Toon posts:

[Tagan Easycon] 12v Rails ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweak0rs ;)

Ik heb zojuist een Tagan 480 watt voeding uit de EasyCon serie aangeschaft, nu zit hier uiteraard een mooie handleiding bij, ik kom overal uit behalve de keuze tussen " Combined " en " Split" omtrent de 12V rails.

Kan iemand mij misschien uitleggen waar dit voor dient en op welke stand ik de voeding moet zetten?

Het gaat om onderstaande voeding:
Afbeeldingslocatie: http://tagan.com/gfx/easycon_series/easycon.jpg

ICM:

Asus A8N SLI

Alvast bedankt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.tagan.com/page...tg480_u22_english_web.pdf

ze heben het over een gescheiden 12 volt voor best performance ...... sja . volgens mij maakt het niet veel uit. mocht het nodig zijn kun je de 12 volt koppelen (als je meer vermogen nodig hebt) denk ik zo

• selectable switchable 12V rails for univeral support of all ATX standards

Iperf

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 06:34
Ik heb er zelf ook zo 1; als je de handleiding goed leest, lees je dat hij automatisch op combine springt als dat nodig is. Het blauwe lampje op je voeding gaat dan branden.

Verwijderd

Die combine is een handig tooltje voor als je een systeem hebt, dat zoveel stroom trekt van 1 van de rails, dat deze niet meer kan volgen. Als de andere dan nog wat reserve heeft kan deze bijspringen om het totaal te voeden.
theovds schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:12:
Ik heb er zelf ook zo 1; als je de handleiding goed leest, lees je dat hij automatisch op combine springt als dat nodig is. Het blauwe lampje op je voeding gaat dan branden.
heb je dat dan al meegemaakt? hoe krijg je in godsnaam 20A op 1 rail volgetrokken dat de andere moet bijspringen???

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 20:28 ]

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
die split rails design is meestal voor dual processor borden, daar kom je wel eens in de buurt van de 20A op één rails...

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:19

sapphire

Die-hard pruts0r

het was toch gewoon zo dat je altijd combined moet gebruiken en als je 2 6800GT/Ultra's of 7800GT/GTX en in SLI drait dat je dan Split doet zodat je 2 Graka's niet alles van de 12v lijn trekken en de rest van je sys niks heeft (bij wijze van)

Gabriël AM5

Verwijderd

sapphire schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:31:
het was toch gewoon zo dat je altijd combined moet gebruiken en als je 2 6800GT/Ultra's of 7800GT/GTX en in SLI drait dat je dan Split doet zodat je 2 Graka's niet alles van de 12v lijn trekken en de rest van je sys niks heeft (bij wijze van)
De grafische kaarten staan op de 2de rail. Dus je moet altijd gesplitst houden totdat 1 van de 2 volgetrokken is. meestal is dat de eerste rail door 2 cpu's

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 06:34
Ik denk dat het het beste is, om hem op split te laten staan. Als het nodig is schakeld die vanzelf wel over.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:27:
[...]

heb je dat dan al meegemaakt? hoe krijg je in godsnaam 20A op 1 rail volgetrokken dat de andere moet bijspringen???
2x een 7800GTX op piekvermogen trekt volgens mij ong. 20,8A, dus het kán wel... :X

De "Combine" modus is denk ik voor compatibiliteit met de oudere ATX (1.3 of ouder) standaards. De nieuwe (2.0+) hebben allemaal split 12V rails, omdat de vraag naar 12V vermogen bleef stegen. Ik weet de beweegredenen niet, maar ik vermoed dat men het niet verantwoord vond om 12V @ 40A (480W) op één rail te zetten.

De huidige ATX standaard stelt een maximum van 20A voor een 12V rail. De Combine modus kan dan ook handig zijn wanneer er kaarten op de markt komen die nóg meer stroom zuipen dan de 7800GTX, of wanneer je die overklokt, omdat een enkele rail dat niet meer trekt. De kans dat je processor 20A snoept (daar is die andere rail voor) is tamelijk klein, met 15A heb je zelfs 99% van de overklokte processors gehad. Die 5A kan dan aangewend worden voor andere apparaten.

Overigens heeft Enermax een voeding met vier 12V rails, om het probleem van twee van die monstervideokaarten te overkomen. Elke kaart kan dan gewoon op een aparte rail.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schitterende voeding, kheb hem gisteravond geinstalleerd, en hij werkt als een trein :) hopen dat deze niet weer stuk gaat :P

Ground kabel netjes aan een schroefje op de backplate gemonteerd en de 12v rail staat geloof ik op Combined.

Kortom, heerlijke voeding!

Echter het enige wat tegenviel was het feit dat hij niet lekker in m'n Stacker past, deze voeding heeft namelijk een 120mm Fan aan de onderkant en de fangrill die hierop zit zorgt er dus voor dat de schroefgaten van de voeding niet meer juist passen :(

Maarjaaa Tweaken dan maar weer :9
Pagina: 1