Ik ga binnekort waarschijnlijk een ibook kopen. Ik heb hem hoofdzakelijk nodig voor school. Maar ik wil er ook world of warcraft op gaan spelen. Nou vraag ik mij af of een ibook uberhaupt wel krachtig genoeg is om Wow goed te laten lopen. En of je dan misschien toch beter een powerbook kunt kopen.
ongeveer 500 euro meer uitgeven voor een spelletje?
Tuurlijk is de PB wel iets krachtiger, maar als het je voornamelijk om 1 spelletje gaat zou ik het persoonlijk een beetje zonde van je geld vinden
Tuurlijk is de PB wel iets krachtiger, maar als het je voornamelijk om 1 spelletje gaat zou ik het persoonlijk een beetje zonde van je geld vinden
Je hebt het wel over WoW, een spel die je gewoon uren per dag speeltFiZz schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:55:
ongeveer 500 euro meer uitgeven voor een spelletje?
Maar kun je niet even googlen naar mensen die WoW op een ibook hebben draaien? Je zult vast niet de enige zijn.
Als je beetje googled op "world of warcraft ibook" is de eerste hit die je krijgt zelfs een tweak guide voor WoW op een ibook 
http://www.itweaks.com/article.php/20050109110003914I think I have my iBook to the point where I'm getting the best World of Warcraft performance possible, with the current WoW release. I thought I'd share this information. Read on for the details.
Ik ken het spel niet maar even zoeken levert op de world of warcraft pagina de volgende systeemeisen op:
^Of je moet gaan tweaken blijkbaar
Het ziet ernaar uit dat je echt een PowerBook nodig gaat hebben.Mac® System OS X 10.3.5 OS:
* 933 MHz or higher G4 or G5 processor
* 512 MB RAM or higher; DDR RAM recommended
* ATI or NVIDIA video hardware with 32 MB VRAM or more
* 4 GB or more of available hard drive space
* MacOS X 10.3.5 or newer
* 56k or higher modem with an Internet connection
[ Voor 4% gewijzigd door breinonline op 06-09-2005 19:14 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Ik draait het spel af en toe op mijn iBook (maar ik geloof dat mijn abo ondertussen vervallen is
).
Ibook moet net genoeg zijn als ik de specs zo zie....breinonline schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:13:
Ik ken het spel niet maar even zoeken levert op de world of warcraft pagina de volgende systeemeisen op:
[...]
Het ziet ernaar uit dat je echt een PowerBook nodig gaat hebben.
Verwijderd
Ik zou geen I-Book nemen als je dat spel vaak gaat spelen.
Dan zou het een teleurstelling worden.
Dan zou het een teleurstelling worden.
Het draait hier redelijk soepel op mijn Mac Mini (qua hardware redelijk gelijk aan de iBook). Zelfde HD, zelfde video"kaart". Alleen is de CPU wat vlotter.PJJ schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:40:
speelt best ok hierzo (laatste model)
Het maakt eigenlijk weinig uit als je het spel nou op high res zet of op een lager standje. Zolang je de world distance (afstand van je karakter) maar op laag zet.
Maar ok, het speelt niet zo goed als op mijn PC.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Kheb evenveel ram in m'n pc als in m'n iBook (dus 512 MB Ram), specs zijn voorderest wel beter zoals 2,53 GHz, Nvidia 6800 LE, en merk niet heel veel verschil dat het nou slomer is of niet..
Hij speelt best hier op een Mac Mini als ik mn broertje mag geloven.
Dus op een iBook ook dacht ik zo
Dus op een iBook ook dacht ik zo
[ Voor 20% gewijzigd door daniëlpunt op 06-09-2005 22:24 . Reden: toevoeging ]
bedankt voor de reacties, ps ik had al wel het een en ander ge googled maar het was nog al tegenstrijdig. De ene zij dat het goed liep, en weer een ander zij dat het niet te doen was
. Dus ik dacht misschien kon ik hier wat eerstehands ervaringen krijgen:P.
Ik heb een 12" ibook 1.33ghz 1gig radeon 9550 Volgens mij heeft de powerbook 12"niet zo'n goede videokaart, dus het zou zonde zijn om daar voor te gaan.
Het spel draait overigens wel (als speel ik het zo goed als nooit meer), maar de performance haalt het bij lange na niet bij een goede windows desktop.
(heb zelf een athlon 64 3200, 1gig, geforce 6800)
Dus ik zou toch echt voor een windows laptop gaan met een van de nieuwere videokaarten als ik jou was.
Het spel draait overigens wel (als speel ik het zo goed als nooit meer), maar de performance haalt het bij lange na niet bij een goede windows desktop.
(heb zelf een athlon 64 3200, 1gig, geforce 6800)
Dus ik zou toch echt voor een windows laptop gaan met een van de nieuwere videokaarten als ik jou was.
