[InDesign] Kan bepaalde frames niet selecteren

Pagina: 1
Acties:
  • 758 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:48
Ik ben echt een sukkel met Adobe Indesign, maar was toch het trouwboekje van mijn zusje daarin aan het maken. Dat ging goed tot ik iets verkeerd heb gedaan wat ik niet meer kan herstellen.

Blijkbaar heb ik een aantal rectangle frames ingevoegd die een stroke hebben meegekregen. In het rechterdeel (met de fototjes) wil ik dat ook, links wil ik gewoon wit met inhoudsopgave tekst. Op de een of andere manier kan ik rechts wel de frames selecteren maar links lukt me dat met geen mogelijkheid! Ik heb een zwart pijltje gezet bij de frames waarom het gaat, het zijn er 3 onder elkaar.

Weet iemand hoe ik die frames kan wissen? Ik heb een beetje haast, het boekje moet nog gedrukt worden :(

screenshot om te verduidelijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnwereld.com/files/prievee.jpg

voorbeeld van t boekje tot nu toe: http://www.mijnwereld.com/files/Prievee.pdf. Schaamteloos gejat van iets wat standaard in InDesign zit.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:01
Je moet de layers unlocken

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 14:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

... en daarvoor moet je even in je view dan het Layers paletje tevoorschijn toveren.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Dark Blue schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:08:
... en daarvoor moet je even in je view dan het Layers paletje tevoorschijn toveren.
F7 :P

maar het kan ook zo zijn dat je verschillende dingen hebt gegroepeerd (tss wat een woord),
dus dan eerst ungroupen: CTRL-SHIFT-G

• Moriaty
bedankt voor jullie reacties. Hij stond niet op lock want de vierkantjes rechts kan ik WEL selecteren (zie het vakje waarin 6 staat, die heb ik geselecteerd). Als ik de artwork-layer uitzet gaan de 3 rode vierkantjes aan de linkerkant wel weg. Erg raar!
Iemand nog meer tips?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

probeer es ctrl-shift-klik op zo'n venster.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 14:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

OzBoz schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:51:
probeer es ctrl-shift-klik op zo'n venster.
Denk je dat hij in de Master is ingebakken (te vinden bovenaan bij pagina's) en alleen gevuld kan worden door doorlopende tekst?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Moriaty
geweldig, dat was m. OzBoz, super bedankt! Wat heb ik nu gedaan?? En hie heb ik het zo gekregen?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Moriaty schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:59:
geweldig, dat was m. OzBoz, super bedankt! Wat heb ik nu gedaan?? En hie heb ik het zo gekregen?
Ik zie het nut ook niet zo, maar Indesign zet items op masterpages op slot standaard. Dat is vast wel ergens uit te zetten maar ben weinig met Indesign bezig. Dus als je kaders hebt gezet op je basispagina's en aan de hand van dat stramien nieuwe pagina's maakt dan staan ze op slot en kun je ze niet selecteren. Met die toetscombi zijn ze weer los. En ben je volgens mij ook de link kwijt met basisstramien.

Ik ben er nooit verder mee bezig geweest maar ik vind het wat onlogisch omdat het wel heel normaal is dat wanneer je bv tekstkaders etc aanmaakt op basisstramien je die wilt aanpassen. Het zal vast ergens een setting zijn maar nu ook geen zin om het uit te zoeken :) Die toetsencombi gebruik ik ook nog steeds :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1