computer start niet op

Pagina: 1
Acties:

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:54
ik heb een probleem;
ik was gister mijn bios aan het resetten, door de batterij op het moederbord eruit te halen en daarna er weer in te doen, hierna kreeg ik geen beeld meer. mijn videokaart was erg warm, maar ik weet niet of het daaraan lag, aan mijn monitor lag het tenminste niet(of jammer genoeg). nu ben ik aan het twijfelen of het aan mijn videokaart, moederbord of processor ligt. als ik mijn pc opstart kan ik op een andere pc in het netwerk NIET in mijn eigen computer kijken noch in het netwerk zien.

kan iemand mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt,
Maarten de Bruin

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
Heb je alles al na gekeken, kabels en kaarten?
Alles wat aangedrukt of alles even los halen en er weer in gezet?

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:40

Oceria

I've been in between....

Kijk hier even of er misschien een oplossing voor jouw probleem is. Succes!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• crimby
ja ik heb alles aan gedrukt en monitor gecontrolleerd inclusief kabels doormiddel van een andere pc

• crimby
Oceria schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:34:
Kijk hier even of er misschien een oplossing voor jouw probleem is. Succes!
ja ik kan het niet controlleren omdat ik geen beeld krijg, dus kan ik ook niet in de bios komen. en de temperatuur kan het volgens mij niet liggen want ik kon alles gewoon(voorzichtig) voelen zonder dat ik dacht "zoooo dat is warm" alleen mijn vga kaart was warm maarja ik kan ook niet via een andere pc kijken in mijn pc via netwerk dus eigenlijk kan het niet aan de kaart liggen.

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lees eerst even het topic door wat Oceria je gaf. Mogelijk heb je per ongeluk iets anders aangeraakt terwijl je statisch geladen was. Als je bijvoorbeeld je videokaart aanraakt als je statisch geladen bent heb je kans dat je videokaart er geen zin meer in heeft (ik weet er alles van :P).

Hoe lang heb je trouwens de batterij er uit gehad?

• crimby
ik heb de batterij ongeveer 10 seconde uitgehaald, maar die topic heb ik gelezen en over mijn videokaart, dat kan eigenlijk niet want ik kan ook niet via het netwerk in mijn pc komen als ik hem opstart.
ook heb ik de batterij vervangen door een nieuwe maar dit gaf ook helaas geen resultaat.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
*zucht*
Start dat ding nou op of niet? Dat kun je beoordelen aan harde schijfactiviteit/piepjes.

• crimby
ehm ik heb het gevoel dat ik geen extra piepjes of geluidjes hoor of deze juist mis. maarja hij komt dus niet in het windows scherm want anders zou ik dit in het netwerk kunnen zien. mijn mobo krijgt wel stroom want de cpu cooler draait goed.

• stefan001
Nee, maar vindt er activiteit van de harde schijf plaats? Daaraan kun je beoordelen of het ding doorstart of niet en eventueel hangt tijdens opstart.

Piept hij normaal gesproken wel als hij door het bios komt? Doet hij dit nog steeds? Na een even grote tijd als eerst?

[ Voor 48% gewijzigd door stefan001 op 06-09-2005 20:00 ]

• crimby
ik heb het even geprobeerd. ik voel dat mijn hdd normale warmte afgeeft en als ik mijn hand er op leg voel ik mijn hdd draaien(of hoe je dat noemt)

• stefan001
Het gaat om schijfactiviteit. Ik neem aan dat je weet wat ik daarmee bedoel :X .
Heb je ook antwoord op mijn andere vragen?

• crimby
volgens mij piepte mijn hdd nooit, maarja dat kan ik nou nie controleren. hoe moet je die activiteit dan kunnen zien of horen? geen piep, draait wel en wordt ook warm

• stefan001
De harde schijf moet ook niet piepen, maar ratelen. Met piepen bedoel ik moederbordpiepjes (computerbliep).
edit:
subtiele hint: check ook ff mijn ondertitel :+

[ Voor 23% gewijzigd door stefan001 op 06-09-2005 20:09 ]

• crimby
ik heb nooit piepjes gehoort volgens mij maar ehm nee inderdaad hij ratelt niet maar of ie dat daarvoor wel deed. wat is er dan als ie wel ratelt of als ie niet ratelt?

