Toon posts:

vreemd probleem met draadloze router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een asus wl500g router , mijn probleem is dat ik in de woonkamer er goed mee kan werken , de snelheid en bereik zijn maximaal. Zodra ik met de laptop in een kamer op de 1e verdieping ga zitten blijft de signaalsterkte uitstekend (maximale uitslag) , maar de snelheid zakt langzaam in tot 1 mb en even later raakt hij zelfs zijn ip-adres kwijt. Ook buiten in de tuin heb ik dit probleem, maar ook hier blijft de signaalsterkte perfect. I
k heb gewoon houten plafonds en als ik in de tuin zit is de afstand tot aan de router ongeveer 15m. Ik heb een beveiligde verbinding en WPA-PSK en TKIP ingesteld. Ook heb ik al radio power veranderd en de router op een andere plaats gezet. Herkent iemand dit probleem.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Als je de radiopower veranderd dan gaat de snelheid omlaag.

Je heb méér bereik maar een lagere verbinding. Misschien antenne eens anders plaatsen tov de kaart die het moet ontvangen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Topicstarter
LED-Maniak schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:21:
Als je de radiopower veranderd dan gaat de snelheid omlaag.

Je heb méér bereik maar een lagere verbinding. Misschien antenne eens anders plaatsen tov de kaart die het moet ontvangen.
maar het bereik is altijd perfect, ook als de radio power op default staat