Belichting bij product fotografie

Pagina: 1
Acties:

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07-2025

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Ik ben van plan om het een en ander te verkopen op internet (marktplaats, speurders, etc.). Dan is een goede foto erg belangrijk. Nu heb ik erg beperkte middelen voor productfotografie. Wat ik zelf al heb gelezen is dat je een wit vel papier (A4 of A3 ofozo)als ondergrond en achtergrond kan gebruiken. En als je van meerdere kanten belicht heb je minder last van schaduw. Maar wat ik me afvraag: wat is de beste maniervan belichten? Een spot of juist gewoon neutraal licht. Een normale gloeilamp zal niet echt zorgen voor goed licht, denk ik. Heeft iemand hier tips voor? En ook over de witbalans, want die kan ik handmatig instellen, maar ik snap niet precies wat dat inhoud.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Misschien moet je hier eens kijken: [rml][ Verzamel] Ministudio's[/rml]

Daar staat best veel info over thuisstudio'tjes :)

Met het handmatig instellen van de witbalans kan je aangeven wat wit hoort te zijn, dan zal je camera zich naar de kleurtemperatuur van het gebruikte licht aanpassen. Best handig dus als je in niet zo best verlichte ruimtes toch een mooie foto met de juiste kleuren wil maken :)

Permanent wintericon!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
ejss schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:33:
Maar wat ik me afvraag: wat is de beste maniervan belichten? Een spot of juist gewoon neutraal licht.
neutraal licht is het beste en dat is in nederland voldoende te vinden. de beste neutrale lichtbron is namelijk een grauwe saaie lucht, zonder enige tekening en die is vaak zat te vinden in nederland, vooral in de herst.