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 21:13
Je hebt de bios-batterij toch wel goed ingedaan he? Dus + zoals + zat, die dingen juinen ze er niet voor niks zo in...

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• stefan001
Als ie ratelt, start hij op (of hij probeert het iig). Zoniet, komt het mobo kennelijk dus niet door het bios. Dan kan je deze het beste eerst even doornemen.

• crimby
Yofresh_750 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:11:
Je hebt de bios-batterij toch wel goed ingedaan he? Dus + zoals + zat, die dingen juinen ze er niet voor niks zo in...
ja dat heb ik zeker gedaan, ook al 5 keer gecontroleerd, want zometeen doe ik heel veel moeite voor niks haha

ok ik ga zometeen even alles proberen van die topic

[ Voor 8% gewijzigd door crimby op 06-09-2005 20:15 ]

Verwijderd

Heb je geen computer speaker in je pc zitten? Normaal gesproken hoor je als je de pc opstart 1 piepje (ik heb op dit moment daar zelf problemen meej dus van piepje weet ik inmiddels alles O-) ) als je wel een speaker hebt en je hebt die niet aangesloten zet die dan aan... luister dan naar de combinatie van de piepjes die je hoort. Die geven namelijk aan wat het probleem is. Hier kun je voor een aantal bios soorten vinden wat welke combinatie van piepjes betekend.
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml Ik heb zelf een combinatie van 4 (korte?) piepjes dit duid erop dat mijn bios niet ok is. Mocht jij dit ook hebben dan zou je moeten proberen je bios te flashen.

En voor het geluid van een ratelende hardeschijf ga eens luisteren als je een pc aanzet... |:(

EDIT:

Er zijn ook moederborden waar je door middel van een combinatie van lampjes moet kunnen zien wat het probleem is. Maar er zijn vast mensen die je daarmee verder kunnen helpen (als je even verteld wat voor MoBo en Bios jij hebt...
Sowiezo is het makkelijk als je ons even de spec's van je pc verteld zodat wij kunnen meedenken en zoeken naar wat het probleem is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 23:09 ]

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nog even een vraag van mijn kant.. Als je je PC aan zet, blijft het hardeschijf lampje op je kast dan continu branden en gaat na 5 minuten nog niet uit? In dit geval is er hoogstwaarschijnlijk iets mis met je videokaart weet ik uit eigen ervaring.

'k zou ook graag weten wat voor mobo je hebt en of er een of ander LED display opzit (dat heb ik, erg handig wel) die een code van 2 tekens weergeeft.

Verwijderd

Computer start niet op.
Een geluk bij een ongeluk dat je nog wel kan internetten.

• crimby
ik heb een asrock k7s8xe(ja weet ik niet zo'n goed ding, maar kom aub niet met ja schaf eerst maar een goed ding aan) en ik heb geen lampjes of piepjes. voor de rest ik kan internetten omdat ik op de pc van mn moeder zit. maar ik heb vanalles al geprobeerd gisteravond en nu net. ook heb ik geprobeerd de bios te resetten met de cmos clear jumper. ook dit werkte niet. ik heb ook een nieuwe hdd erin gezet en ook dit zonder succes.
ik zal even zeggen wat mijn monitor precies weergeeft:

no signal input
or
cable disconnection

nou ik heb mijn vga, kabels en hdd al getest. dus ik ben nu echt helemaal ten einde raad.

• Eisenhower
  • Laatst online: 24-05 18:31
dus ook geprobeerd een pci videokaartje derin te steken?

• crimby
nee dat heb ik niet geprobeerd, maar kan je die nog krijgen dan? maar wel 2x agp geprobeerd en mijn hdd komt volgens mij NIET door het bios

• Eisenhower
  • Laatst online: 24-05 18:31
diezijn nog in overvloed te koop.. probeer der ff 1 van een maat te lenen fsow..

• crimby
die hebben allemaal of AGP of PCI-e dus dat zal niet gaan jammer genoeg
Pagina: 1