Sony KLV-30HR3 Problemen met beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag een lcd tv gekocht ( zonder garantie, erg goedkoop ) namelijk deze:
http://www.sony.nl/view/S...Specs&category=TVP+LCD+TV

Nu wist ik dat er problemen waren met het toestel.. toen ik deze thuis aansloot was er geen probleem en was het probleem strak en helder. Later toen ik hem weer aanzette kwamen er balken over het scherm met een soort van afwisselende pixels, zoiets als dit:

[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []

[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []

Het lijkt dus een digitale storing oid te zijn. Ook de zoomfunctie van het toestel werkt niet naar behoren als deze storing optreedt. De storing treed op bij het gebruik van de scart, bij het gebruik van de RGB, bij het gebruik van de S-Vid en bij het gebruik van de RF

Het ding dus open gemaakt en ik zie een aantal printplaten in het apparaat:
- voor de voeding
- het computergedeelte
- het RF gedeelte
- het hoogspanningsgedeelte om de lcd van licht te voorzien

De voeding lijkt me gewoon stabiel en aangezien de storing digitaal lijkt te zijn lijkt het me dat dit deel de problemen niet veroorzaakt. Het RF gedeelte lijkt me ook niet aangezien dit vooral analoge(?) betreft.

Het computergedeelte en het lichtgedeelte blijven dan over.

Is er een makkelijke manier om dit zelf te repareren, zo ja hoe ? Is er een goedkope manier om het te laten repareren ? De tv reparateurs die ik kan vinden heffen belachelijke prijzen.

Verder is de productiedatum van het apparaat 11/2004 dus in principe ( al heb ik geen garantie ) zou sony aardig kunnen zijn en kunnen zeggen dat ik tot 11/2005 garantie heb. Wat zijn mijn kansen ?

Just as Good

Verwijderd

Wie koopt er nu een tv zonder garantie? als je het bij een (internet)winkel gekocht hebt, heb je altijd minimaal 1 jaar garantie. Gelukkig is Sony niet zo moeilijk en kan je het apparaat met aankoopbon altijd bij Sony zelf of een servicecentrum van hun inleveren. Zonder aankoopbon moet je wel naar Sony zelf maar die zijn erg coulant.

• iznogood
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 00:07:
Wie koopt er nu een tv zonder garantie? als je het bij een (internet)winkel gekocht hebt, heb je altijd minimaal 1 jaar garantie. Gelukkig is Sony niet zo moeilijk en kan je het apparaat met aankoopbon altijd bij Sony zelf of een servicecentrum van hun inleveren. Zonder aankoopbon moet je wel naar Sony zelf maar die zijn erg coulant.
Ik heb hem gekocht omdat deze extreem goedkoop was. Ik heb hem ook gekocht met het risico dat hij gerepareerd moet worden.

Ik heb inmiddels het formulier op sony.nl ingevuld en ik ga eerst kijken of ik er daar wat uit kan halen.

Weet er trouwens iemand of er ook losse onderdelen verkrijgbaar zijn voor dit apparaat mocht het van sony zijn kant uit niet vlotten ?

Just as Good

• iznogood
  • Niet online
Iemand nog ideeen?

Just as Good

• iznogood
  • Niet online
Kick+aanvulling:

Het menu wat op het scherm wordt weergegeven bevat geen storing en de kleuren zijn gewoon normaal.. hieruit trek ik de conclusie dat het lcd scherm zelf in orde is en dat het probleem in de tuner of rf gedeelte optreedt ofzo...

Just as Good

• iznogood
  • Niet online
Ok, ik kick hem nog 1 keer...

Ik heb gezocht naar datasheets, maar kan deze niet vinden .. kan iemand me hieraan helpen?

Ik wil nu zelf met een multimeter en osciloscoop aan de slag gaan.. ik weet dat dit moeilijk is, maar in een tv-reparatie-zaak kunnen ze dit ook... iemand een beetje goede tutorials voor me om er achter te komen hoe ik te werk moet gaan? Ik heb kennis van electro, maar op een print meten heb ik geen ervaring mee.

Just as Good

• iznogood
  • Niet online
Het is opgelost... bedankt.

Just as Good

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, als niemand het antwoord weet... Dan krijg je ook geen reacties. Maar als je je topic nu nog een beetje nuttig wil maken, geef dan ook even door wat nou de truuk was, mocht iemand anders dit probleem later nog 's hebben, dan is hij wel geholpen.

Ik krijg nu een beetje het idee dat je een oplossing voor je probleem had verwacht en niet hebt gekregen en nu "boos" ofzo bent omdat niemand je lijkt te willen helpen. Ik denk dat het gewoon zo is dat niemand het antwoord weet (heb ik ook regelmatig met dingen die ik vraag). Kan gewoon gebeuren.

Edit: Overigens, wat heb je betaald voor die TV en had je niet min of meer kunnen verwachten dat er wat mis mee was? Een winkel geeft je natuurlijk niet zomaar geen garantie (dat mag niet eens volgens mij).

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 22-09-2005 21:20 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• iznogood
  • Niet online
Heb er 300 euro voor betaald.. ik wist dat hij niet 100% ok was.. maar zag het meer als een uitdaging om het apparaat te repareren.. gekocht in een rook/waterschade winkel.. dus het apparaat is nieuw, maar er zat een beetje aanslag op 1 of 2 onderdelen en op het ijzerwerk aan de binnenkant.. met de schade viel het dus gelukkig mee.

Om het probleem op te lossen heb ik het volgende gedaan:
- Onderdelen doorgemeten + vervangen
- Printplaten schoongemaakt
- Solderingen die er verdacht uitzagen opnieuw gedaan
- Stekkers aan de binnenkant schoongeblazen met een speciale spuitbus

Wat nu precies het probleem heeft verholpen durf ik niet te zeggen omdat ik na deze acties het apparaat pas getest heb.

Just as Good

Pagina: 1