Toon posts:

[Utp cat5 weerstand] Wat mag het maximaal zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Alles op een rijtje:

-Speedtouch 510(multi pc)
-3x Windows pc
-1x eMac

3 Windows pc's draaien feilloos op adsl.

De eMac wil niet niet op internet. Ik heb geprobeerd:

-De eMac wisselen met een op internet werkende Windows pc. Hier heeft hij ogenblikkelijk verbinding met internet. Conclusie: fout in de kabel o.i.d., thans, dat zou je denken.
-Een nieuwe utp kabel, nieuwe stekkers(verschillende merken rj45 stekkers geprobeerd). Uiteraard line-direct aangesloten. Helpt niet. De kabel heeft geen koppelstukken e.d. onderweg.
-De kabel zit in de 10.0.0.153(poort 4), ik heb de andere 3 ook geprobeerd.
-eMac krijgt geen ip adres, dus met pingen krijg ik ook geen enkel pakket retour.
-De eMac ZIET dat de kabel wordt aangesloten, maar verkeer is niet mogelijk. Zoals ik al zei; geen ip.
-De telefoonkabel die over de gehele lengte naast de utp kabel loopt, heb ik afgekoppeld van de quattrovox (isdn) zodat deze de mogelijkheid tot storen op het magnetisch veld van de utp kabel uitsluit. Voor de rest kan ik me niets bedenken wat nog op de utp kabel kan storen.
-Weerstandmeting verricht op de kabel. Uitslag: alle 8 draadjes heel, en alle 8 hebben een weerstand van 5.1 ohm. Meter geeft 5.8 aan, maar er zit 0.7 ohm in de kabels van de meter. Dus na meetcorrectie: 5.1 ohm. Is dit een juiste weerstand van een kabel van plus minus 30 meter?

Zo ja, waar kan het nog meer aan liggen?

::Ohja: als ik een windows pc aansluit op de plaats van de eMac functioneerd deze ook niet op internet. Dus denken dat ik iets verkeerd doe met de eMac kun je uitsluiten;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

9, nogwat ohm op 100 meter.

ik zeg dat je geen rekening het gehouden met de aderparen (zie faq). 1 op 1 aansluiten is niet genoeg

hoe reken je een kabeweerstand uit.

code:
1
2
3
     l*rho      lengte*0,00175 (uit m'n hoofd)
R = ------  =  -------------------------------------
       A           oppervlak kabel (mm2)

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 06-09-2005 21:14 ]

Iperf

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Zelf aangeknepen connectortjes? Je hebt een ader verwisselt. Hier heb je de juiste indeling van aders:

Recht: (en saai) http://www.tcnj.edu/~nts/images/rj45_tia568b_connector.gif

Cross: (en leuker..) http://www.lanparty.com/a...sCable/CrossOverCable.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door burne op 06-09-2005 21:09 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals verteld staan de connectoren aan beide kanten van de utp kabel in line direct. Geen aderpaar omgewisseld. Beide kanten exact gelijk. Zelf aangeknepen connectortjes hoeven niet per definitie verkeerd aangesloten te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 21:14 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neee gelijk is niet genoeg, lezen !!

gebruik de kleuren op de postie waar ze ook getekend zijn (dit heeft te maken met overspraak)
zonder onzin, probeer maar

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 06-09-2005 21:18 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, de kleuren zijn exact aangesloten zoals cisco ze voorschrijft. Ik heb stiekem ook 1 kabeltje thuis liggen waarbij dit niet zo is. De kleuren niet volgens de ciscolijn, maar wel line direct en functioneerd prima.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-05 09:57

Super_ik

haklust!

over die weerstand, wij rekenen met 10 Ohm per 100 meter, voor utp cat5

[ Voor 5% gewijzigd door Super_ik op 06-09-2005 21:24 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag het! De 8 ging naar 0!;)
Bedankt voor je informatie.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok dan .. ik vermoedde al zoiets,vaak zat zelf meegemaakt
ik heilig overtuigd dat het goed zat om er 15 minuten later achter te komen dat het toch fout was :D

[ Voor 50% gewijzigd door Fish op 06-09-2005 21:32 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja het kabeltje waarbij het dus NIET officiëel zit, zit dus niet aan de eMac maar een draaiende windows pc. Maar toch bedankt voor je inbreng:)
Pagina: 1