Toon posts:

Battlefield: Vietnam freezes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ondanks het feit dat ik eigenlijk wat laat ben met dit spel en BF2 alweer in de winkel ligt ben ik toch sinds kort een eigenaar van BFVietnam. Nu heb ik alles vol installed en wil de boel opstarten maar als ik single player start en een map opstart freezed de handel wanneer de map ongeveer 3/4 geladen is. Ik heb al meerdere maps geprobeerd, niks werkt.
Iemand een clue?

Thanks!

Verwijderd

Voorzie ons van je systeem specs, je windowsversie, wat je allmaal geprobeert hebt (driverupdate, etc), etc. Dat is het wat makkelijker uit te zoeken waar het probleem kan liggen ;)

Eventueel een tip: Lees de sticky's bovenaan het subforum even door voor je post, dan kunnen we je na je eerste post al voorzien van nuttiger informatie betrekkende je probleem dan mijn post bevat :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, ben ondertussen allerlei andere dingen aan het doen dus had er even niet aan gedacht om wat uitgebreider te zijn in mijn info.

Mijn specs zijn:

Intel Pentium 4 2.8Ghz HyperThreading
Radeon 9600
SB Audigy (nr. ?)
WinXP SP2 (auto-update aan)

Drivers nog niet updated aangezien ik van mening was dat de gedeeltelijke start-up al aangaf dat deze wel okay waren?!

Nog iets aan info dat ik vergeten ben?

edit: ja, moederbord. Is het essentieel en god, hoe checkte je dat ook alweer?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 19:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:05:
Excuses, ben ondertussen allerlei andere dingen aan het doen dus had er even niet aan gedacht om wat uitgebreider te zijn in mijn info.

Mijn specs zijn:

Intel Pentium 4 2.8Ghz HyperThreading
Radeon 9600
SB Audigy (nr. ?)
WinXP SP2 (auto-update aan)

Drivers nog niet updated aangezien ik van mening was dat de gedeeltelijke start-up al aangaf dat deze wel okay waren?!

Nog iets aan info dat ik vergeten ben?

edit: ja, moederbord. Is het essentieel en god, hoe checkte je dat ook alweer?
Je handleiding? :)

Ik zou beginnen met je drivers updaten omdat dat een van de meest voorkomende oorzaken is van vastlopende software, werkt dat niet dan kun je even testen of het aanpassen van je ingame settings iets uitmaakt (b.v. alles op low, of alles op high).

Battlefield Vietnam zelf heeft ondertussen ook al wat updates te downloaden gekregen volgens mij (ik speel het zelf niet) probeer deze ook even te downloaden en te installeren, vaak zitten hier voor bepaalde systemen essentiele bugfixes in :o

Verwijderd

Topicstarter
Well, heb de drivers gedowned (voor zover er voor de Radeon-serie uberhaupt drivers te downen zijn van de website van Ati (nul noppes nada)) maar werkt voor geen meter. Heb de instellingen voor de vid op 800x640 gezet, werkt niet... Blijft hetzelfde probleem zich voordoen.
Heeft er iemand nog verdere suggesties of komt dit bekend voor?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam deze reply van rocket-koen op een vergelijkbaar probleem nog tegen, maar net als de TS van dat topic kan ook ik hier geen touw aan vastknopen:
wel, zit een refreshrate bug in BF, als je een refreshrate fix hebt geinstalleerd moet je eerst een config bestandje veranderen, anders crashed alles....

videodefault.con in mods/bfvietnam/settings
zet allow.allrefresharates op 1
En vervolgens het volgende geprobeerd:
Patch 1.2 van EA gedowned en installed, alles op low gezet en hij kwam zowaar verder!!! Voor degenen die het oplaadscherm kennen: eerst kwam hij tot de 's' van 'escape', nu komt ie tot de spatie tussen 'to' en 'cancel' (als ik het me goed herinner)...

Ondertussen ben ik weer twee plukken haar kwijt! Iemand nog een idee?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een en ander getest maar zowel BF 1942, R2R als SWWW2 werken zonder problemen. Ligt dus echt aan Vietnam. Wat is ze problem?

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 00:51

Turfschipper

Hup NAC

allowrefreshrate van 0 in 1 veranderen in mapje videodefault.com

game.soundbuffersize 400 toevoegen in mapje default.com

alle patches erop zetten.

cd in meerdere stations proberen.

pb updaten

spyware weghalen

overbodige achtergrond programma's uitzetten.

settings lager

opnieuw installeren

als je HD hebt, eentje uitpluggen

hardware versnelling mee spelen

andere muis

controls opnieuw instellen

AA uit/aan

alleen originele muziek erin

Etc , etc etc.

Ik ben na Battlefield 42 en Vietnam een master in het tweaken van Battlefield. Maar heb hier wekenlang scheldend achter de pc gezeten, gemaild met EA, met Even balance, alle forums gezien, nieuwe kaart gehaald, alles nieuw gehaald, en uiteindelijk na veel bloed zweet en tranen erachter gekomen dat mijn freezes wegwaren na het crashen van 1 van mijn harde schijven.

Sinsdien 1 schijf gehad en nooit meer freezes.

Door al dit gezeik, dik 2 jaar lang had ik mij voorgenomen om nooit meer een spel van EA te kopen. Nu ik weer verschillende forums lees, kan ik alleen maar blij zijn met die beslissing. Want wat een gezeik weer (in Battlefield 2 dus), precies dezelfde problemen.

Maar goed, geef die 1 harde schij ingreep een kans, en anders probeer de rest ff, mocht het niet lukken lees ik het hier wel.

Verwijderd

Je swapfile vergroten :)
Jouw probleem had ik vroeger ook met bfv en dat loste het op.
Pagina: 1