingevoerd heb zijn nu nog steeds niet zichtbaar dus het heeft iig niet met die 15min te maken. De Organizational unit waarin de groepen staan heb ik ook vanmiddag nieuw aangemaakt zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben? khad ook een group aangemaakt in de al langer bestaande organizational unit "users" maar ook die was niet zichtbaar in de GAL (ik weet niet of ik toen wel 15min gewacht heb)

waar zit die update now optie? ik heb er om gezocht maar kon hem niet vinden.

Verwijderd

Rechts klikken op je enterprise en domain rus. Zie ook http://www.msexchange.org/tutorials/MF017.html

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 21:46 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
zowel een update now als een rebuild helpen niets, groups worden nog steeds niet zichtbaar nieuwe users wel... ik krijg dan ook bijna het id dat het niet aan de RUS ligt.

Adsiedit.msc geeft bij mij overinges een foutmelding dus daar kan ik jammer genoeg niets mee :(

Verwijderd

wacht even, je maakt een security group aan. Doe eens rechts klikken op die groep en dan mail-enable en kijk eens of je hem dan ziet?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
:/ :| :/

omg i feel stupid! |:(

exchange tasks en dan Establish an e-mail address is idd de oplossing

thnx :> :P