Toon posts:

Briefpapier vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
via google kwam ik op de site : www.printcarrier.com

Zij drukken (printen) met CMYK kleuren en niet in PMS. Is dit vertrouwd?
Wanneer ik het digitale bestand aanlever in illustrator .eps dan zou je toch zeggen dat het goed moet komen? Ik heb op de site nergens kunnen lezen dat ze je een proefdruk sturen, vandaar dat ik nogal twijfel.
Aan de andere kant denk ik; het bedrijf printcarrier is internationaal operatief..dus dat zegt eigenlijk ook wel weer wat.

iemand misschien ook ervaring met dit bedrijf gehad?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

elke printer print in CMYK kleuren... wat is PMS voor iets eigenlijk? ik ken naast CMYK alleen nog RGB...

Cyaan
Magenta
Yellow
Key (zwart)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Drukken en printen zijn verschillende dingen. Waarbij je wel kan zeggen dat printen een stuk minder mooi is. Ik ben niet naar de site geweest maar als het een goedkope drukker is dan is het wel logisch dat er alleen CMYK gedrukt wordt. Anders is het namelijk niet meer rendabel. Pers schoonmaken, PMS in de pers, drukken, pers schoonmaken.. dat kost tijd en geld. In principe kan drukwerk in CMYK prima al gaat mijn voorkeur voor briefpapiier toch eerder uit naar PMS omdat je dan geen raster hoeft te hebben. Je moet alleen wel zeker weten dat de kleuren die je wilt gebruiken wel in CMYK gedrukt kunnen worden.

Voor mijn voorganger: PMS = Pantone Matching System. Kleuren die gemengd worden naar bepaalde verhouding van Pantone inkten.

[ Voor 10% gewijzigd door OzBoz op 06-09-2005 20:06 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

FireWurX schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:00:
elke printer print in CMYK kleuren... wat is PMS voor iets eigenlijk? ik ken naast CMYK alleen nog RGB...

Cyaan
Magenta
Yellow
Key (zwart)
CMYK is inderdaad wat jij beschrijft, PMS staat voor Pantone Matching System Matching dus, thnx Oscar . Maar het zijn zeg maar de 'RAL' kleuren van de drukinkt, zoals je vaste kleuren in verf hebt. Er zijn dan ook Pantone-waaiers. van Pantone naar CMYK is wel te doen, maar het fijne weet ik daar ook niet van. Hou het het liefste bij het kleursysteem waarin jij het ooit begonnen bent.

RGB heeft deze TS zeer weinig aan, want Rood, Groen en Blauw staan voor de beeldpuntjes in je scherm, en geven de samenstelling van licht weer dat jij op je monitor ziet. Aangezien de afstelling van je monitor heel persoonlijk is, is dit zelden goed te matchen met wat jij in wit licht op gedrukt papier aan kleur ziet.

Tja, TS, ik zou het bedrijf gewoon eens bellen, en als dat geen lekker rustig gesprek wordt (ik ken die bedrijven, drukke herrie op de achtergrond, verhitte mensen die van hot naar her naar telefoon rennen, kun je ze even een mailtje sturen of gewoon persoonlijk langsgaan. Dat laatste is, als het te halen is, misschien ook wel het beste; dan kunnen jullie samen het drukwerk even door kijken, misschien vergelijken met eerder gedrukt briefpapier, waaiertje erbij, klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 06-09-2005 20:10 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:58

alienfruit

the alien you never expected

Als je een kleine topic take-over mag doen, hoe zit het precies met verlopen en PMS kleuren? Een drukker hier vertelde dat niet goed kon met PMS kleuren, dat je dan beter voor een CMYK kan kiezen of digital printing (wat ik zelf eigenlijk alleen zien voor gepersonaliseerd drukwerk).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al even met printcarrier gebelt, was een rustig gesprek. Ze sturen me zsm. een 'afdrukvoorbeeld' pakketje op. Helaas niet met mijn eigen drukwerk, dus geen proefexemplaar.

Ik denk dat ik de 'gok' maar neem, want het ziet er allemaal vrij prof. uit. Maar zo te merken hebben mensen hier op GOT nog nooit van het bedrijf gehoord.
Zij er misschien wel mensen die briefpapier in CMYK kleuren(illustrator .eps) hebben laten drukken bij een andere drukkerij? En wat hoe is het resultaat geworden van dit briefpapier?
Pagina: 1