Toon posts:

beeld zwart-wit op tv en aankoop plextor convertx TV ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallokes groep,

1)
Als ik wil via mijn 9800pro128/256 (pc:AMD2400 met 768Mb memory).een film wil bekijken op mijn TV krijg ik alleen maar zwart /wit beeld door (verbinding van graka naar tv via cinch).
Het is altijd eerst prutsen voor er beeld op te krijgen en als het er dan eindelijk opstaat is het zwart/wit nu niets op tegen als dat film is van Fernandel maar zou toch graag iets in kleur zien erop wat is de oorzaak en wat is er aan te doen laatste driver van ati staat erop
2)
Ben van plan mij een plextor convertX tv aan te schaffen afgezien van de vrij hoge prijs natuurlijk zijn de mogelijkheden wel vrij kompleet.Maar heb het zo niet met die snufkes daar ik van iemand te leen zo een capture blokske gekregen heb van digitus (usb2)om te proberen ik weet die plextor is wel iets helemaal anders maar ook nu met dat capture blokje van digitus heb ik OOK alleen zwart/wit beeld als ik het beeld van men VHS capture krijg ik er niets door als ik beeld van camcorder capture is het zw/w. Heb pinnacle9plus geprobeerd en ulead video7 maar het blijft zwart wit dat beeld en met in het achterhoofd dat als ik film via graka afspeel op TV ook enkel zwart /wit beeld krijg begin ik te twijfelen om de plextor aan te kopen daar +- 180 eur is nu ook niet gratis hee.
Wat zijn de ervaringen met dergelijke usb2(plextor en pinnacle en andere) snufjes en aan wat kan het liggen dat het gecapturde beeld zw/w is steeds.
Moet voor men eigen een heel deel VHS banden overzetten en in de familie zullen er nog wel amateurs zijn om het te gebruiken dus niet echt éénmalig het gebruik.
En als bijkomende kan de dochter het gebruiken om Tv te kijken op haar kamer zodoende moet ik geen TV meer kopen.En kan ik als er een keer iets op te nemen valt dit ook doen "digitaal".
De winkels in de buurt (omgeving mechelen) zijn niet geneigt om het toestel terug te nemen als het eventueel niet zou werken op mijn pc en 180 eur zomaar langs de kant laten liggen zie ik niet zitten.
Is een soort toestel dat op niet veel plaatsen op stock is dus begrijp dat wel ergens maar 180 eur uitgeven voor iets dat niet blijkt te werken dan kan ik banden beter ergens binnendoen en 5a10 eur per band betalen om ze van vhs naar dvd om te laten zetten infeite maar wil dat nu wel zelf eens proberen en zien welke mogelijkheden het allemaal heeft.

Vriendelijke groeten en dan bij voorbaat

Cavalleke