Toon posts:

CD ROM drive in een oude IBM ValuePoint

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via speurders een oude IBM overgekocht (ben verder een totale noob in oude pc's) en ik heb hem wat onderzocht (typ nu op het oude IBM model toetsenbord dat ook voor Das Keyboard word gebruikt :P) maar nu is er een cover op het front panel wat ik eraf kan halen, waar een HD achterzit.

Maar als ik geen HD gebruik, kan ik er dan een cd in stoppen ? Gebruikten ze die toen al ?

Hier wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/8940/010100923qn.th.jpg

oh net gemeten en achter gekomen dat =

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/3709/010100951em.th.jpg

8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 19:32 ]

Verwijderd

is dit het 486 model? (heb nog veel met die dingen gewerkt, maar al weer tijden geleden)
dacht dat deze gewoon ide was, en dat er gewoon een cd rom speler in kon.

Verwijderd

Topicstarter
Jep het 486 model,
100DX4/Sp staat er op het frontpanel als het iets uitmaakt :p

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:15

NBK

Weercam-Avatar

Oude 486 ondersteunden vaak alleen IDE geen ATAPI. Daarom zat je cd rom vaak met een IDE kabel aan de geluidskaart.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

NBK schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:28:
Oude 486 ondersteunden vaak alleen IDE geen ATAPI. Daarom zat je cd rom vaak met een IDE kabel aan de geluidskaart.
volgens mij heeft een oude 486 ook ide aansluitingen...
ik heb zelfs in m'n 386 een ide speler draaiend gehad..

zoek een speler met een 100% vlak front... als ik me niet vergis schuif je de cdrom tegen het front aan..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar die cover is niet 5,25 inch, moet ik hem dan ergens anders instoppen ? Want ik zie nergens iets anders.
Maar als de aansluitingen er zijn kan ik wel gewoon even niet in een bay stoppen en tijdelijk iets installeren of iets dergelijks.

Verwijderd

als er gewoon ide aansluitingen zijn moet een ide speler gewoon werken, of i nou in de kast past of niet :) pas een cd-rom drive er niet in als je hem van de andere kant er in schuift?
Pagina: 1