[Systeem]Voor een 1e jaars student aan Sint Lucas

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:51

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
Mijn zusje zit dus op sint lucas te Boxtel, maar daarvoor heeft ze een pc nodig, het rare is, ze zeiden op school alleen een goede grafisch kaart, maar ze doet geen grafisch werk, alleen foto bewerking, e.d

Nu had ik in gedachten:

Eventueel een 2e hands Athlon 64 systeempje.
512 mb
En een willekeurige 3d kaart, ik weet dat de 2d kwaliteit van de meeste kaarten wel in orde is.
Iemand enig idee wat zo iemand voor een systeem nodig heeft?fotobewerking, tik werk en de gewone normale dingen zoals surfen en af en toe een mp3tje mee pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het studentensysteem uit de BBG wat om naar te kijken?
http://www.tweakers.net/reviews/590/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Fotobewerking is toch grafisch werk of vergis ik mijn nu.

Mischien is het handig als je weet wat voor software ze zal gaan draaien dan kan je aan de hand daarvan een systeem samen stellen. Mischien dat ze nu alleen nog fotobewerking doet maar als daar in de toekomst ook bijvoorbeeld mischien 3d design bij komt is het denk ik wel nuttig om te kijken naar de render prestaties van het systeem in de gebruikte programma's.

En nog nuttiger over wat voor budget beschik je ?

[ Voor 18% gewijzigd door Schapie op 06-09-2005 19:41 ]

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:51

Aight!

'A toy robot...'

Topicstarter
Tja software, dat zou ik eens moeten navragen, als het Photoshop, e.d is dan is een Pentium 4 natuurlijk zeer fijn, of een Venice of San Diego.

Ow mijn budget, tja ik kan ongeveer 300 a 400 uitgeven, waarbij ik alleen een kast, hdd, cpu, mobo, geheugen nodig heb, monitor, tobo, muis, voeding heb ik hier nog liggen.

[ Voor 39% gewijzigd door Aight! op 06-09-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor fotobewerking heb je ook weer geen 1337 systeem nodig. Neem gewoon de eerste de beste budget-pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op fotobewerking vraagt veel geheugen. Je kan natuurlijk het eerste beste komen maar als ze van plan is om die opleiding te blijven volgen raad ik je toch een beter systeem aan. Zeker 1 GB wergeheugen. CPU maakt niet uit als het maar niet ouders is dan een jaar. En een grafische kaart maakt ook niet zo oud zolang het maar niet vast op je moederbord zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Sorry maar dit topic voldoet niet aan de eisen zie Beleid t.a.v. 'Wat moet ik nemen?' lijstjes, lezen!, je moet wat beter onderbouwen wil je topic levensvatbaar zijn, dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.