Ik heb onlangs een pentium 4 3ghz met 1gb geheugen geinstalleerd met Fedora core 3 en MySQL.
De server is nog niet in gebruik en de database is daarom ook nagenoeg leeg. Er is in iedergeval amper activiteit. Show processlist geeft ook geen records terug. Toch is de load van de server wanneer mysql draait zo'n 30 a 40%! Wanneer mysql niet draait is de load grotendeels gewoon 0%.
Als ik ps aux doe zie ik:
De mysqlversie was Ver 4.1.11 en ik heb geupgrade naar 4.1.1.12 maar dit heeft het probleem niet opgelost. Het is gewoon een default installatie dus ik heb verder geen enkele config file ofzo aangeraakt....
heeft iemand een idee?
De server is nog niet in gebruik en de database is daarom ook nagenoeg leeg. Er is in iedergeval amper activiteit. Show processlist geeft ook geen records terug. Toch is de load van de server wanneer mysql draait zo'n 30 a 40%! Wanneer mysql niet draait is de load grotendeels gewoon 0%.
Als ik ps aux doe zie ik:
code:
1
2
| USER PID %CPU %MEM VSZ RSS TTY STAT START TIME COMMAND mysql 30649 18.6 14.6 274912 149860 pts/1 Sl Sep04 751:53 /usr/libexec/mysqld --defaults-file=/etc/my.cnf --basedir=/usr --datadir=/var/lib/mysql --user=mysql --pid-file=/var/run/mysqld/mysqld.pid --skip-locking --socket=/var/lib/mysql/mysql.sock |
De mysqlversie was Ver 4.1.11 en ik heb geupgrade naar 4.1.1.12 maar dit heeft het probleem niet opgelost. Het is gewoon een default installatie dus ik heb verder geen enkele config file ofzo aangeraakt....
heeft iemand een idee?