Toon posts:

dood mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft 'ervaring' met een mobo waarvan het flashen is mislukt?
Het gaat om een Abit KT7. Ga'm opsturen, maar ben benieuwd wat er nog te redden valt aan zo'n doodgeflashed mobootje...

|:(

Verwijderd

Cmos er uit halen en dan moet ie het weer doen,

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan. kortgesloten, batterij al van mobo af gehad....helpt nix

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op maandag 15 januari 2001 20:07 schreef hopeless het volgende:
Wie heeft 'ervaring' met een mobo waarvan het flashen is mislukt?
Het gaat om een Abit KT7. Ga'm opsturen, maar ben benieuwd wat er nog te redden valt aan zo'n doodgeflashed mobootje...

|:(
Als het 'goed' is, is alleen de inhoud van het flashgeheugen van je BIOS-chippie corrupt. Die hoeft dus alleen maar vervangen te worden. De rest van je MOBO moet nog net zo goed zijn als voor het flashen. Erg kleine ingreep. Je kunt beter kontakt opnemen met Abit voor zo'n chippie.. kun je hem zelf vervangen. (zit op een voetje)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

morgen weet ik het waarschijnlijk zeker.

Maar ik heb gehoord (vaag dus).

Cmos eruit dan iemand opzoeken met de zelfde moederbord, deze computer opstarten.

Cmos van opgestarte computer er uit, jouw brakke cmos erin,

flashen maar.

Brakke cmos eruit, cmos terugplaatsen.

brakke cmos doet het thuis weer.

Ken je niemand dan moet je toch maar contact opnemen met de mobo frabikant/leverancier

• Hyp Hyper
Op maandag 15 januari 2001 20:22 schreef poekiemoek het volgende:
morgen weet ik het waarschijnlijk zeker.

Maar ik heb gehoord (vaag dus).

Cmos eruit dan iemand opzoeken met de zelfde moederbord, deze computer opstarten.

Cmos van opgestarte computer er uit, jouw brakke cmos erin,

flashen maar.

Brakke cmos eruit, cmos terugplaatsen.

brakke cmos doet het thuis weer.

Ken je niemand dan moet je toch maar contact opnemen met de mobo frabikant/leverancier
Yep.. da's hotflashen. Je moet dan ten eerste iemand vinden met net zo'n moederbord en de wil het risico te nemen dat niets meer werkt. Het houdt nl. een zeker risico in. Voor niet zo heel veel geld en een beetje geduld krijg je een nieuwe bios-chip van Abit.

Verwijderd

Topicstarter
[..]
Als het 'goed' is, is alleen de inhoud van het flashgeheugen van je BIOS-chippie corrupt. Die hoeft dus alleen maar vervangen te worden. De rest van je MOBO moet nog net zo goed zijn als voor het flashen. Erg kleine ingreep. Je kunt beter kontakt opnemen met Abit voor zo'n chippie.. kun je hem zelf vervangen. (zit op een voetje)
R U sure?
Had op hun site gelezen dat Abit geen directe zaken doet met endusers, dat't via resellers gaat...

• Hyp Hyper
Op maandag 15 januari 2001 20:27 schreef hopeless het volgende:

[..]
R U sure?
Had op hun site gelezen dat Abit geen directe zaken doet met endusers, dat't via resellers gaat...
Ik weet zeker dat het al één persoon gelukt is. Misschien eens proberen te zoeken met de search. Anders gewoon eerst proberen. Niet geschoten...

• Hyp Hyper

Pagina: 1