Volgens mij zijn ze ongeveer even snel
http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/tul9550/
Maar, het zal niet zoveel uitmaken, beide kaarten zitten onderaan in het segment. Zoals ik al zei is het wel te spelen op mijn ibook, maar verwacht niet de grafische (nou ja zo super ziet wow er trouwens niet uit
) pracht die je op een goede desktop ziet.
Je vermelde trouwens niet wat voor formaat je wilde, want de 15" powerbook is in het bezit van een radeon 9700, knal daar nog een extra gig geheugen bij en het draait al een stuk beter denk ik.
http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/tul9550/
Maar, het zal niet zoveel uitmaken, beide kaarten zitten onderaan in het segment. Zoals ik al zei is het wel te spelen op mijn ibook, maar verwacht niet de grafische (nou ja zo super ziet wow er trouwens niet uit
Je vermelde trouwens niet wat voor formaat je wilde, want de 15" powerbook is in het bezit van een radeon 9700, knal daar nog een extra gig geheugen bij en het draait al een stuk beter denk ik.
Verwijderd
Ik tracht wel eens WoW op mijn iBook te spelen (vorige revisie, 768 MB RAM).. En nah, het is niet speelbaar genoeg voor mij.. Ook met alles op low dan wil het wel draaien in The Barrens.. Echter eenmaal in Orgrimmar/Undercity/Ironforge is het een laggende bende (en dit komt niet alleen door de server).. Je merkt dat hij gewoon nét niet trekt.. Maar goed, de nieuwe ibooks hebben een 9500, niet dat die zoveel beter zou moeten zijn, maar ze hebben iig wel het voordeel van CPU power.. Ik ga dadelijk nog eens een run in Ogrimmar doen en dan vertel ik er meer over...
EDIT:
Ik heb het het net nog even gespeeld, het is niet soepel.. Alles lagt.. En ik denk dat er dus kwa video-mogelijkheden niet zo veel verschil zit tussen jou ibook en de mijne.. (het is 9200 tegen 9500, kaarten die sowieso niet de beste zijn, plus het feit dat ze allebei maar 32 MB VRAM hebben, en dat vreet WoW graag)... Dus, koop een (naar mijns inziens) veels te dure powerbook, of ga voor een Windows-bak.. Je kunt makkelijk breedbeeld laptoppen vinden met zéér goeie GPUtjes voor nog géén 1000 euro..
EDIT:
Ik heb het het net nog even gespeeld, het is niet soepel.. Alles lagt.. En ik denk dat er dus kwa video-mogelijkheden niet zo veel verschil zit tussen jou ibook en de mijne.. (het is 9200 tegen 9500, kaarten die sowieso niet de beste zijn, plus het feit dat ze allebei maar 32 MB VRAM hebben, en dat vreet WoW graag)... Dus, koop een (naar mijns inziens) veels te dure powerbook, of ga voor een Windows-bak.. Je kunt makkelijk breedbeeld laptoppen vinden met zéér goeie GPUtjes voor nog géén 1000 euro..
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 18:44 ]
Ik draai het ook op mn ibook en hoewel het lagt af en toe (vooral in IF) is het imho prima speelbaar, ondanks het feit dat opengl icm ati niet de beste performance levert (heb nog een versie met een 9200, snap ook niet waarom apple ati er in heeft zitten, zal wel komen omdat de ibooks low-end zijn)
Ik heb nu speciaal windows weer geinstalleerd omdat het vnml niet lekker speelt wbt het 12" scherm en mn houding (spel draait ook op linux met wine, maar het heeft een irritante loot/npc bug met 1.6)
voordeel is wel dat het spel op mac osx veel stabieler is dan op windows, nauwelijks last van disconnects en in de afgelopen 2 weken heb ik al meer dan 50 vastlopers en een tiental crashes van wow zelf gehad, iets wat behoorlijk vervelend is als je net lekker in een instance bent
Ik heb nu speciaal windows weer geinstalleerd omdat het vnml niet lekker speelt wbt het 12" scherm en mn houding (spel draait ook op linux met wine, maar het heeft een irritante loot/npc bug met 1.6)
voordeel is wel dat het spel op mac osx veel stabieler is dan op windows, nauwelijks last van disconnects en in de afgelopen 2 weken heb ik al meer dan 50 vastlopers en een tiental crashes van wow zelf gehad, iets wat behoorlijk vervelend is als je net lekker in een instance bent
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
Zelf dus geen last op 3 windows pc's van crashes/disconnects of wat dan ook (wel flower loot bug, maar heb ik ook @ ibook).. Bedoel je dan dat je last hebt van de windows versie binnen wine of écht binnen Windows?
Speel het spel sinds afgelopen weekend. Heb een iBook G4 1GHZ met 768 MB RAM. Ik heb het spel nooit op een computer met betere specs gedaan maar vind zelf dat het goed te spelen is op mijn iBook.
Pagina: 1